Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ohjauspesän irroitus
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.5.2008, 12:02 #124124
Muistaako kukaan saako ohjauspesän vedettyä ulos laatikon ollessa paikoillaan? Ja olikos se niin että wanhuksessa ja nelkussa oli identtinen hammastus? Entä matopyörän irroitus? Mitään erikoiskikkoja? Erikoishylsyn saanen jaokselta lainaksi.
Pakun ohjauksessa on edelleen jotakin tahmaisuuttta ja epämääräisyyttä, joten ajattelin ottaa vanhasta nelkun akselista koko ohjauspesän jonka kunnostin aikoinani.8.5.2008, 12:06 #145548Heip!
Sen paremmin asiaa tuntematta, eikö toispäivänä tulleessa Nyytisissä ollut tuota sivuava juttu?
nimim. Nyytiset pikaisesti selannut
8.5.2008, 12:10 #145549Joo, hyvä juttu olikin, kannattaa lukea vaikka ohjaus toimisi moitteetomasti. Mielestäni kuvissa oli laatikko irti, ja toisaalta muistelen joskus tehneeni tuon pelkät lokarit irroittamalla. Mutta kun ei muista niin sitten ei.
8.5.2008, 12:17 #145550Mielestäni pesä lähtee kyllä irti, kun ratista vääntää, mutta paikoilleenlaitto on kinkkinen homma, ei ole helppoa painaa sitä jousikuormitteista hammastangon ohjuria ja laittaa samalla hammastanko paikalleen löytäen oikean asennon,jotta lähtee alkuun. Kaveri on tarpeen takaisin asentaessa.
Mielestäni nelkun ja ainakin vanhemman vanhuksen matopyörä on erilainen.
Lasse8.5.2008, 12:25 #145551@Lasse1 wrote:
Mielestäni pesä lähtee kyllä irti, kun ratista vääntää, mutta paikoilleenlaitto on kinkkinen homma, ei ole helppoa painaa sitä jousikuormitteista hammastangon ohjuria ja laittaa samalla hammastanko paikalleen löytäen oikean asennon,jotta lähtee alkuun.
Tein pienen siistin viisteen rälläkällä tuohon tangon päähän, meni kuin itsestään paikoilleen. Kyllä siinä kaveri muistaakseni kuitenkin rattia pyöritti.
Ja äkkiäkös tuo vaihdelaatikko siitä pois alta lähtee jos ei muuten suostu irtoamaan 😀 Pitääpä viikonloppuna ihmetellä.8.5.2008, 18:58 #145552Ei sitä laatikkoa kannata lähteä irroitteleen… Joutuu irroittaan jarruputket ja ilmaus hommiin?? Ohjaus rempan ole itse tehnyt laatikko paikoillaan siten että irroittanut joko vain hammastangon,, tai sitten purkanut koko etuakselin pöydälle,, se kun lähtee sieltä kun laittaa vaihteiston alle noston jotta saa taka kumityynyn pois.. Tukivarret irti ja akseli pois,, jolloin on helppo irroittaa se matopyöräkin kun saa avaimen puristimella painettua ettei lipsu koloita ylös….
😀 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.