- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Kysyisin neuvoja
Ostin Hollannista 5/93 ensirekisteröidyn Citikan ja autohan ei ole vähäpäästöinen,en osannut ottaa tällaisia seikkoja huomioon.Onko kenelläkään antaa ohjetta/vinkkiä miten tulee toimia ja saako autoa Suomessa rekisteriin millään konstin??Harmi vaan kun auto on kuin “pakasta” vedetty.Minulle voi myös kirjoittaa os. ilar@kopteri.net. Voin myös myydä auton jos saa tarpeeksi paljon euroja?? Joko Suomeen tai ulos. Terveisin:AP
Franzosella näyttää olevan katalysaattorisysteemiä sätkään. “Nur 679;- €” 😯 Jos sattuisit tarvitsemaan…Tietäisivätköhän konttorilla paremmin?
Tässä taulukko AKE:n teknisistä vaatimuksista:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Kaytetyn_ajoneuvon_maahantuominen/Ajoneuvon+tekniset+vaatimukset/Henkil??auto.htm
Vähäpäästöisyys (kat), niskatuet eteen, kolmipistevyöt taakse, takasumuvalo, peruutusvalo sekä sivusuuntavalo. Varmaan osa noista varusteista löytyykin. Jos taas katsastus kaatuu pelkkään katalysaattoriin, niin kävisikö tavallinen tarvikemalli? Eihän ne maksa kuin viisikymppiä.
Tuolla sivun alareunassa mainitaan että “EPA”-normin täyttävät ajoneuvot voidaan hyväksyä 1996 saakka. Onhan sätkiä viety myös Amerikkaan… 😯 .
Osat irti ja sen verran runkoa, alustaa jne. jostain Suomi-papereilla olevasta autosta, että laskennalliset vaadittavat 50% täyttyy ettei mene ensirekisteröinniksi täällä, ja loput osat nuihin vanhan auton osiin kiinni. Enemmän ruumiillista työtä, vähemmän paperisotaa ja spännailemista jonkun mahdollisten päästömittausten yms. kanssa.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste