Tasatahtia ovat nämä mainiot autot astuneet suosion polkua tämän vuoden aikana. Molemmat ovat löytäneet satamäärin uusia ystäviä ja samalla virkeä 2 CV-Kilta saanut runsain mitoin uusia innostuneita jäseniä. Ennen pitkää ovat väistämättä edessä syksyn liukkaat kelit ja sieltä se tulee talvikin monine harmeineenja iloineen. 2 CV:nja Tiinan omistajat tulevat silloin nauttimaan entistäkin enemmän autojensa mainioista ajo-ominaisuuksista: etupyörävedosta, suurista pyöristä vyörenkaineen, korkeasta maavarasta, tarkasta ohjauksesta, kelirikon tasoittavasta jousituksesta, käyntivarmasta ja huolettomasta ilmajäähdytyksestä. Citroenit eivät jätä ystävää pulaan!
Nyt GS on sellainen kuin pitää
Citroen GS valittiin yksimielisesti Vuoden Autoksi 1971. Sen ilmajousien antama sametin pehmeä kulku, kuopista piittaamaton tarkka ohjaus, tehokkaat painenestejarrut ja Citroen D-mallejakin pienempi ilmanvastus olivat ainutlaatuinen kokonaisuus tässä hintaluokassa.
Mutta oli ensimmäisissä GS:issä moittimistakin. Suomeen tuli ns. nollasarjaa, jonka autoissa oli vielä harmillisia puutteita. Pieniä, mutta auton omistajalle tarpeetonta huolta tuottavia.
Nyt on vuosi kulunut ja uusi sarja saapunut. Ja kyllä on tapahtunut. Kaikki nuo harmilliset viat on korjattu: nyt GS on sellainen kuin pitää. Hyvin tehty – nautinto ajaa ja matkustaa – aito Citroen parhaimmillaan.