Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › 2cv6 moottori
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.5.2007, 17:34 #123235
Vaurio osoittautuikin sellaiseksi, että uuden vauhtipyörän ja kytkimen sijaan lienee yksinkertaisinta vaihtaa koko moottori. Löytyykö vapaita 2 cv6 -79 sopivia moottoreita?
3.5.2007, 18:26 #139154Tere minulla saattaa olla miltei kaikki mitä haet. Moottorin etupään kumeista en mee takuuseen. Vauhtipyörä on vanhaa mallia eli se limpun näkönen, sitäkö haet? Olitko keventänyt liikaa vai mikä sen vanhan on rikkonut?
3.5.2007, 18:46 #139155Purettiin kone nokalta ja pultit oli katkenneet. Siinä syy. Uusi kytkinlevy ja kumityynyt voisi löytyä Storckilta ta Sitroselta.
Storck puh. 014 735866
Sitronen puh. 02 766 71073.5.2007, 19:06 #139156No jollette saa mistään niin löysin kaikki mitä tuossa kyseltiin. Kaksi pulttia on vielä hakusessa mutta luulen niittenkin löytyvän kuhan jaksan tonkia tarpeeksi. Hinta ei varmasti ole kaupan tiellä. Sekä minulla näköjään on muutama vauhtipyörä niihin toisenlaisiin kytkimiin. Jos joku sattuu tarvimaan.
4.5.2007, 05:39 #139157Vesku, kuullostaa hyvältä. Onkos kytkinlevy uuden veroinen? Kysehän on ns. normaalista kutosen vauhtipyörästä. Mulla oli -77:ssa samanlainen. Kai se on sellainen. Yritän saada kuvan siitä puretusta, niin voin sen tänne liittää.
Ps. Vesku, meidän pitäisi tavata joskus taas
Antti
4.5.2007, 06:29 #139158Vauhtipyöränpultit kannattaa laittaa uudet!
Mie olen sellaisia Sitroselta löytänyt, eivätkä muistaakseni paljoa maksaneet. Muista käyttää kierrelukitetta niiden pulttien kanssa!4.5.2007, 07:54 #139159Vanhatkin pultit toimii aivan hyvin, sillä edellytyksellä että niitä ei ole aiemmin tärvätty vaikkapa yli kiristämällä tai muuten? Pultit kannattaa ehdottomasti kiriä momentti avaimella,,, tiukkuus 3,8 – 4,5 kilopondi metriä… Vauhtipyörän ja akselin laipat tulee olla puhtaat jotta ei synny väljyyttä asennuksen jälkeen myöhemmin??? Oma kokemus on että edellä kerrottu toimii,, ei ole ollut pultti ongelmia eikä vauhtipyörä ole irtoilleet. kiristys momentin voi halutessaan tarkistaa jostain, mutta tuolla momentilla itse olen tiukannut, käyttäen tuota 4,5 tiukkuutta…
PS: Jos pulttien aikaisempi kohtelu ei ole tiedossa,, ja epäilee jotain on silloin viisainta uusia ne…?
8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.5.2007, 08:00 #139160Ja jos moottorin käsiinsä saadessaan ei tarkka tietoa ole, niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa ko. pulttien kireys..!
Nimim. Visan koneen kanssa kuusi kieroa pulttia ja kiero kampiakseli(sorvissa takapäästä kiinnitettynä kampiakselin pää heitti pari milliä… silloin hinta akselille 7200mk)… 😈
4.5.2007, 11:09 #139161Levy näyttää hyvältä, minusta siinä on reilusti pintaa. Tarviiko siihen paineasetelmaa? Olen varannut kytkimen kaikki osat sekä lähen kohta irrottaa kumeja jos on tarvis. Pultteja olen vielä ettimässä jollei muuten niin kyselen täältä muilta. Kannattaako niitä liimata silläjos ne vetää momenttiin se pitäisi minusta piisata. Voi olla vaarana kun irrottaa eikä muista lämmittää että napsahtaa poikki hatun juuresta. Mutta minulla alkaa olla kaikki jos tarvitte, niin ilmoitelkaa. vesa.karkas@pp.inet.fi
4.5.2007, 11:15 #139162Niin kuin tuolla aikaisemmin sanoin, niin itse en liimaile pultteja, edellä mainitsemastasi syystä, momentti on piisaava toimen pide…
. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.5.2007, 13:15 #139163@veera 1-2 wrote:
Kannattaako niitä liimata silläjos ne vetää momenttiin se pitäisi minusta piisata. Voi olla vaarana kun irrottaa eikä muista lämmittää että napsahtaa poikki hatun juuresta.
Mä olen laittanut sinistä liimaa, ei tartte lämmitystä purettaessa mutta tiivistää kierteen ettei öljyt valu ulos. Siis rei’issä jotka ovat läpi öljytilaan.
4.5.2007, 13:42 #139164@Kaapelimies wrote:
@veera 1-2 wrote:
Kannattaako niitä liimata silläjos ne vetää momenttiin se pitäisi minusta piisata. Voi olla vaarana kun irrottaa eikä muista lämmittää että napsahtaa poikki hatun juuresta.
Mä olen laittanut sinistä liimaa, ei tartte lämmitystä purettaessa mutta tiivistää kierteen ettei öljyt valu ulos. Siis rei’issä jotka ovat läpi öljytilaan.
Eli meneekös ne reijät laipassa konee sisään läpi. Voi siis olla vaikea saada ne katkenneet ruuvinpäät kierrereijistä pois. Onko joku miten niitä poistanut? 😳
4.5.2007, 15:29 #139165Niin mistä reiistä kaapelimies kirjoitti. Ei minun mielestäni vauhtipyörän kiinnitys mihinkään oljytilaan ylety. Tai sitten minun muisti alkaa rakoilee pahasti, tosin siitä on kauan kun on tarvinnut tehdä kytkimelle mitään.
4.5.2007, 15:37 #139166Totta haastat,, ei ne vauhtipyörän pultin reiät ole läpi mihinkään kanavaan. Ovat umpi peräisiä reikiä,,, kävin tarkistamassa asian tallissa…
💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.5.2007, 08:47 #139167Ja linkit isompiin kuviin:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/kujjeilut2004.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6400
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/kujjeilut2004.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6401
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/kujjeilut2004.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6404
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/kujjeilut2004.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6405 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.