Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään M: ami8:n runko, akselistot ja jousipöntöt

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122557

    Hyvä paketti etukallistuksenvakaajalla ja isoilla jousipöntöillä. Nähtävillä Siuntiossa. Hp. 1000 e. veikko@neuro.hut.fi, 0400 952525

    #135221

    Eikös olekin kapealla etuhaarukalla (a-runko)?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #135222

    Nyt ei ymmärrä kysymystä…
    Näyttää ihan 2cv6:n rungolta edestä. Kyseessä ei siis ole ami superin vaan ami8:n rungo. Eroja on mm. etuakselin pyöräkulmissa, matopyörän kulmassa, taka-akselin leveydessä ja tankin kiinnityksessä. Sopii melko helposti pakun alle ja pienellä muutostyöllä tavallisen rättärin alle.

    #135223

    Eikös tuo taka-akseli ole jonkin verran kapeampi kuin sätkässä (huom. Olli, saattaa pienellä modifikaatiolla sittenkin vanteesi mahtua alle)?
    Kuten jo kauppiaalle totesin, jos kukaan ei halua koko pakettia, niin etuakselille löytyy kyllä käyttöä.
    Onko muuten amin iskarin kiinnitypultti 12 vai 14 millinen?

    #135224

    juuri näin. Taka-akseli on hieman kapeampi, ilmeisesti tukivarren muoto vaikuttaa tuohon. Ja laitteessahan on isommat pyöränlaakerit kuin tavallisessa 2cv:ssä.

    Tekisi mieli sanoa, että tuo iskarin kiinnityspultti on 14 mm. Kuvia saan aikaiseksi varmaankin tulevana viikonloppuna.

    #135225

    Tuota superia ajattelin, ja siksi varmistelin, että on ns. normirunko.
    Tavallisen sätkän kohdalla (omakohtaista) tukivarsien vaihto auttaa tai sisälokarien uudelleen muotoilu. Etupyörän kulmissa en ole huomannut mitään oleellista, muuta kuin “ehkä” kallistuksenvakaajan takia kumien reunat kuluivat? Matopyörän asento oli sen verran eri, että ongelma ratkaistiin liittämällä hitsausmenetelmällä gsan “rattiputken” nivel (matopyörän uriin täydellisesti sopiva – se toinen pää, jossa on lukituskin valmiina) 2cvn putken päähän (laiton toiminto, mutta hyvä vuodesta 1993). Iskaripultit on normia paksummat eli varmastikin nuo 14 mmset. Vaihto onnistui suoraan normi-12mmsiin.
    Isot jousipöntöt.

    Edellä mainitulla runko-akselistokokonaisuudella 2CVstäni katosi vuosiksi 2cvlle tunnusomainen pehmeä keinunta – nyt kun kuljettajalle ja miksei mukana kulkijoillekin on tullut tuota elämänpainoa lisää, alkaa “uudet” ominaisuudet päästä edukseen tai josko vain paikat ovat kuluneet.

    Mulla on jossain nurkissa tallessa, noi etupyörän isommat laakeripesät (en muista oliko silloin joskus mukana pyöränkilvetkin, luultavasti) ja takapään kapeemmat tukivarret + jarrurummut (iso laakeri myös). Ja on se kallistuksen vakaajan tankokin jossain tallin perukoilla. Luovutan eteenpäin kohtuullista korvausta vastaan, ja ilman kiirettä.

    Jos jotakuta kiinnostaa hän tietänee tuotteiden arvon ja sen mahdollisella ostohetkellä minulle ilmaisee kera eurojen. Yhteydenottoon tarvittavat tiedot saa mm. Nyytisten sivulta, kohdasta Jaokset, Pori – soita työnumeroon, kiitos.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #135226

    Jos menee osiksi niin olen kiinostunut ainakin – kallistuksen vakaajasta…
    8)

    taka-aksila hmm.. 🙂

    #135227

    @PienempiOlli wrote:

    Jos menee osiksi niin olen kiinostunut ainakin – kallistuksen vakaajasta…
    8)

    taka-aksila hmm.. 🙂

    Mutta sullahan on sellainen…?
    Ajattelin sitä taka-akselia kun kuitenkin muokkaat koria, niin miksipä ei antaa rälläkän laulaa hieman sisälokareiden osalta 😈 . Saat sitten leviämpää läskiä taakse, muokkaamatta varsinaisia lokareita.

    #135228

    @miki wrote:

    Mutta sullahan on sellainen…?
    Ajattelin sitä taka-akselia kun kuitenkin muokkaat koria, niin miksipä ei antaa rälläkän laulaa hieman sisälokareiden osalta 😈 . Saat sitten leviämpää läskiä taakse, muokkaamatta varsinaisia lokareita.

    Tekisi mieli laittaa toinen kaveriksi. Ami 8:n olisi hyvä koska se ei ole kuin 14mm paksu.

    #135229

    Katselin tuossa varastoani ja – kas kummaa – siellähän on yksi ylimääräinen ami8: vakaajatanko. Myös kolme tarvittavasta kiinnitysraudasta löytyy mukaan. Hinta kohtuullinen, jos tarvetta on. Ja kuljetuskin järjestyy kehä III lähistölle tarvittaessa.

    t. veikko

    #135230

    @PienempiOlli wrote:

    Tekisi mieli laittaa toinen kaveriksi. Ami 8:n olisi hyvä koska se ei ole kuin 14mm paksu.

    Siis taakse? En muista mistä luin, mutta sätkästä tulee kuulemma mielenkiintoinen kun perä irroittaa otteensa kovin herkästi.
    Jos taas haluat etupäähän lisää vakautta, laita se kolmipyörä-lomaxeissa käytetty 22mm vakaaja joka tulee kiinni alapuolelle. Ei paljoa enää kallistele.

    Mutta hetkonen. Kuvittelin että amissa on rattiakselin kulma sama kuin sätkässä… 😯 . Tietääkö kukaan käykö amin matopyörähässäkkä ja hammastanko sätkän akseliputkeen? En haluaisi rakennella noita nivelsysteemejä, mutta silti haluaisin hieman livemmän camberin ja tiuhemman ohjauksen. Vai onko kutosessa ja amissa sama ohjausvälitys?
    Täytyy näemmä taas hieman funtsailla.

    #135231

    ami8:ssa on tosiaan nivelsysteemi siinä ratin ja matopyörän välillä mutta en ole koskaan katsonut tarkasti onko matopyörän kulma sama kuin rättärissä. Jos tarvetta ami8:n nivelsysteemille on, niin varastostani löytyy yksi ylimääräinen.

    Viisaammat varmaan vastaavat jotain tuohon ohjausvälitykseen.

    #135232

    @miki wrote:

    Siis taakse?

    ei, eteen.

    näin:

    #135233

    @PienempiOlli wrote:

    ei, eteen.

    Jumantsugi, aika kiree runko. Avomalliset ratajouset ja kaikki. Mistäs toi on? Mutta edelleen, siinä sinisessä mapissa on kuva ja tiedot siitä lomax-mallista, jäykkyyden pitäisi riittää. Tosin tuo vakiovakaajkin on ainakin minulle riittävä, jopa hieman jäykkä.

    #135234

    Se on sen ‘ranskan toverin’ runko jolta pitäisi ne akselimassatiedot saaha.
    Tuohon on tulossa Ami 6:n 3(!) ovinen koppa päälle.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.