Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pallonivelet olkatapin tilalle

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123764

    Kaikkea sitä löytyykin: siin vaihtaisko pallonivelet olkatapin tilalle?

    http://www.gardnercars.co.uk/

    #142577

    Ei hullumpi idea! Paljonkohan noilla pääsis kilometrejä? Ainakin rakenne on vahvempi perinteiseen verrattuna, eli joihinkin off-road tyyppisiin ois varmasti parannus? Tietenkin taas herää kysymys, että mitäpä katsastaja-inehmot keksis tuosta sanoa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142578

    En osaa arvailla mitä tuolla virityksellä on yritetty hakea. Ehkä kestävyyttä? Tunnetusti 2cv:n olkatapit ovat aikalailla kulutustavaraa, mutta sen verran olen palloniveliäkin vaihtanut, etten niitäkään nyt niin ylivoimaisina pidä.
    Jos olkatappien kestävyyttä haluaa lisätä on huomattavasti halvempi ja helpompi tapa korvata ne teräsholkit pronssiholkeilla.
    Omaan sätkääni laitoin v. 1994 tarviketapit ja niihin tein pronssiholkit. Nyt on niillä ajettu 152 000 km, mutta ei vielä yhtään huoleta niitä katsastusmiehelle näyttää. Pystysuuntaista välystä on vähän tullut, mutta muuten on vielä kohtuu kunnossa. Rasvauksen olen suorittanut aina renkaanvaihdon yhteydessä eli pari kertaa vuodessa.
    Pronssiholkkien lopullisesta kestävyyttä voi vain arvailla, mutta kokemukset on sen verran hyviä, että voin suositella.

    Masa

    #142579

    -70 luvun alussa oli vielä pronssi helat vakiona alkuperäisissä tehdas sarjoissa..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142580

    Belgian sekä Brittien sätkä kilpasarjoissa näyttää joka autossa olevan tuollaiset. Isommilla tehoilla sekä radalla ajaessa vaaditaan renkaalta hieman tarkempaa vakautta kuin vakio sätkän alustassa.

    -Olli

    #142581

    Masa kirjoitti: “Jos olkatappien kestävyyttä haluaa lisätä on huomattavasti halvempi ja helpompi tapa korvata ne teräsholkit pronssiholkeilla.”

    Olisikohan jollakulla kiinnostusta teettää pronssiholkkeja enemmänkin? Minä olisin kyllä kiinnostunut tuollaisista. Kellään sopivasti tallin nurkassa sorvia ja pronssia joutilaana 😀 ? Tai sitten suhteita johonkin pikku koneistamoon?

    #142582

    Luulis että noilla pallonivel-virityksilläkin pääsis aika rajusti kilometrejä, jos ottais noi pallonivelet vaikkapa puolet raskaammasta autosta? Musta toi on hyvä, että joku noita on alkanu valmistaa, koska saa tavallaan lisää tukivarsia liikenteeseen…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.