- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Mikä nyt
Tuossa eilen uudistin kulkimen kärkiä (sekä konkkaa). Kaikki meni hyvin kunnes aloin tarkastamaan sytytystä.
Tein mielestäni kaiken niinkuin NiksiPirkassa neuvotaan, eli lamppu välille puolan napa ja runko. Sitten tulpat pois. “Vauhtipyörä oikealle kohdalle. Ja sitten virta päälle.
Mutta siinä se lamppu sitten palo vaikka kuinka kärkikoteloa pyöritteli. Eli miksen saanut lamppua sammumaan. Joku jäi huomaamatta, mutta mikä.
Toki moottori iloisesti kulkee ilman ennakon säätöä, mutta jäi vaivaamaan kun en saanut säädettyä sitä minkä olen ennen onnistunut säätämään.
Kuulostaa siltä että lamppu on väärin kytketty, kone ei kyllä käy jos sytytysvirtaa ei katkota. Mutta noin yleensäkin jos kärjiltä tuleva johto saa koko ajan maata, niin kärjet on joko väärin säädetty, sähkövuoto kärjissä, johdossa konkassa.
Veikkaisinpa minäkin virheellistä kytkentää lampunjohdossa.
Mutta minulle kävi tuossa kesällä samaisessa remontissa hassusti – sen kehtaan jo tunnustaa 😉 Säädin nimittäin kärkivälin kohdalleen, mutta kävipä niin hassusti, että säädin sen nokka-akselin matalassa kohdassa. Tovihan siinä vierähti, että alkoi raksuttaa, että jokin on pielessä 😆
Sen siitä saa, kun oli pari vuotta sätkää säätämättä 🙄
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste