Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Korjaamolle

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121726

    Nyt onpi sellainen tilanne, että loppuu omasta pakista keinot tuon kuutosen koneen kanssa. Yskii ja pätkii niin pirusti. Tyhjäkäynnillä käynnissä pysymisestä ei tarvi enää haaveksiakaan. Sytkä on kohdillaan ja kaasari tiivistetty. Epäilen, että venttiilit on entiset. No, se ruikutuksesta ja asiaan:

    Tietäisikö kukaan pääkaupunkiseudun arvoisa harrastaja hyvää moottorikorjaamoa Helsingin seudulla? Siis sellaista joka osaisi sätkän konetta arvossaan pitää. Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen, kun on vielä kesääkin jäljellä!

    k

    #131419

    Minusta ota teidän omaan jaokseen yhteyttä varmasti siellä on monta ketkä osaa koneen tehdä, siinä ei mene kuin yleensä yksi ilta vaikka makkaraa paistellen ja juttuja kertoen. Sinun pitää itse tietysti hankkia kaikki osat teetät R-koneistamolla venttiilit jos ne on menneet niin kyllä silloin kannattaa ohjurit myös laittaa. Sen jälkeen sovit koneen korjauksesta jaosporukan kanssa en usko ettei sieltä apua tule, kunhan itse suostut ostamaan osat mitä siihen tarvitsee. Kysy teidän jakarilta ekaksi miten kannattaa aloittaa, sillä tietääkseni teidän jaos on yksi isoimmista kyllä sieltä aina se kolme kaveria löytyy sinun avuksi. Me ainakin tehdään porukalla ja mitä ei osata otetaan lisää osaajia mukaan, eiköhän sama päde sielläkin. Vesa

    #131420

    Veera 1-2 on oikeassa että täällä pk seudulla on useitakin ammattilaisia tuohon kuutosen koneeseen ja parhaiten saat niistä tiedon jaoksen kautta. Itselläni ei ole kokemusta heistä juurikaan, eikä tuosta kuutosen koneestakaan, joten jätän sen muille.

    Oletko mitannut koneen puristukset ja jos niin mitä näyttää? Jos sinulta ei löydy mittaria, niin minulta saat sen lainaan ihan ilman korvausta tai voin ne mitata ihan lennosta , jos “nokakkain” satutaan.

    #131421

    Yskiminen saattaa hyvinkin johtua viottuneesta konkasta siellä kärkikotelon kyljessä. Kipinä ei aina synny, kun virta karkaa kokonaan sen kautta maihin.

    #131422

    Tuo yskä aiheuttaa myös kaasuttimen nokeentumisen, kun seos palaa imukanavassa. Ko ilmiö aiheutti myös permanentin otsatukkaan säätöjä etsiessä kun ilmanputsari ei ollut paikallaan. En tiedä, olisiko merkki jostain suuremmasta ongelmasta?

    Nokeentuminen sitten aiheuttaa kaasarin tukkeentumisen jne. Ei oo kivaa.

    Mainitaanpa vielä että kylmänä heti käynnistämisen jälkeen ryyppy päällä kone käy ihan hyvin. Hetken.

    Mutta tuo kondensaattorin kunto täytyy kyllä testata. Olisi kyllä aika hienoa jos se olisi siitä kiinni.

    k

    #131423

    Onko tullut tarkastettua venttiilivälykset? Jos on liian pienet, niin rupeaa venttiilit kantamaan viimeistään silloin kun kone lämpenee.

    #131424

    Venttiilinvälyksetkin pitäisi olla ihan kunnossa. On juuri tarkistettu.

    Mitenkäs muuten jos venttiili jää kantamaan, se ilmeisesti “palaa”. Minkälaista jälkeä seuraa? Entä mistä muista syistä venttiili voi palaa? Onko esimerkiksi seoksen rikkaudella asian kanssa tekemistä?

    k

    #131425

    Minä sanoisin että kyllä sinä huomaisit hyvin nopeasti jos sinun venttiilit kantaisi mutta ei niitten tarkistamiseen mene kuin muutama minuutti, seos voi aiheuttaa etenkin jos ajat oikein laihalla venttiilin palamisen tai jos on rikkaalla kyllä se näkyisi putken päästä kaasuttaessa. Parasta kun ajat kunnon lenkin ja pidät vaikka tiltin tiskissä jonniin aikaa kyllä tulpasta huomaat heti onko mitä vikaa, onko musta vai valkoinen. Tosin olen huomannut että tiedät itsekin melko paljon autoista että onko tässä todellista hätää vai pelkkää huuatusta. Jos oikein haluat sätkä tietoutta ota siellä Niemisen Markkuun yhteyttä hän jos kukaan tietää sätkistä kaiken luulen että silloin kaikki selviää. Auto-Artikkeli myös neuvoo 09-8732353. Kerroit vain että välykset ovat kunnossa niin eihän niitten pitäisi sitten kantaa. Vesa

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.