- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Jarrupoljin jää pohjaan?
Nyt meni vappuajelut v… piloille.. Sätkä on viittä vaille ajokunnossa, valot rakennettu uusiks (nyt menee jopa takavalot sulakkeiden kautta toisin kuin edellisen omistajan aikana), perän stefat uusittu ja jarrut, niin eikös sitten takajarruja ilmatessa jää poljin pohjaan.
Irrotin pääsylinterin, tyrkkäsin liikkeelle etujarrujen lähdön reiästä ohuella meisselillä, LHM:ää jok reisätä ja käsissä irrallaan se palasikin nyt oikein hyvin. Paikallaan ei.
Niksinyytisistä luin että sylinteristä pitäisi löytyä korvausilmareikä jostain kohtaa, jutussa ei sijaintia kerrottu, viitattiin vain punaiseen kirjaan jota en omista. Missäköhän kohtaa tämän reiän pitäisi olla?
Kyseessä on siis kaksipiiriset jarrut, LHM/DOT-sekoitus, en tiedä kumpaa mallia pääsylinteri on. Nyt on tarkoitus laittaa LHM:t sisään kun muut jarruosat on sen mukaan ostettu, edessä siis levyt.
Korvausilmareikä on käsittääkseni säiliön korkissa.
Yleensä LHM-pääsylinteri on myös väriltään vihreä.
Jos vaihtaa DOTit LHMmään on myös tiivisteet kaikkiin jarrusylintereihin ja pääsylinteriin vaihdettava ja varmistettava, ettei järjestelmään jää yhtään vanhaa nestettä. Nuo DOTti kumit eivät kestä LHMmää, vaan turpoavat ja voivat jumittaa sylinterin kuvailemallasi tavalla.
Noniin, turvoksissahan se pääsylinterin toinen kumi oli, mutta ilmeisesti varsinaisen jumituksen aiheutti sylinteriin murjottu jarruputken tiivistekumi. Ehjänä tuo ei auennut vaan takaiskuventtiili hajosi toisesta päästä. Nyt on uusi järrupääsylinteri, vielä kun takajarrujen säätönokan saa purettua varaosakynkästä ja asennettua paikalleen samoinkuin uudet takajarruosat niin pääsisi näyttämään suikkapäiselle sedälle tuota kuljinta.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste