- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Koneen tasapainoitus
Tuli tässä nelkun koneremonttia aloitellessa mieleen, että mitenhän sätkän kone on alkujaan tehtaalla tasapainoitettu. Onko kampi ja vauhtipyörä tasapainoitettu pakettina vai erikseen?
Tilanne kun olisi sellainen, että kampeen pitäisi sovittaa sille täysin vieras vauhtipyörä. Miten olette asian hoitaneet?
Kannet lähtevät luultavasti koneistukseen, joten tietysti samalla voisi jättää alakerran tasapainoitukseen.
Erillään ne uutena on tasapainotettu,, syystä että jos ostaa uuden kammen tai vauhtipyörän niin sopivat yhteen keskenään,, ainakin minulla osat toimineet ristiin moitteetta…. Toisekseen miksi akseli pitää tasapainottaa,, jos sitä ei ole kunnostettu,, vaan on tehtaan jäljeltä??
Jos pakettina haluaa tasapainotusen tarkistuttaa on siihen pakettiin laitettava vielä kytkin pakettikin kiinni…..
😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Luulen, että tässä haetaan kierroksia lisää? Sätkän kampihan ei ole kovinkaan tarkalleen tasapainotettu, nykyisillä vehkeillä pääsee jo paljon parempaan tulokseen.
Tosin en nyt ihan pysy perässä, että mitä nelkun koneelle on tapahtumasssa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Eiköhän ne nelkun vakiokierrokset riitä aivan mainiosti, ainakin tällä erää.
Kone on saamassa uudet männät ja pytyt, eikä pakettia viitsisi pilata sillä, ettei kampi ole tasapainossa. Siksi siis varmistelin, että ovat tehtaalla tasapainottaneet kammen ja vauhtipyörän erikseen. Noista ranskalaisista kun ei koskaan tiedä.
Minulla on koje vauhtipyörän ja kytkimen tasapainoitukseen. Keskuojan tekemä. Ennen huhtikuuta en tosin ehdi muille mitään tekemään…
040 5500678
Kangasala
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste