Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Korvauskaasariksi?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.12.2003, 22:57 #121551
Mikä sopisi sätkän 2-kurkkuisen kaasarin tilalle? Tuo sätkän kaasari kun ei ole ehkä niitä maailman parhaimpia, jos kylläkään huonoimpia tekeleitä. Talvikäynnistystä ja taloudellisuutta ajatellen. Vaikkei pikku lisäpotkukaan ole pahitteeksi. Olen kuullut, että Dell´ortolla olisi sopiva, mutta onko muita vaihtoehtoja kuin tuo Italian ihme?
13.12.2003, 08:53 #130496En lähtisi vaihtamaan alkuperäis soleksia mihinkään. Kokeilin joskus rellun kaks kurkkuista opelin ja 127 yksikurkkuisia mutta eivät toimineet. Aikaa meni monta päivää sählätessä ja kaikki oli turhaa. Alkuperäis kaasarit ovat edullisia käytettynä ja niihin saa ainakin sitroselta korjaussarjoja ja ne toimivat parhaiten 2cv:ssä. Tätä mieltä olen minä.
13.12.2003, 20:35 #130497Kyllä jalppis on oikeassa pidä vaan se oma paikallaan, pelaa parhaiten kun alkaa mennä väljäksi saat siihen osia ihan samalla tavalla kuin muihinkin, yksikurkkusiin ei meina enää saada osia mutta menet jonkun näppärän tekijän luo niin eiköhän sekin sen korjaa. Minusta täällä liikaa tuijotetaan bensankulumiseen, lyijytön toi vanhoihin pieniä ongelmia nosti pikkasen kulutusta mutta äkkiä siihinkin niksi löytyi, kyllä sätkällä on halpa ajaa vieköön 3tai6litraa satasella, mittareilta sitä lisää saa.Vesa
13.12.2003, 22:19 #130498Siis tuo edellämainittu Datsun 2000 DX, tai katsokaan aikaisempia viestejä.
Saman henkilön kirjoitus löytyy niksin:stä.
Ihan vakuuttavalta kuulostaa kyllä, varsinkin vakiokoneeseen kyllä varma valinta on vakiokaasutin.10.8.2005, 07:19 #130499Itse kun koyhana miehena jouduin osa osalta etsimaan edullisia osia satkaan, niin tuli hieman kirjavaa salaa. Kuitenkin Visan kaasari oli parin markan hinnaltaan se edullisin ja sitapa siis kokeilen tulevassa kulkimessani. 😀
10.8.2005, 14:27 #130500Tuollasen kaivoin laittamalla hakuun sanan “kaasutin”. Keskustelua oli rättärin virittämisestä jolloin tuli tuokin siellä eteen:
*Kaasutin oli sellaisenaan se corollan värkki, ainoastaan kiihdytyspumpun käyttövipua oli muutettu. Ideana sopivuuteen oli seuraava: corollassa (1200 cc) aina kun sylinteriä (300 cc kpl, 4 kpl)täytetään bensaseoksella, niin täytöstapahtuma on liki sätkän sylinterin täytös( 2kpl 301 cc). Tulee vaan imutapahtumia puolta harvemmin kuin corollassa… Sinänsä hauska piirre ko. kaasarissa oli sellainen, että verrattuna sätkän Solexiin corollan MOLEMMAT kurkut ovat PIENEMPIÄ kuin Solexissa!!! Ja siitä huolimatta virtaus riittää kaksinkertaiselle kuutiomäärälle! Tästä etuna suurempi ilman virtausnopeus kurkussa, jolloin seos saadaan paremmin sekoittumaan. *
Kaasarista vielä, kyseessä oli toyota corolla KE-20 mallin kaasari, vuodelta-77(muistaakseni). Tuossa kaasarimallissa on kovin tukevat laakeroinnit läppäakseleille sekä palautusjousi jo itsessään. Lisäksi siihen saa edelleen hyvin varaosia, tiivistesarjaa, suuttimia(jos innostuu säätämään), sekä tietämystä eri tavalla kuin sätkän Solexiin…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.