Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pakun runko

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123097
    Usi

    Moi, laitoin itselleni oman tunnuksen kun matson tunnus rupes kiukuttelemaan

    Kysymys: Kenellä on piirrustus pakun rungosta ( AKA 400, ja muiden) jossa olisi mitat niinkuin näissä 2cv kuvissa.

    2cv mitat ja kuvat minulla siis kiitos jo on.

    AKE lle on perusteltava tarkkaan muutoksista. Ovat tiukentaneet systeemiä paljon ja prosentit ovat äkkiä täynnä. joutuu tarkkaan miettimään mtä heille ilmoittaa. terv usi

    #138371

    Kun tein omaa projektiani, sain mittapiirroksia Autorobot:lta (http://www.autorobot.com/). Eivät velottaneet mitään. Heiltä puuttui ainakin Ami Superin piirrokset (niinpä tietenkin), mutta melko hyvin oli 2cv-osasto muuten edustettuna. Selailen kotiin päästyäni mappejani. Mittapiirrostako he nyt haluavat nähdä? Luulisi heidän tässä vaiheessa jo uskovan että rungot ja korit ovat vaihtokelpoisia 😯 .
    Jos aiotte AKE:n kanssa saada asiat järjestykseen ennen kesäretkeä, voin vain toivottaa hyvää onnea. Minulla kesti n. vuoden verran saada yksinkertainen (no joo, ehkä ei..) asia selvitettyä. Palvelu oli kyllä heidän kanssaan asiallista, ja v..ttuilukin osin perusteltua.

    #138372
    Usi

    kiitos Miki , lähetän sinne kyselyn . odotan ensi vastausta tai piirrususta täältä, jos vaikka sinä löydät aarteistasi- tev usi

    #138373

    Ei ollut AK:n eikä acadianen runkokuvia, valitettavasti. Olisiko esim varaosavastaavalla jokin opus josta rungon rakenne slviää?
    Eräs mielenkiintoinen seikka jonka huomasin selaillessani PDF:iä olli acadianen takajarrujen paineensäädin. Enpä tiennyt että sellaisiakin on niihin asenneltu 😯 .
    Olisiko helpointa alentaa kulkimen kokonaispainoa sätkän tasolle, jolloin vahvistuksia ei periaatetessa tarvitsisi tehdä ollenkaan? Silloin kyllä esim. matkustajamäärän joutuisi rajoittamaan kolmeen, eikä matkatavaraakaan virallisestai saisi kovinkaan paljoa kuljettaa.
    Superini on edelleen kaksipaikkainen + passi ja hammasharja -kantavuudella varustettu (Kun en laiskana ole saanut vieläkään muutoskatsastettua).

    #138374

    Moro !!
    Tampereen jakarin kirjallisuuden joukossa oli joskus 3CV:n korjaamokäsikirja, siinä saatais olla mittakuva rungosta, muistaakseni ainakin 2CV kirjassa on.
    Jakarin sposti on jukka.niemenmaa(ät)gmail.com, kysäseppä ja sano multa terveisiä.
    Lasse

    #138375
    Usi

    moika, jo katsotin jo orjausoppaasta muttei sielläkään ollut paku runkokuvaa. Soitin maahantuojalle joka lupasi selata vanhoja papereita jos sieltä löytyisi. ei hänellä kyllä ollut aavistustakaan että niissä olisi edes eroa. hehehe. katsotaan mitä vastaa. terv usi

    #138376

    Muistaakseni henkilö mallinkin kantavuus olisi 2 henkeä + 250 kg tavaraa, näin muistelen sen jostain muinoin lukeneeni? Muistaako joku paremmin? Onhan sekin enempi kun “hammasharja”, toisekseen ei sillä pakullakaan kovin raskasta viitti alkaa rahtaan, vaikka olisi AK 3: nen.
    Ne tehot?
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #138377

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Onhan sekin enempi kun “hammasharja”

    Miki tuossa tarkoitti näitä “Supereita”, koska painavampi moottori+runko syö kantavuutta, jos kokonais paino pysyy rättärin omana..

    -Olli

    #138378

    Juuri näin tarkoitin, mutten tosiaan huomioinut että eihän tuollainen kombinaatio paina lähellekään samaa kuin superi. Eli kannatta jättää sisustus- ja varustelutyöt vasta muutoskatsastuksen jälkeen (katsastushenkilöt eivät huomanneet tätä vihjettä 😉 ) niin ei menetä edes henkilöpaikkoja.
    Ainakin minun esikaupunkilaisjärkeni sanoo että jos on sätkän alusta, niin kokonaispaino mille tahansa kombinaatiolle on sama kuin sätkässä vaikka olisi kiinteä eiffel-torni katolla.
    Tsemppiä. AKE: kanssa on ilo asioida 🙄

    #138379
    Usi

    Kiitos kannustuksesta , eiköhän nämä asiat jollaitavalla hoidu. On jo hankittu 2 uutta rälläkkää 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

    Sisustus ei ole lähelläkään kun kuljin menee katsastukseen 😛

    tev USI

    #138380

    Löysin AMI6:n saksankielisestä korjausoppaasta Amin rungon mittakuvan ja sehän on periaatteessa sama runko kuin isossa pakussa eli isoin jousipöntöin oleva runko.

    Skannattuani sen huomasin, että piirros näyttää samalta, mikä sinulla on tämän keskustelun avaussivulla kuvana. Laitan sen emailiin, vertaile.

    Jos joku muu haluaa ko. skannauksen, niin emailia fin2cv -ät- saunalahti.fi mulle, niin laitan paluupostissa.

    #138381
    Usi

    Jep kuva on aika samanlainen kun edelliset kuvat mutta runkovahvistukset puuttuvat siitä AMI6 rungosta mm poikkipalkki takana ja sitten korotuspalkit haarukoissa jonka päälläkoppi lepää.
    Hämmentävää miten eri mitat kaikissa kuvissa on? ! vaikka sama runko ??? periaatteessa.. 😯

    #138382

    tässäpä kuva AU / AZU

    [/img]

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.