Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › kondensaattorin kelvollisuus
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.7.2008, 21:51 #124265
olisiko joukossa viisasta citroen sähkömiestä? kondensaattoreita on laatikossa kun ei kärkisetin jälkeen ole raaskinut heittää pois – kukapa nyt mitään pois…
. .voisiko ne mitata jotenkin ja osan ainakin kelvollisiksi havaita?
erilaisia arvojakin näyttää niissä olevan.osassa tallella olevia kärkiboxeja, joissa kärjet ja konkka ovat vielä paikoillaan, näkyy olevan kelvotontakin koska piikkiä on, osassa taas ei..
yleismittari ja konkkaa kourallinen on jo kädessä mutta mitä siitä mittarista näen??
9.7.2008, 07:45 #146359No kotikonstein olen tarkastanut kondensaattoreita siten,, että kytkee yleismittarin vastus mittauksella konkkaan + siihen johtoon ja – runkoon..
Nyt vastus mittaus syöttää pienen virran konkkaan ja kun kääntää mittarin nopsaa pienelle voltti mittaukselle viisari nousee vilauksen verran näytämään jännitettä.. Vaatii kela eli viisari mittarin,, nämä numeronäytöt ei pysy perässä… 💡 😉
Ja tietenkin laittamalla konkan käyttöön niin näkee kuin paljon kärjet kipinöi,, jos risa konkka niin aika paljon,, eikä kone ota kunnolla kierroksia.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.7.2008, 16:52 #146360@Musta Hattuinen Mies wrote:
No kotikonstein olen tarkastanut kondensaattoreita siten,, että kytkee yleismittarin vastus mittauksella konkkaan + siihen johtoon ja – runkoon..
Nyt vastus mittaus syöttää pienen virran konkkaan ja kun kääntää mittarin nopsaa pienelle voltti mittaukselle viisari nousee vilauksen verran näytämään jännitettä.. Vaatii kela eli viisari mittarin,, nämä numeronäytöt ei pysy perässä… 💡 😉
Ja tietenkin laittamalla konkan käyttöön niin näkee kuin paljon kärjet kipinöi,, jos risa konkka niin aika paljon,, eikä kone ota kunnolla kierroksia.. 😯kiitos, kokeillaan. pitänee hankkia viisarimittari ensin. vaikka – taitavat kaikki konkat olla kuitenkin, loppujen lopuksi – loppuun käytettyjä. jostain luin, taisi olla cat´s in sivuilla, että ainakin joka toinen kärkien vaihtokerta vaatii myös kondensaattorin vaihdon.
9.7.2008, 17:23 #146361No jos konkan vaihtaa,, niin ei ainakaan näitä uustuotanto osia,, nimittäin on joskus huonompi kun kunnossa oleva originaali Duceleri… Olen itse ajanut vanhoilla konkilla niin kauan kun ne toimii,, ovat erittäin lujia,, olenkohan uusinut vaivaiset kolme tai neljä konkkaa kahdenkymmenen yhdeksän vuoden aikana.. Käytän tarvittaessa vanhaa alkuperäistä jos jostain syystä joutuisin vaihtamaan.. Nämä nykyiset Valeo merkkiset ovat huonompia ja hyvin seka laatuisia…. 😉 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.3.2009, 11:13 #146362vaihtelin tyttären sätkään tarvikekonkan kesti noin 200km. Pari päivää sitten pääsin valeolla noin 1.5km.Onneksi löytyi vanha noin 10v vielä tilalle toimii moiteetomasti.Laatu on näköjään niin heikko nykyisin että pakko varmaan siirtyä kärjettömään systeemiin. 😉 T.Matso
7.3.2009, 12:42 #146363Kaikkitietävä kaverini oli sitä mieltä noista konkista, että ne kuivuvat. Ja syy miksi uudet ei kestä olisi, että ne ovat vanhaa varastoa. Voisiko se olla noin? 🙄
7.3.2009, 15:19 #146364Voi olla…. muistatkos Manu kun ennenwanhaan sanottihin notta PERUNA käy hätätilas konkan tilalle!!??
Nimim. Kaikkia sitä kuuloo
7.3.2009, 15:44 #146365perunassa on ainaki pieni varaus ja sitä voi käsittääkseni vähän jopa “ladata”
7.3.2009, 17:27 #146366Minulle tuo perunajuttu kerrottiin jo autokoulussa. Taisi olla v.1970. Ja joskus se tuli Joutoviikolla testattuakin kun ei jaksanut enää jouten olla. Todettiin, jotta toimii. Pystyy sen vielä säätämäänkin kun pistää koneen käymään ja seuraa kärkien kipinöintiä ja työntää piuhan pään niin syvälle perunaan, että kipinöinti on pienimmillään.
Ei ole kuulemma kovin pitkäikäinen konkka, mutta kapallisella pääsee jo hyvän matkaa.8.3.2009, 06:50 #146367😳 ja montakohan säkkiä pottuja tarvitaan tsekkin asti…
heh -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.