- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Myydään › M: NETTIAUTOSSA 2CV6 COUPE!!!! ??????
Mikä tää on????
Vanha suomi koritus 2cv:n alustalle. Sijainnee porvoon suunnalla? Autosta on ollut juttua hiljattain Nyytisissäkin.
-Olli
Onkos tämä se sama yksilö mikä on ollut Espoon automuseossa vuonna miekka ja kirves.
Sama laatikko.
-Olli
Viinikanojan kärry se on, rekisterikirjassa lukee omavalmiste, eli kori on Suomessa tehty unikki kappale.
Tuokin pitäisi säilyttää kiltalaisilla.
Hannu Keinänen
Oli aikoinaan näytillä muistaakseni Espoon automuseossa ja kori tehty ilmeisesti 70-luvulla.
Erittäin erikoinen vehje ja tottakai säilytettävä jälkipolville. Museossa ollessaan siinä oli wanhuksen tekniikka (18 hp?).
1. sukupolven ami-tekniikka (22 heppaa) oli kai joskus tuossa ja käsittääkseni nykyään 2cv6 tekniikka.. Nämä minun mutuja asiasta.
@Isoo-Jukka wrote:
. Museossa ollessaan siinä oli wanhuksen tekniikka (18 hp?).
AK/Ami6 -tekniikalla oli silloin.
Runko ja kori on “omavalmistetta”, jotka on silloisten sääntöjen puitteissa jopa saatu rekisteröityä. Laite on siis omavalmiste, muistaakseni merkki oli “2cvkeski” tekijänsä mukaan nimettynä. Tosin oli silloinkin aikamoinen taistelu ollut että sai herrat lyömään leimoja lappuihin, ei ihan helppo projekti ollut…
Lasikuidulle ei silloin tunnettu juuri minkäälaista jäykkyysarvoa, joten kori piti valmistaa hieman turhankin paksusta tavarasta. Lasikuidun jäykkyysarvon puutteesta johtuen rungostakin oli tehtävä erityisen kantava, eli vieläkin lisää painoa paksujen peltien myötä. Hauska peli ja yllättävän hyvin säilynyt näihin päiviin saakka.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Jos ostajaa kiinnostaa, niin minulla olisi kyseisessä coupessa alun perin ollut ami6-moottori purettuna ja osiltaan puhdistettuna. Lisäksi olen hommannut uudehkot männät ja niihin uudet männänrenkaat. Alkuperäisetkin männät ovat tallessa. Toisessa männässä yksi männänrengas on aika reippaasti pikeentynyt kiinni, mutta lienee irrotettavissa.
Tero Mäkinen, Helsinki
Akella auton merkki on: CITROEN-KESKI
ja malli: COUPE 2CV/240
Rekisteröity 18.12.1969
2cv keski koeajettu! Hieno peli ja varmasti ainoa laatuaan maailmassa!
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste