- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Sytytyspuolan mittaaminen?
Alkaa hermo menemään 👿 kun nurkat on väärällään epämääräisiä sytytyspuolia joiden kunnosta ei tiedä. Paku alkoi eilen lämmetessään oireilla, ja tänään työmatkalla pätki lämmettyään oikein tosissaan.
Voiko kunnon todeta yleismittarilla, vai mitataanko se pelkästään korva- ja perstuntumalla?
Ei kai tuollaiselle käyntihäiriölle muutakaan selitystä ole? Käy siis kylmänä nätisti, mutta kun koneen lämpö on n. 80 astetta, alkaa pätkimään liikkeellelähdössä. Siis jotenkin niin että pätkii ja poksahtelee kun pienillä kierroksilla hiukka vedättää. Vaikea selittää… Tasaisilla hieman korkeammilla kierroksilla käy kyllä ihan siististi.
Tilasin kyllä jo täyspakkauksen sytyspuolelle, joten homma on periaatteessa hanskassa. Olisi vain mielnkiintoista noita hylättyjä puolia mittailla.
Miten on venttiilivälykset? Ettei vaan kanna lämpimänä?
Tarkistin välykset, oli kondiksessa. Kulkee ihan niin kun pitääkin maantieajossa. Puolaa tietenkin epäilen edelleen, koska tavisätkä teki aikalailla samat tempput eli paukkui kuin konekiväärikomppania talvisodassa kun alkoi toiselta puolelta lyömään läpi puolan kuoressa olevasta kolosta (!). Tämä puola ei ainakaan ulospäin kipinöi, ja tyhjäkäyntikin on aika tasainen. Uskoisin että lämpimänä kipinä on niin heikko että seoksen muuttuessa ei jaksa ihan moitteetta sytyttää. Olenko ihan hukkateillä diagnoosini kanssa?
Mulla hävisi tyhjäkäynti melkein kokonaan lämpimällä koneella, sytytyspuolaa kokeillessa se oli tulikuuma. Uusi (käytetty) puola paikalleen ja oireet hävisivät, eikä puola lämmennyt enää havaittavasti. Ja kärkien välyshän oli tietysti tarkistettu ennen tuota puolanvaihtoa.
tulis taas talvisota et pääsis laskee mäkee jäätyneellä ryssällä!
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste