Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › AMI6:n ropeli
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.10.2007, 21:00 #123639
Ostaisin tuollaisen. Nyt on joku nelkun vispilä joka ei jaksa puhaltaa lämpöä kabiiniin saakka. Rahalla tai johonkin hyödykkeeseen vaihtamalla.
15.10.2007, 10:04 #141606Mahtaneeko olla sama kun 2cv 6 ropelli??
http://www.sitronen.fi/hinnasto2.htm#6235
😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂15.10.2007, 10:21 #141607Salosen Kimmo Sitroselta muisteli että on eri ropeli. Että saa tarjota.
15.10.2007, 13:16 #141608Muistaakseni olis hieman isompihalkaisijainen. Mutta entäs GeeSun vastaava? Sellainen varmaan siulta löytyy…
15.10.2007, 13:19 #141609@Jasu wrote:
Muistaakseni olis hieman isompihalkaisijainen. Mutta entäs GeeSun vastaava? Sellainen varmaan siulta löytyy…
Joo, se on tuossa superissa kiinni 😀 . Ylimääräiselle kävi vähän vanhanaikaisesti, meni työkalu sekoittamaan lapojen järjestystä.
16.10.2007, 18:06 #141610Hou, miulla oli omassa AMI6 tyyppisessä koneessa Pakussa ihan tavallinen 2CV6 ropeli ja ihan nätisti sopi & puhaltelikin…
16.10.2007, 21:36 #141611@toppok wrote:
Hou, miulla oli omassa AMI6 tyyppisessä koneessa Pakussa ihan tavallinen 2CV6 ropeli ja ihan nätisti sopi & puhaltelikin…
Sopiihan se sinne, mutta “jää pieneksi”… On Ami-kutosessa jonkin verran suuremmalla halkaisijalla hän…
Taitaa olla tarpeetonta mainita notta Buurlängessä oli kirpparilla ehjän näköinen sellainen tyrkyllä..?
5.11.2007, 15:07 #141612Uppista!
Eikös kenelläkään ole ylimääräistä? Vaihdossa voisi saada melkein mitä vain toivoa voi, sätkänosaa siis 😀6.11.2007, 12:56 #141613-60 luvun ami 6 ropeli on peltinen ja se on sama kuin vanhuksissa joissa laturi koneen rungossa – amissa taasen on ulkopuolinen laturi ja homma on hoidettu niin että peltiropelin taakse on hitsattu sopiva hihnapyörä – ja niitähän on tyrkyllä kellä ? Ainakin Dyanen 21 hp koneissa oli kai myös näitä ?
6.11.2007, 13:12 #141614Eikös se AMI6/3CV ropelli ole muovinen, mutta vähän erinmoinen kuin kutosessa.
Tuolla on jollain yhellä belgillä kamaa tarjolla:
http://users.telenet.be/citrobe/garage.htm
Ei näy ko. ropellia, mutta kokeile. Kaverilla on tiämmä vaikka mitä.6.11.2007, 20:31 #141615Eräs belgituttavani vastasi näin ropellitiedusteluun:
Yes, of course.
Call Eric at the number +3254328319
Original Message
To: Frédéric TaburiauxSubject: Re: Recherche urgente de pièces Citroën.
Do you know a propeller/fan for Ami6 (3CV) engine.
Just in case…
Cheers, Jukka
7.11.2007, 12:50 #141616Tarkastinpa dyanen varaosakirjasta ropelin olomuotoa. On jo muovia kaikissa malleissa moottorista koosta riippumatta heti alusta lähtien 68 – niin 21 hp ja ami koneet sekä nelkut. Itselläni on vanhus tiinassa peltiropeli ja nythän se paljastui ettei siellä sellaista saisi olla. Ami varaosakirjasta ( tai paku ) voisi selvitä koska pelti vaihtui. Onkohan sellaista kellään. Merkittävää asiassa on kiilahihnapyörän halkaisia – ovat nuo vanhemmat tasavirtalatureilla ja niissä isompi halkaisia, jotta laturi pyörii vinhemmin. Eli helppo on lyödä ropeli kuin ropeli paikalle mut jos vielä tasavirtavehkeet käytössä niin huomattavasti vaikeampaa on löytää.
7.11.2007, 14:07 #141617Oma arvaukseni on, että 602cc-koneissa ei ole milloinkaan ollut rautaropellia.
7.11.2007, 22:43 #141618Juuei metallista ole amissa ollut minunkaan tietojen mukaan. Luulen että se hönkii vielä nelkunkin ropelia heikommin. Kiitos muuten Jukka vinkistä, soittelen sinne belgiaan jollei kotimaasta löydy.
8.11.2007, 10:21 #141619Jos Belgian kaupassa välikättä eli diileriä 8) tarvitaan, olen sätkäni suorituskyvyn huomioiden (127km/h navin mukaan 🙄 ) käytettävissä. 😉
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.