- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › keskipakosäädin?
Eli tilanne tällainen: keskipakosäädin, mikäli se on oikea nimitys tälle kärkikotelon takana olevalle hökötykselle irtosi niittauksistaan. Mitä pitäisi ottaa huomioon sen takaisin laitossa onko asennolla väliä? Käykö nelkun vastaava systeemi heittämällä kutoseen sellainen nimittäin taitaisi löytyä kun alkuperäinen vaurioitui irrotessaan.
Olis mukava tietää miten se on mennyt rikki, kun se ei normaalisti hajoa itsekseen. Aina siihen vaurioon löytyy selitys. Mulla ei ole hajonnut yksikään yli kahteen kymmeneen vuoteen. Jos sulla on nyt koko mysteeriö lähtenyt akselin päästä irti, sen voi kyllä laittaa niitaten takaisin. Asennolla on se väliä että se mysteeriö pitää tulla samaan kohti ja samaan asentoon, muuten sytytys on päin mäntyä. Nelkunkin osat, jos ne on rikulleen saman laiset varmaan käy, sen joutuu paikanpäällä tarkistaan?
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
hajoaminen tapahtui ilmeisesti siten että lukkosokka akselin päässä irtosi ja koko hökötys pääsi liikkumaan eteenpäin osuen täten kärkikoteloon ja samalla vääntyen ja irroten paikaltaan. Nyt näyttäisi viel siltä että nokka-akselikin olisi ehkä vähän vääntynyt päästään.
180 astetta voi heittää. Nostaja pitää suoristaa jollain putkenpäällä vääntämällä tms. sen jälkeen onnistumisen voi tarkistaa että onko sama ennakko kummallakin männällä.
Yksi syy hajoamiseen voi olla, kärkien kiinnitysruuvi on liian pitkä tai ruuvista on jäänyt prikka pois, jolloin ruuvi on mennyt syvemmälle ja ottanut kiinni keskipakosäätimeen.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste