Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka AM2-C

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122273

    Oletteko törmänneet sellaiseen koneeseen? Kakskurkkukaasari, turboputki, ei ulkoista öljynsuodatinta ja……tididididiiiiiiii! Vapaakytkin! 😆 Kone tuotu Belgiasta vuosia sitten.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133708

    Niin ja mikä logiikka noissa koneiden laattojen väreissä on? Tässä koneessa on keltainen pohja laatassa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133709

    Tuohan on mielenkiintoinen. Keltapohjaista laattaa on ainakin geesuissa käytetty uudemmissa koneissa. Vanhoissa oli samannäköinen kuin sätkässäkin.
    http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
    Tuolla on joitakin tunnettuja koneita (siis LÄHES kaikki), vaan ei tuollaista. Voisikohan olla AMI:sta?

    #133710

    Joo lähetin jo catsille postia, että jotain puuttuu ;D

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133711

    vastasivat: “Interesting!
    Very late ami 6 or very early ami 8?
    1969-1970?”

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133712

    Entäs AYA2-M…
    Semmoinen nelkun koneen raato pyörii tallissa. Näyttää normaalilta nelkun koneelta, normaali vauhtipyörä jne, mutta tuo tyyppikilpi??? ❓

    #133713

    Näyttäs tuosta catsin listasta katsoen (yleistäen) ettei oo ulkoista öljynsuodatinta, eli jos tehtaalla joku on piruuttansa halunnu merkkailla nelkun koneisiin tuosta suotimesta. (jota ei normaalistikaan ole)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133714

    Cats jatkaa:

    thank you for the pics.
    The oil filler neck is dyane/2cv/mehari. Dyane has pointing down pipe, ami
    has pointing up pipe on the side.
    Am2 was only fitted to dyane and ami (also note the tube on the front
    shrouding to be connected to the airfilter).
    So this is very likely a dyane 6 engine.
    The am2 engine was used in the dyane from februari 1970 onwards.
    If the engine came from an ami 6 or early ami 8, the bolt heads for the
    sump connection, oilcooler mount (top bolt near oil filler neck), oil
    filler neck and other bolts would have 12mm heads, later cars have 11mm
    heads.
    Could you check if there are 12mm bolts on the engine?

    Thank you very much for the info, i’ll add this engine to the list!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133715

    Kato kato. Suomen maasta tietoa maalimalle! 😀 Hienoa me. Täytyy sanoa näin, kun ei muuten pääse pätemään… 😀

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.