Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kymsymsys!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122599

    matalapainekutonen polttaa pakosarjantiivisteitä? .onko hyviä korjausehdotuksia ?

    #135561

    Pakosarjan laippa kiero eli kiristetty joskus momenttiin VaillaTäyttäYmmärrystä..? Ota pakosarja pois ja tarkista jollain varmasti suoralla (esim. työntömitan varrella, suorakulmalla tms), aloittaen vaikka laittamalla tämän suoran palikan siihen tasoon mihin tiiviste tulee ja katsoo ettei valoa näy suoran palikan ja laipan välistä.

    Vaikeeta selittää, olis niin paljon helpompaa vaan näyttää mitä tarkotan tällä kertaa…

    Korjausehdotuksena: vaihda imupakosarjamysteerio, tasaiseksi hiominen voi olla kovin hankalaa erisuuntaisen imuaukon takia.

    #135562

    @ernest wrote:

    matalapainekutonen

    Tämä kyllä jäi hieman mietityttään että mitä mahtaa tarkoittaa..?

    #135563

    -sarja on irti ja virhe hyvin vähäinen! kierous) . kyselin lähinnä poppakonsteja. matalapainekutosessa on vähemmän painetta, eli kone on rakennettu pienemmälle puristuspaineelle. (tuliko riittävänmonimutkasesti kirjoitettua?)

    #135564

    @ernest wrote:

    eli kone on rakennettu pienemmälle puristuspaineelle. (tuliko riittävänmonimutkasesti kirjoitettua?)

    Kiero laippa on tuttu juttu, mutta miksi matalapainekutonen? Turbo? 😯

    #135565

    Kiero laippa on tuttu juttu, mutta miksi matalapainekutonen? Turbo? :shock:[/quote] miks?? RÄTTISITIKKA ??miks miks tai miks, se on verissä ,siks! ja koneen neon kehitelly tehtaalla mut unohtaneet turbon! mut eise laippa tälläkonstilla korjaantunut! eli poppakonstit on erelleen tarpeen! 😈 🙁 🙄

    #135566

    Tarkista myös kannesta se vastapinta mihin pakosarjan laippa tulee, siinä voi hyvinkin olla syöpymää tms joka on aiheutunut vuotavista pakokaasuista tiivisteiden rikkouduttua.

    Tulipa yksi juttu mieleen mikä tuon voisi aiheuttaa, onko kannet olleet hiljattain irti ja vika tullut sen jälkeen? Eli kannet olisivat hieman eri linjassa..? Silloin korjauksena kannet (pelkästään toisenkin löysääminen riittää, sillai että saa kannen “pyörähtämään”…) löysälle, imupakosarja paikalleen (pultit sillai että on kiinni muttei liikaa, taas helppoo muotoilla tekstiks) kannenpultit kireelle, imupakosarjan pultit käyttäen löysällä ja takas kiinni. Pitäis olla linjassa tämän jälkeen.

    Tietysti voishan tuon “tiivistää” tilapäisesti pakoputken paikkaustahnalla, mutta se ei kovin kauaa tule menestymään tuolla..? Itse en käyttäisi enkä suosittele, koskaan tarvinnu tuota missään pakoputken liitoksissa…

    #135567

    Joopa sen joo, tuo on ehoton toimenpide tuo että sylinterin kannet on löysällä, kun laittaa imupakosarjan paikoilleen. Pako puoli on niin jäykkä, että se ei anna anteeksi jos kansien linjaus ole kunnossa. Noin kun laittaa on loppu tulos hyvä ja kestävä, itsellä ei koskaan ole ollut tuon kanssa ongelmia! 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #135568

    -enää ei päiväpaista! .viilasin ja höyläsin ,aikanäyttää kestääkö?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.