- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Vanhan kulkimen katsastus ja rekisteröiminen
Nyt tarvitsisin neuvoja ja tietoa, miten vanhan kulkimen kanssa menetellä.
2CV:ni on seisonut 10 vuotta tallissa ja tänä kesänä otin sen esille ja ajattelin, että kunnostan taas kulkukuntoon. Tarkistin jarrut sun muut. Kone pörähti käyntiin melkein heti.
Mikä on nykyinen käytäntö kulkimen katsastuksessa? Pitääkö takapenkillä olla turvavyöt? Mitä muuta uutta on tullut?
Minä katsastin pari vuotta sitten pitkään seisoneen 2cv:n vm-68/69. Kävin aluksi paperien kanssa tilaamassa siihen alkuperäiset rekisterikilvet. Kun ko. kilvet oli saapuneet katsastus konttorille, niin ei kun hakemaan siirtokilvet ja varamaan aikaa. Jos kulkimen paperit on kunnossa, niin katsastamisessa ei pitäisi olla ongelmia. Minun tapauksessani kuljin oli rekisteröity vuonna 1969 ja sen ei tarvinnut tässäkään rekisteröinti katsastuksessa olla sen kummempi. Eli ei rattilukkoa, ei turvavöitä, ei taakse menevää pakoputkea ja ainoat vilkut oli yläkulmissa. Täysin kelpasi katsastusmiehelle ja uskoisin sinunkin tapauksessasi, että ei tarvitse olla sen kummempia lisävarusteita, kuin ensikerran Suomeen rekisteröitäessä.
Yleensä kulkimessa tarvii olla se mitä siinä on aikoinaankin suomen rekisterissä ollut. (tai sitten tämä on vain paikallisen katsastusaseman huolimattomuutta) Harvoin katsastusetä mihinkään puuttuu, jos kuljin on muuten priima.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Juu, niin se on, alkuperäisvarustus riittää. Mitään ei tarvitse lisäillä.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste