Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka mistä kapeaa klemmaria?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123696

    tarvis tohon nelkkuun kapeaa (6-7mm) kiristyssidettä jota ainakin 80- luvun alkupuolella sai vielä metritavarana? siinä oli semmoinen pelti läpyskä ja työkalu jolla sitten kiristettiin ja lopuksi käännettiin nurin.käytettiin ainakin sitikoitten vetarien suojakumeissa.sama kävisi hienosti myös takatukivarren muovisuojukseen..vai mitä olette käyttänyt koppien kiristämiseen?nippuside olis kyllä yksi vaihtoehto mutta..onko se alunperin jollain kemmarilla kiinni ja saako niitä mistään?

    #142199

    Metallisiakin nippusiteitä olen joskus käyttänyt. Teollisuuden puolella niitä kiristetään omalla pistoolillaan, jota aikoinaan sain lainata. Rosterisia olivat näkemäni.

    #142200

    Takatukivarren kopassa olen käyttänyt uudelleen sitä alkuperäistä klemmaria jonka olen purkanut sievästi.. Ellei ole ruostunut pilalle? Siinä se saksisokan näköinen kiristin jota pyöritetään.. Tai sitten olen laittanut sopivalla letku klemmarilla kiinni…
    Vetareissa olen käyttänyt niitä mukana tulevia klemmareita..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142201

    no niinhän se oli semmoisilla saksisokkaklemmareilla kiinni kun oikein muistelee..ne vaan oli niin ruosteessa että meni roskiin.täytyy kysellä noita teräksisiä nippareita jostain täältä pk-seudulta.

    #142202

    Tuon kyselemäsi siteen nimi on ligarex, ja sitä pitäisi olla saatavissa Auto-Artikkelista, olettaisin.

    Mielestäni ainoa oikea side esim. juurikin vetoakselin suojakumiin jne., taatusti pysyy, eikä vuoda rasvoja ulos 🙂

    #142203

    No,sen verran oikaisin tässä kun löytyi wurthilta sitä teollisuusnippusidettä ruostumattomana tai haponkestävänä mene ja tiedä mutta kopat tuli kiinnitettyä niillä. ainoa hankaluus oli saada oikein kireälle kun siinä on semmoinen kuula joka antaa vähän löysiä ennen kun pysähtyy takaisinpäin.muuten oikein siisti ja sopivan levyinen siihen ja myös vetareiden “poori” suojagummeihin myös.kiitokset vinkeistä, projekti jatkuu..runko,moottori/looda,akselit kasassa ja pyörillään. seuraavaksi kori sisään ja runko rullaten ulos sitten korjauspaloja ostelemaan (artikkeli?) toivottavasti pääsisi keväällä keinahtelemaan nelkun kyydissä 😀

    #142204

    Pistähän ihmeessä tuonne projektit osioon vaikka kuvien kera, on aina mukava katsella ja lukea, kun sätkien elämiä jatketaan vuosilla eteenpäin. VARSINKIN näin talvisin, kun osa sätkistä nukkuu, ja monessa Suomalaisessa tallissa hitsipilli laulaa ja rälläkkä soi 🙂 Vähentää tai lisää vierotusoireita nääs nääs.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142205

    @z1100ss wrote:

    runko rullaten ulos sitten korjauspaloja ostelemaan (artikkeli?) toivottavasti pääsisi keväällä keinahtelemaan nelkun kyydissä 😀

    Sitroselta kannattaa myös kysellä korjauspeltejä. muutenkin heiltä löytyy paljon sätkään varastoistaan. Ja ovat kiitettävällä aikataululla hommanneet jos hyllyssä ei ole ollut. Jos jotakin nippelitarvetta ilmenee, laita vaikka viestiä. Niin, ja niitä projektikuvia kansan nähtäville.

    #142206

    on kyllä tulossa..kun kerkiää askartelemaan albumit valmiiksi.peltejä muuten ostin sekä artikkelista että sitroselta. eivät vaan ole vielä kiinni.siinä purkamisessa saa vähän tehdä töitä kun on ollu muutama seppä rakentelemassa..paikkaa paikan päälle ja vanhat alla,yäk 😀

    #142207

    Nyt on kuvia,siirsin ne 2cv projektit-osastolle. Kommentit on tervetulleita,en ole koskaan nähnyt ehjää kuljinta läheltä “sillä silmällä “katsottuna ,saati sitten ajanut metriäkään 2cv:llä 😳 Mutta ehkä pääsen ensikesänä senkin kokemaan!töitä vaan on vielä palljon…

    kommentit

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.