Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasuttimia

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123910

    Törmäsin seuraavaan: http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/products.php?g1=b0b2f2&n=1

    Kolmas ja neljäs rivi.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144203

    kumpi kaasareista sopii -77 6:n ?? en nimittäin ole vielä joutunut syventymään kaasariin ja siksi en ole edes katsonut mikä malli se on. mikko

    #144204

    se on tuossa listassa se jälkimmäinen.

    300 on aika monta rahaa kaasuttimesta mutta onhan se sitten uusi.
    Käyppä ostamassa uuteen mersuun joku ruiskun nappula ni jo tuntuu
    kaasari halvalta.

    -Olli

    #144205

    Kysyin 652:sen Weber kaasutinta ja vastaus oli seuraavanlainen:

    “Olemme kerran yli kymmenen vuotta sitten löytäneet yhden tuollaisen Weber-kaasuttimen ja myyneet sen edelleen.
    Ilmeisesti kyseinen kaasutin oli vain joitain rajoitettuja markkina-alueita varten.
    Terveisin
    Suomen Kaasutinexpertti oy”

    Missähän mahtaa luurata kaikki Suomeen saapuneet Weberit?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144206

    Kauheesti letkuja näissä mun Webereissä. Sikäli Solex simppelimpi.

    #144207

    Mulla olis kaks solexia, mutta käsittääkseni weber on toimintavarmempi? Vaatiiko omanlaisen pakosarjan tuo weber?

    Eikä tuo letkuton ole tuo solexikaan:

    Eli molemmissa samat letkuliitokset, mutta toisessa vain osa kiinni. Erona tuo “tukehtumisen esto”.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144208

    @Akaile wrote:

    Vaatiiko omanlaisen pakosarjan tuo weber?

    Kyllä. On etäämmällä toisistaan kaikki kaasarin kiinnityspultit kuin Solexissa… Muuta eroahan ei kiinnityksen suhteen olekaan.

    Yksi noista letkuista on alipainetunnistimelle, joka pitää järjestää minkä tahansa kaasarin kanssa jos Visan alkuperäistä sytkää käyttää. Kohokammion päältä lähtee tulvimiseen liittyvä letku, tai joku sellainen joka “kerää roiskeet” kurkkuun kun läpät kiinni menee kovilla kierroksilla. Sitten tämä saasteenpoistoon liittyvä juttu taitaa olla ulkoisesti järjestetty, joka raottaa ryyppyläppää riippuen imukanavan alipaineesta…

    Muistaakseni näitä oli ainakin jotenkin selvitetty siinä kirjassa minkä lainaan toimitin..?

    #144209

    Aivan ensimmäisissä Visan Solex-kaasuttimissa oli vain uimurikammiosta imuktorveen menevä letku sekä alipainetunnistimen liitäntä. Ne käyvät jopa 2CV:hedn. Suuttimet lienevät hivenen isommat.

    Olikos imuilman esilämmityksellekin joku systeemi vai oliko se kokonaan kaasarusta erillään toimiva hässäkkä?

    #144210

    @Isoo-Jukka wrote:

    Olikos imuilman esilämmityksellekin joku systeemi vai oliko se kokonaan kaasarusta erillään toimiva hässäkkä?

    Se taitaa olla ihan erillinen hässäkkä, letku taitaa lähteä ilmanputsarin ja kaasarin välisestä kumitöttöröstä (kaksi letkulähtöä vierekkäin, toinen muistaakseni on tämä ylivuotojuttu ja toinen esilämmityskuvio) esilämmitysmysteeriolle. Omastani jätin aikanaaan tämän mysteerion kokonaan pois, corollan kaasarissa oli esilämmityskuviot ratkaistu toisin.

    #144211

    muistan kuulleeni joskus että jossain rättärissä on kaksikurkkuinen kaasari. mitä etua sillä saavutetaan; vääntöä, tehoa ? mikko

    #144212

    @mikko46 wrote:

    muistan kuulleeni joskus että jossain rättärissä on kaksikurkkuinen kaasari.

    Et ole kuullut väärin. Tehdas alkoi tälläämään tällaisia keksintöjä jo joskus vuoden -75 paikkeilla (Haynesista väijytyn tiedon perusteella, kaipa se sinnepäin lie?) tavoitteena ilmeisesti saada päästöjä sekä kulutusta pienennettyä sekä tehoa lisättyä. Alkuun käyttömekanismiin oli rakennettu kääntövivusto, myöhemmin tanko korvattiin vaijerilla nykyautojen tapaan… Muuttuihan siinä muutakin, kuten ainakin imu-pakosarja sekä kumitöttörö putsarin ja kaasarin välille, taisipa tulla muovinen putsarikotelokin samoihin aikoihin…

    Itse tykkään kyllä enemmän ajaa yksikurkkuisella kaasarilla, antaa “paremman palautteen” jalkaan. Saattaa tuo ehkä johtua myöskin siitä että komento menee tangolla vaijerin sijaan… Vaijeri on jotenkin tunnottomampi, ei miun mieleen…

    #144213

    Ami 6:ssa ( ei ole tietenkään rättäri 😀 ) tuli kaksikurkkuinen kaasari uuden koneen mukana vuonna 1968.. oisko ollut sitten se ensimmäinen kaksikurkkuinen malli..

    #144214

    Kaasutinekspertin taustahahmo toimi pitkään korpivaaralla citroenin maahantuonnin parissa…

    #144215

    @turtl3 wrote:

    Ami 6:ssa ( ei ole tietenkään rättäri 😀 ) tuli kaksikurkkuinen kaasari uuden koneen mukana vuonna 1968..

    Eikös se ollut AMI8 mihin se ns. kutosen kone (M28/1) tuli, AMI6:ssa ollen tämä ns. AK:n kone (M4)..?

    Eikun hetkinen, olihan sitä jo AMI6:ssakin, ihan loppuaikoina..!

    #144216

    @Jasu wrote:

    Eikös se ollut AMI8 mihin se ns. kutosen kone (M28/1) tuli, AMI6:ssa ollen tämä ns. AK:n kone (M4)..?

    Eikun hetkinen, olihan sitä jo AMI6:ssakin, ihan loppuaikoina..

    Mieli tekisi sanoa, AK:ssa ollen M4 eli ns. AMI6:n kone, eikös se nuinpäin ennemmin? Amiin kai se ekana 6-kone tuli ja siitä sitten muihinkin kulkimiin kopioitiin

    😉

    Joo 1968 loppupuolella tuli se uusi M28 kone.. Onkohan Ami 6:n ja 8:n lisäksi ollut muissa malleissa kaksikurkkuinen kaasari käytössä jo 60-luvun puolella.. Mitenköhän Esim. Dyane, AK.. Taisi ainakin 68/69 6-Dyanessa olla M4 kone, vaiko?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.