Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Vaihteiston tunnistamista
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.5.2008, 19:56 #124175
Onko kellään niin hyviä varaosaluettelokoodeja, että pystyisi pelkän vaihteiston numeroiden perusteella tunnistamaan loodatyypin?
Eka tapaus: -82, 208 MR 10 pieni ykkönen, vaihteiston kannessa.
Toka tapaus: -88, AM 331 11 Citikan logo 11 pieni ykkönen, kannessa.
Sitten kolmas tapaus löytyi tallista, -81 tuolla samaisella AM 331 alulla ja siitä tiedän varmaksi, että on vakio 2cv6.
Joten kysynkin, että onko tämä 208 MR 10 mahdollisesti Ami8 tai Acadiane vaihteisto? Kahdessa ekassa siis levyjarrut…Toka ei voi olla Aca, koska eikös Acan valmistus loppunut -83 ja Ami 8 vielä aiemmin?Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2008, 17:43 #145785Voisiko joku Ami 8 omistaja tarkistaa, mitä laatikon päälykannessa lukee?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2008, 20:23 #145786Amikasin laatikossa vaihdekepin juuressa on muovinen puolipallon muotoinen osa – ei se tavallinen kumitutti. Kytkinakselinpää on ilman rinkuloita eli sorvattuja syvennyksiä kun taas nelkussa ja kutosessa on yksi tai kaksi sorvattua syvennystä – en nyt muista kummassa yksi ja kummassa kaksi.
Tallissani on kaksi vaihdelaatikkoa, joista näkyi seuraavaa:
Ami8-laatikon kannessa lukee AM3311 citikan logo 4
Acadianen laatikon kannessa lukee AM3311 citikan logo 10En tiedä onko tuolla numerolla jotain tekoa tunnistamisessa…
27.5.2008, 08:56 #145787Kiitoksia, kyllä näistä vinkeistä jotain apua on. Viimeistään avauksessa totuus selviää.
jk: näyttäisi kuvista tarkistettuna, että kummassakaan ei ole pääakselilla uria…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.5.2008, 09:46 #145788Urat menee niin että Nelkussa niitä on kaksi, Ami8 ja Acadiane yksi, Kutonen ilman uria.
Muista tunnistetiedoista mieleenpainunut on että joissakin Ami8 laatikoissa oli vaihdekepin lähtö vinossa ja tanko suora päinvastoin kuin muissa suora lähtö ja tangossa pari mutkaa. Tosin tuo laatikon kansi on voitu vaihtaa vuosien varrella mikäli laatikko on päätynyt vaikka Sätkän keulalle…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.