Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka wanhuksen sähköjä ja AZU-tietoa tarvitaan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122676

    Löytyykö joltakin wanhuksen, 64´AZU:n sähkökaaviota? Tai vielä parempaa, ehyttä ja hyvää johtosarjaa?
    Kaikki mahdollinen nippelitieto kyseisen vuosimallin AZU:ista kelpaa kaikissa muodoissa. Sitten vielä pari pikkujuttua kuten kylkipellit, sisälokarit, katto yms… 😀

    #135996

    Taitaapi nuo sähkö kaaviot löytyä tästä huushollista, eivät taida hirveämmin poiketa 350 AK:sta, mutta kuitenkin jonkun verran. Takasisälokareita ei taida alkuperäisinä oikein suomesta löytyä, joten joko tehtävä ite tai haettava euroopasta.

    #135997

    Mutta eikös sulla ole jo 12v systeemit? Eipä niin että kamalasti voisikaan poiketa. Kuusvolttinenhan on hyvin simppeli, eli ei liikaa erikoisia kytkentöjä kuten nelkussa oli. Helppo tehdä itse (vai mitä Jasu?). Mutta jos sellaista kytkentäkaaviota löytyy, niin skannattukin kelpaa. Takasisälokarithan tuohon tulevaan talviharrastukseen on joku itse tehtykin. Millin pellistä, eikä tietoakaan oikeista muodoista… Ehkä siihenkin löytyy apua aikanaan. Kun jotenkin tuntuu että 18 hevoselle on muutakin käyttöä kuin siirrellä turhia kuormia. 👿

    #135998

    Tuota tuota todellisuudessahan itselläni pitäisi olla ne huimat 6 volttia, mutta paremmaksi katsoin tuupata sinne tuplaten lisää. Eikä ne sähköt eroa taas mitenkään. Ehkä johtojen paksuuksia tullut kasvatettua. Mutta siitä tämä omani ja sinun eroavat, kun itselläni on se yläpuolinen latusi ja sinulla taas se mukava nokkalaturi. Mutta tokihan kaaviot toimittaa voipi.

    #135999

    oliskohan täällä mittään apua:
    http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/2CV%20MANUALS/

    Meinasitkos Miki tehä siitä pakusta museo vehkeen? Jos et, niin peräkärrin 7-napaisella johdolla on helppoa ja siistiä vedellä sähköjä ainakin taakse.

    Toppo! huhuu! Eikös siulla ollut vanhuksen sähkökaavio A3:selle kopioituna?

    #136000

    Huomenta! Aivot oli muuttunu aurinkossa keltaiseksi virstanhajuiseksi muhjuksi joka esti näköjään vastaamasta Mikin kysymykseen jotta jee ja juu hei uupi duu, tai jopa jotta ui.

    #136001

    Mäne Miki tänne :

    http://www.hulifer.net/paku/kuvat/2CV-AZU/

    Sielä onpi jiipekkejä myös siun sähöistäs…
    Miulla on muuten Julman Sakemannin CD, jossa on heijän Julmalla kielellänsä lähestulkoon kaikki mahollinen 2CV, AZU, AK, DYANE, ACADYANE (tais olla VISA, GS & GSA:kin) matsku koneesta, peltilöistä, sähköistä jne. Ainakin nuo sähkökuvat kattaa ihan mukavan ikähaitarin verrattuna esim. Hajunesin manuskoihin…

    t. aatu

    #136002

    Oi voi, nyt tuli dataa yli kotitarpeiden. Kiitokset teille. Museovehjettä en suinkaan (ehkä) ole tekemässä, mutta mahdollisimman alkuperäistä kyllä. Katsotaan nyt mitä tuohon löytyy, sillä käytännössä kyseinen kuljin on levinnyt pitkin ylä-savoa. Tämä pienenä vinkkinä eräälle remontti-reiskalle 😉

    #136003

    Tuo Julman Sakemannin CeeDee kovasti kiinnostamaan alkoi… oliskohan siitä mahdollista ottaa ihan rehellinen piraattikopilo, hyötyä siitä voisi olla kun kyseleevät miulta näitä sähköjutskeja aina silloin ja tällöinkin…

    @miki wrote:

    Helppo tehdä itse (vai mitä Jasu?).

    Juuei ole paha rasti vääntää noita vaikka ihan uudesta piuhasta… Näit varmaan minkälaista jälkeä saatiin tuohon Punaiseen Paholaiseen, kun tuota aikaakin oli ihan runsaasti käytössä..? Tuskin meni täyttä kymmentä tuntia noihin sähköihin, piuhamäärä jotakuinkin vastaava kuin alkuperäisessä, helppo tehdä ne muutamat lisäykset mitä kuitenkin tarvii (suora sähkö taakse ja hanskahyllylle, öljynlämpö ja kierroslukutieto, mitä kukakin keksii). Eikä enää repsottavia johtoja, liitoksetkin saa rakennettua näyttämään alkuperäisiltä sisältäen kaikki sähköä kytkevät palikat uusina…

    Voishan tuosta jonkinlaista “urakkaa” kehitellä..?

    #136004

    @Jasu wrote:

    @miki wrote:

    Helppo tehdä itse (vai mitä Jasu?).

    Voishan tuosta jonkinlaista “urakkaa” kehitellä..?

    http://groups.msn.com/sitruunapatonki/bx19gtiecujailmamrmittari.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6286
    Sit vois vääntää tällaasia niistä piuhaloista, jos niitä väsäämään alkais..? Ei menis sormi ihan mihin sattuu jos jossain reisussa joku vikaantumaan pääsee…

    #136005

    [Juuei ole paha rasti vääntää noita vaikka ihan uudesta piuhasta… piuhamäärä jotakuinkin vastaava kuin alkuperäisessä, helppo tehdä ne muutamat lisäykset mitä kuitenkin tarvii (suora sähkö taakse ja hanskahyllylle, öljynlämpö ja kierroslukutieto, mitä kukakin keksii). Eikä enää repsottavia johtoja, liitoksetkin saa rakennettua näyttämään alkuperäisiltä sisältäen kaikki sähköä kytkevät palikat uusina…

    Kelle on kelle ei. Kuitenkin on hyvä kun porukka kertoo mitä itse kullakin on hallussa, ni ei tarvii heti jokaisen olla omaa ostamassa, tai siis lunastaahan voi jokainen siltä joka jo omistaa jonkun tiedon mitä itse tarvii.
    Alkaa näköjään jo lämmin vaikuttaa… 😳

    #136006

    Julman sakemannin CeeDee tarkemman tutkimuksen alle päätynyt on. Karkeaa, kovin karkeaa, on levyllä käytetty kieli… Mutta onneksi olivat osanneet laittaa kuvat sinne ihan selkeällä suomella…

    Jänniä asioita sisältää tämä… Vielä kun kaikenmaailman akrobaattia vaativat tiedostot availla jaksaa, niin tiedonjano hetkeksi on varmasti sammutettu, tosin tuskin kovin pitkäksi aikaa…

    Kiitoksia artisti Koposelle asiasta..!

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.