Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sätkä käy puoli minuuttia ja sammuu…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121889

    Tarkastin kärjet, tulpat, johdotuksen, vaihdoin puolan, annoin jopa starttipilottia ja kuumailmapuhallinta, tyhjäsin ekan akun, irrotin toisen tulpan … ja kuinkas ollakkaan sätkä meinaa lähteä yhdellä pytyllä käyntiin… kikkailu jatkuu, kipinä katoaa, lopullisesti, heitän hanskat ja työkalut helkuttiin ja… jos vielä kerran yrittäis startata – no niin ei ehdi startti puolta kierrosta pyörähtää kun jo käy… tunnelma kattoon ja puoli minuuttia upeaa sätkämusaa korville, katketakseen kuin linnun lento ikkunaan.

    Mitä helkuttia… uusi yritys, sahausta, työntö takaisin talliin ja jos vielä kerran – ja taas käy, hiukan yskii, ja puoli minuuttia ja stop.

    Seissyt 2 kuukautta, ja keulan alta löytyy Wellemanin kipinänmonistajamysteeri… lienee vika siinä, bensaa kun on koko konehuone täynnä, että sitä tulee… no selvinnee ohitusleikkauksella, mutta on jo toinen ajoneuvo joka hetken seistyään (2-3 kk.tta) tekee samanlaisen mysteerisen stopin… liekö herkkä ottamaan nokkiinsa käytön pulasta tuo Welleman..?

    Ja mikä nyt on sitten tämän vuodatuksen takana – no lähestyvä JP-kokous… kun on periaatteena ollut killan tapahtumiin saapua 2CV:llä, ja nyt näyttää että se ei onnistu ja ainoa korvikemobiili vielä lisäksi on perheen kakkoskuljin Volvo! Ei-ei-ei-eiiiiiiii 😥

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #132043

    itse olen huomannut että velleman ottaa nokkiinsa liiallisesta kosteudesta.
    kuukausi taaksepäin hävisi kesken matkan käynti kokonaan, noh ei siinä mitään, tien viereen ja ohitin vellemanin. Ajoin kärjillä ajoni ja takaisin kotitalliin, löin vellemanin kiinni ja starttasin: lähti heti käyntiin ja on taas toiminut päivittäisessä ajossa oireetta. Tuo kyseinen päivä oli erittäin kostea ja olin ajanut muutaman pätkäajon ennen pidempää lenkkiä, josko boksi otti nokkiinsa, koska konehuone ei lämmennyt ja viennyt kosteutta pois…

    Tässä vihjeen sana niille jotka syttyboksia käyttävät: 1: asenna boksi kabinettiin ja suojaa se vedeltä esim. jos tuulilasilta valuu noro sateella
    2:Huomio myös boksin tuuletus, ei saa kuumentua liikaa
    3:Tee boksin ohitus helpoksi! itselläni on moottorin tuulipellissä katkaisija josta saa kondensaattorin kytkettyä ohitustilanteessa, ei tarvi kun laittaa alkup. johdot puolaan kiinni ja nyppästä katkaisijasta…

    Onnea uuteen yritykseen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132044

    Kiitos ja nyt soitan työnantajalle, että huomenna ollaan etätöissä… 😉

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #132045

    Pientä lisävastoinkäymistä; avaimet hukassa ( ohitan virtalukon ), jäi syksyllä takalaatikkoon omena ( tuuletusta ) ja kolmas juttu – talvirenkaat hukassa. No onhan tässä koko yö aikaa.. nii juu oli valotkin kadonnut (sulakkeet taisi sulaa => latausrele antoi ekat kilometrit reipasta 20-25 volttia, mutta tokeni “lämmettyään”… ja tämä harrastusko tylsä

    Huoltoasemalla kaveri naureskeli, että kyllähän nyt tulvat ymmärtää ja vielä senkin , että Ahvenanmaalla sienet kasvaa, mutta että tuommonen on liikenteessä. No aurinko paistoi ja nurmikko on vihreä, joten voisiko paremmin olla ( ehkä nuo tiet saisi olla vähän sulemmat )

    Nii juu nr.2 oli noista jarruistakin tullut semmoset ABS-oloiset… ei ihan parhaassa terässä = käytön puute.

    Huomenna Lihasulassa nähdään 8-D

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #132046

    @Akaile wrote:

    itse olen huomannut että velleman ottaa nokkiinsa liiallisesta kosteudesta.
    kuukausi taaksepäin hävisi kesken matkan käynti kokonaan, noh ei siinä mitään, tien viereen ja ohitin vellemanin. Ajoin kärjillä ajoni ja takaisin kotitalliin, löin vellemanin kiinni ja starttasin: lähti heti käyntiin ja on taas toiminut päivittäisessä ajossa oireetta. Tuo kyseinen päivä oli erittäin kostea ja olin ajanut muutaman pätkäajon ennen pidempää lenkkiä, josko boksi otti nokkiinsa, koska konehuone ei lämmennyt ja viennyt kosteutta pois…

    Tässä vihjeen sana niille jotka syttyboksia käyttävät: 1: asenna boksi kabinettiin ja suojaa se vedeltä esim. jos tuulilasilta valuu noro sateella
    2:Huomio myös boksin tuuletus, ei saa kuumentua liikaa
    3:Tee boksin ohitus helpoksi! itselläni on moottorin tuulipellissä katkaisija josta saa kondensaattorin kytkettyä ohitustilanteessa, ei tarvi kun laittaa alkup. johdot puolaan kiinni ja nyppästä katkaisijasta…

    Onnea uuteen yritykseen.

    Enkö minä ole jotain sanonut näistä Vellemaneista….
    Sellaisen kun lähtee rakentamaan, täytyy huomioida kosteuden suojaus. Yksi keino on lakkaus, siis suojalakkaus, jota saa esim Bebekiltä ja muista komponenttikaupoista. Lakka täytyy olla ehdottomasti tarkoitettu sähkölaite – elektroniikalle tarkoitettu. Eikä se ole jumalattoman kalliskaan. Sitä voi käyttää autossa ja kotona.
    Jossain keskustelussa oli käytetty sytytyssysteeminä Samarasta modifioitua. Sekin toimii varmaan paremmin kuin tuo em. vehje, jo senkin takia, että sytkän tekijä (GM?) on huomioinut käyttöolosuhteet. Suojaukset ovat sen mukaiset.

    #132047

    Vellemani on ihan hyvä ja kestävä laite, jos huomioi nuo seikat. Kabinettiin sen takia, että ei pääse rasva,öljy,pöly tms sotkemaan koko laitetta…Kabinetista tuo laite on myös mukavampi vaikkapa poistaa tarvittaessa, saa istua sätkänsohvassa, eikä tartte kumarrella pellin alla. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132048

    ohjaamossa laitteen jäähdytys on myös huomattavasti pienempi ogelma kuin konehuoneessa.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.