Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Kokemuksia kulkimen tuonnista?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121634

    Jos jollakulla on kokemuksia kulkimen tuonnista toisesta EU maasta, ottaisin kiitollisuudella vastaan tietoa. Miten käytetyn sätkän arvo lasketaan, minkä ikäinen pitää kulkimen olla jotta menisi museoajoneuvona yms. Kannattaako nähdä vaiva?

    Vai löytyisikö sittenkin kotisuomesta kohtuuhintaista pakuprojektia…?

    Miki

    #130938

    Tullin sivuilta http://www.tulli.fi löytyy tietoa asiasta.

    Sivulla http://www.autoverotus.net on esim kaksi 1986-mallista sätkää, joiden verotusarvot ovat 500 ja 600 €. Toinen on tullut muuttoautona, eli ei autoveroa. Toisen verot on 207 €.

    #130939
    jan

    Sätkälle määritelty vero (alv+autovero) näyttäisi olevan noin kolmannes kulkineen verotusarvosta. Verotusarvon taas pitäisi olla kulkineen olettu markkinahinta Suomessa vai? Minä en oikein ymmärrä tuota verotusarvojen vaihtelua, enkä sen määrittämistä. Suurin osa tuoduista 500-600 arvoista, ja sitten kaksi poikkeusta: 1400 ja 2600 verotusarvoista??!! Vaikuttaako ulkomaan ostohinta jotain, vai arpooko tulli verotusarvot jonkinlaisen “katsastuksen” perusteella, katsooko jostain taulukosta, vai kuun asennosta? 😛 Kokemuksia olisi kyllä kiva kuulla.

    Verotuspäätöksiä täällä:

    http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/index.jsp

    #130940
    HM

    Nämä tulli ja autoveroasiat ei ole mitään eksaktia tiedettä koska tulli tosiaan arpoo hyvin pitkälle nuo arvot. Mutta:

    http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autohinta.pl sieltä Citroen ja sieltä löytyy yksi 2CV Charleston 85. Veroja 800… Klikkaa vasemmalta Verot linkkiä niin pääset tekemään omat laskennat… Älä tosin sen perusteella vielä osta lavalippua…

    Mika

    #130941

    Siis veroja oli kyllä 276e 800e:n autosta, eli 29%+lisät v. 85 autosta…
    Eli auton myyntihinta, vuosimalli ja kunto jne. vaikuttaa.
    Kuntokin vain tietyissä tapauksissa, nimittäin se pitää olla sellainen että ei tarvitse lisätyötä Suomessa rekisteriin saattamiseksi, muuten lasketaan työllekin veroa, enemmänkin muissa kuin sätkässä veroa voidaan myös nostaa/laskea auton kunnon mukaan.
    Kunnon pitää myös korreloida auton hinnan kanssa, muuten tulli tekee omat arvionsa.
    Tämä on minun käsitykseni?

    Niin ja olen yhdestä kulkimesta autoveron maksanut, auto oli 40tkm ajettu ja autovero 100e. Tämä oli ennen autoverouudistusta.
    Tosin siinäkin oli kiireesti tehtävä jotain rungolle, muuten tosi hyvä.
    2000e saa jo jopa sinkittyrunkoisen ja todella hyväkuntoisen auton sieltä.
    Sieltä tosin on iso riski ostaa hyvännäköinen, mutta rungoltaan laho auto.
    Kokemattomalle sieltä hakeminen saattaa olla isokin kynnys, mutta kyllä se hakeminen on usein kannattavaa.
    Minä voisin mahd. järkätä/hakea jopa sieltä auton.

    #130942

    Miki, näitkö vaivaa ?
    Vai oletko löytänyt jo etsimäsi ?

    Onko kellään OMAKOHTAISIA kokemuksia nimenomaan sätkän tuonnista ?
    Miten hyväkuntoinen todennäköisesti voisi n.2000 euron sätkä olla ?

    Saksassa kun tuota “tuoreempaa” kuljinta näyttäis olevan enempi tyrkyllä…
    …ja onko se ihan “hullun hommaa” lähteä esim sieltä asti hakee…

    😕

    #130943

    En ole vielä ehtinyt ulkomaan tarjontaa tutkailemaan. Vimmattu vanhan uudelleenrakentaminen on vienyt energiat siinä määrin ettei edes ehdi, vaikka haluaisikin.
    Uskon kuitenkin että jostakin portugal-espanja-ranska akselilta löytyisi riittävän ehjä ja hyväkuntoinen pakukorinen kuljin joka miellyttäisi. Suomesshan noita ei juuri ole myynnissä – Ainakaan kohtuuhintaan.
    Mitä ulkomailta hakemisen hulluuteen tulee, niin mielestäni harrastuksemme yleiseen luonteeseen nähden se on aika pientä.

    #130944

    Onko kenelläkään tiedossa hyviä linkkejä Portugal-Espanja-Ranska -akselilla myytävistä ajokeista ?

    …jos ei muuta niin näkis ainakin mitä menettää 😉

    #130945
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.