Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Nokka-akselin koneistus

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123666

    Onko kukaan täältä foorumilta teettänyt huoltoa nokkaan? Virinokkiahan on jonkin verran teetetty kutosiin, mutta entäpä ihan uuden metallin ruiskutus kuluneisiin nokkiin ja muotoilu? Onko kokemuksia ja tietoa kestävyydestä, sekä hinnasta?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141963

    Tästä on jo vähintään 15 vuotta, mutta konepaja KWM helsingin vallilassa teki tai teetti täyttöhitsausta esim kampiakseleihin ja nokka-akseleihin. Jos nokka ei ole ihan totaalisen loppuunkulunut, voi varmaan koneistamalla tehdä alkuperäisen profiilin. Sen verran lienee venttiilinsäädöissä varaa. Ainakin miniin saivat alkuperäisestä n. 1,5 mm isomman noston sekä lievän ajoituksenmuutoksen ilman täyttöhitsausta. Säätövara riitti juuri ja juuri. Hinta ei ollut paha koneistuksen suhteen, mutta täyttöhitsaus olisi ollut.

    #141964

    Nykyään ne mun käsittääkseni ihan ruiskuttaa sulaa metallia (?) vanhan päälle ja sen jälkeen muotoilee. Käsityksen kuluneisuudesta saa tuolta 652 projektikuvista… Onko tuoreempia kokemuksia?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141965

    R-Koneistusta on monessa yhteydessä suositeltu. Itselläni on yksi nenäkeppi joka on tuolla teetetty, työnjälki näyttää loistavalta. Eikä hinnoittelukaan kuulemma ollut harrastajabudjetista karkaavaa…

    Sijainti jossain siellä etelämmässä, nyt ei mieleen tarkemmin tule…

    #141966

    Netistä:

    R-Koneistus on Keravalla sijaitseva ammatitaitoinen koneistamo, joka hoitaa mm.

    * Poraukset
    * Hionnat
    o Kampiakselit
    o Nokka-akselit
    * Kansityöt, kevytmetallikansien hitsaus
    * Varaosat

    Ota yhteyttä ja kysy lisää!

    Yhteystietomme:

    Puh. (09) 242 8833

    Osoite:
    Lammaskallionkatu 5
    04250 KERAVA

    t:Pertsa

    #141967

    Kiitos. Oli kyllä aikomus hakea yhteystiedot googlella, mutta halusin aluksi kokemuksia tietyistä liikkeistä..

    Rupesin myös miettimään, että kaksi nokkaa nokasta on sököinä niin kannattaisko kuitenkin teettää ne kaikki neljä nokkaa, koska jos nokka-akseli on visan akilleen kantapää niin silloinhan jää piaan mahdollisuus, että kaksi uutta kestää hyvin ja kaksi vanhaa nokkaa alkaa murtumaan, jos kaikkia ei koneistuta kerralla?. Selkeä lause… Eli mikä on yleensä käytäntö tällaisessa työstössä, korjataanko nokan kaikki nokat vai ainoastaan asiakkaan toivomat?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141968

    Kuinka monella olisi tarvetta nokka-akselin koneistukselle?. Ajattelin joulun jälkeen koneistuttaa sen Visan nokan ja eräs pyyntö tuli, että samalla pistäisin myös yhden kutosen nokan koneistukseen…

    Eli voisin harkita kimppaprojektia, sillä saattaisi saada jonkinlaista alennusta..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141969
    LPN

    Saattaisi olla nelkun nokka koneistuksen tarpeessa. Selviää jahka saan projektikoneet avattua ja näen onko yhdessäkään kelvollista nokkaa.

    #141970

    Juu kertokaa vaan alustavia määriä niin voin sen perusteella kysellä sitten hintaa…

    Otan myös huomioon, jos joku haluaa teettää virivirinokan kutoseen tai visaan 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141971

    Nonii! nyt on vähän kyselty ja kateltu. Meikäläiseltä on lähdössä kolme nokkaa tuonne R-koneistukselle ja hinnat menee seuraavasti: 50e per hiottu nokka-akselin nokka on perushinta ja siitä se tippuu n. 45-40euroon riippuen montako nokka-akselia tulee kaikenkaikkiaan. Nokan täyttö 40e/nokka+ 50e perusmaksu hionnasta.

    Tarkemmin sanottuna multa on menossa yks 652cc nokka ja 2kpl 602cc nokkia. Arviointi tapahtuu paikan päällä onko tarvetta täyttöön ja hiontaan vai meneekö pelkällä hionnalla.

    KYSYMYS KUULUU: Onko halukkaita lähtemään kimppaan? Jos on nurkissa nokkia mistä on kulunut huonoksi vaikka eka tai pari ekaa nokkaa niin ei ole paha hinta korjauttaa toimiva nokka-akseli?

    Menen tod.näk. itse viemään ne Keravalle, kun nuo kolme jo painaa sen verran, että ei kannata lähettää postissa…

    (Ja vielä valmiiksi laskelma: Nokka jossa kaikki neljä nokkaa täytyy hioa:
    40+40+40+40=160e min… jos mukana 5-10nokka-akselia..)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141972

    Eipäs hötkyillä! 😀 Rupes tuossa mietityttään visan nokkaa pyöritellessä, että johan on suolainen hintataso, jos menee täyttöhitsauksen kanssa…Siispä otin Googlen toiseen käteen ja puhelimen toiseen:

    GT-Motor Oy Helsinki
    Nokan hionta 33e/Nokka-akseli ja jos täytettään niin 50e päälle. Sanoi, että ollut 2cv:n nokkia ennenkin käsittelyssä niin haluaisinkin kuulla käyttökokemuksia, jos täällä foorumilla on joku joka ko. firmaa on käyttänyt? Muuten aikeet pysyvät samana, lähetys Keravalle vain peruuntuu.. 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141973

    Mitätä, täyttääkö GT-motor taas? BX-Sportin nokka kun oli pari vuotta sitten siellä niin sanoivat että tekivät aikaisemmin mutteivät enää?
    Ja oliko toi 33€ tosiaan koko nokalle, siis kaikki neljä nokkaa? Ja 50€ neljä täyttöä?

    #141974

    Kyllä näin käsitin että 33e(kysyin vielä korostaen “ai siis koko nokka-akseli vai pelkkä yksi nokka”, joten jos on siitä käsittänyt väärin niin…) oli koko nokalle ja selailin muita foorumeja niin bemarin rivikutoseen tekevät 120e eli samaa luokkaa kuljetaan… Mutta tuosta täytön maksusta en mene 100% varmuuteen. Sanoi kyllä että tuskin tarvitsee täyttää, koska siitä voi yllättävän paljon hioa pois…kattoo ny.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141975

    Teetätin aikanaan Uraliin viri nokka-aksilan. Makso muistaakseen 50euroa.
    Siinä pienennettiin nokan perus ympyrää 2mm jolla saatiin lisättyä nostoa.
    Hyvin on pelannu ja kyllä potkii toiseen malliin, joskin koneelle tehtiin muutakin.

    -Olli

    #141976

    Oliko r-koneistus vai Gtmötör? vai joku muu kanada?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.