- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › 2cvkuutosen rattiputki
ostetaan. Vanha meni poikki rungon mukana
Jos sulla on tallessa ne rattiputken puolikkaat, niin voit hitsata ne vaan uudelleen yhteen. Nimittäin uusi rattiputki voi olla aika tyyris…
(joku voi sanoa että ei saa pistää yhteen, mutta… 🙄 )
Ja vielä lisää: tämä on siis kiellettyä puuhaa ja en suosittele sitä kuin viimeiseksi keinoksi…ja jos et ole kokenut hitsaaja niin ehkä on parempi, että parsit ne takalokasuojat ensin kasaan 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Käytetty hyväkuntoinen rattiputki löytyy.
Soita ja kysy tarkemmin:
09-735996
HKI
MikaVee, hanki GS:n rattiputken pätkä (noin 30 cm:n tanko, jossa nivel kummassakin päässä) ja hitsaa siitä nivelosa (se jossa lukitus ja poorit samat kuin 2CV:ssä) 2cv:n rattiputken alapäähän. Hyvää hitsaria kannattaa käyttää.
Matopyörän päähän tuleva osa on 2cv:n osaa vastaava mitoitukseltaan.
Ainoa harmi on, että GS:n rattiputki tai oikestaan -tanko on noin ½ mm:ä
sätkän rattiputken sisämittaa pienempi (muistaakseni).
Omani on toiminut mainiosti jo yli 10 vuotta. Hyötypuolia on myös se, että runko saa vähän jopa notkahtaa ja silti rattiputki pysyy turvallisena.
Nivel “hukkaa” putkeen kohdistuvan väännön. Keulakolaritilanteessahan sätkä on suunniteltu niin, että moottori-vaihdelaatikkosysteemi syöksyy kulkimen alle ja rattiputki nousee/vääntyy kohti tuulilasia, oletan yksinivelisen putken toimivan samoin. Jos olen väärässä, muut oikokoon ajatuksiani.
Edellä mainittu on kylläkin LAITON ja vastuu on täysin sinulla, omasta putkestani otan vastuun itse.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste