Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › vaihdekepin pituus
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.8.2008, 21:17 #124377
onkos kellään tietoa vaihdekeppien pituudesta? onkohan niissä pituuseroja?
nelostiina sai kutosen koneen nokalleen – sen perään ami kasin laatikon. tekee matkaa innostuneesti. ainoa haitta tuntuu olevan se että työntö neloselle menee vaippaan saakka, elikkä keppi loppuu kesken. konetta ei saa taaemmas eikä laatikkoa lyhennettyä sitäkään. itse pystykepin säätökokeilut eivät ole tuoneet ratkaisua. eihän tämä ongelma ole ollut – nelosella on ajeltu maat ja mantereet vaan aina pitää hiukan selkää taivutella jotta ylettäisi loikkaria pyytämään.tälläpalstallahan on kyselty tuulettajan pultin pituutta. siis, miksik ei sitten vaihdekepukan pituuskin saata kiinnostaa..
26.8.2008, 05:36 #146938Wanhuksissa varsinainen vaihdevipu oli aivan laatikon takaosassa, kun taas uudemmassa lootatyypissä edempänä, joten pituuseroa kepissäkin täytyy olla.
26.8.2008, 06:40 #146939Huomasin saman vanhustiinassa aikoinaan sinne nelkun konepakettia heittäessä, ei käynyt hämmennys keppi alkuunkaan. Muistaakseni jouduin lyhentämään tai vain vaihtamaan asentoa vai miten se meni.;)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.8.2008, 07:18 #146940@Isoo-Jukka wrote:
Wanhuksissa varsinainen vaihdevipu oli aivan laatikon takaosassa, kun taas uudemmassa lootatyypissä edempänä, joten pituuseroa kepissäkin täytyy olla.
Laittaa vaikka nelkun tangon sinne,, niin ongelma poistuu,, tankoja lojuu jouten melkein jokaisella…. 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.8.2008, 08:48 #146941Ami 8:ssa on muistaakseni suora keppi laatikosta ylös ja sätkässä se on mutkallinen, mutta tämän eron kyllä huomaa heti. Eli vaihda se nelkun keppi amin kepin tilalle. Puhun nyt vaihteistosta ylös tulevasta mustasta kepistä, joka kiinnittyy vaihteiston päässä booritettuun karaan ja yläpäässä sisään kabiiniin menevään vaihdevipuun.
Lasse26.8.2008, 08:58 #146942Ami 8:n keppi taitaa lähteä hieman takaviistoon ja kumin sijaan loodan päällä on muovinen “puolipallo”.
26.8.2008, 09:19 #146943Tulipa huonosti luettuksi kysymys,, houmasin että siellähän oli jo ehkä nelkun keppi käytössä…. 🙄 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂26.8.2008, 10:38 #146944Nelkun ja kutosen kepakot pitäisi kyllä olla samanlaiset.
26.8.2008, 11:02 #146945joo. kiitos kommenteista. amin laatikossa se lootan oma keppi on suora. se onkin tuossa tallin hyllyssä. tämä nelkun ohjaamon puolelle tuleva tanko on lyhyenläntä. mutta, eiköhän sekin siitä asetu kun otetaan sormi pois suusta ja aletaan asettelemaan – muistelin 62 pakuani, jossa taisi olla erimittainen. pohdin josko näitä on muunkin mittaisia olemassa .. nyit kun tehdään näitä sekaversioita, tulee aina joskus joku juttu eteen – ei kuitenkaan ylipääsemätöntä vielä..
26.8.2008, 11:53 #146946Vaihdoitko siis laatikkoon “normaalin” mutkia sisältävän tangon, sen suoran tangon tilalle..? Se on sitten hyvinkin syynä tähän, sillä AMI8:n laatikossa tuo vivun lähtö on vinossa kun muissa se on suorassa… Ja tästä eroon pääset vaihtamalla laatikon kannen, mistä tahansa Nelkun tai Kutosen laatikosta…
26.8.2008, 20:04 #146947@Jasu wrote:
Vaihdoitko siis laatikkoon “normaalin” mutkia sisältävän tangon, sen suoran tangon tilalle..? Se on sitten hyvinkin syynä tähän, sillä AMI8:n laatikossa tuo vivun lähtö on vinossa kun muissa se on suorassa… Ja tästä eroon pääset vaihtamalla laatikon kannen, mistä tahansa Nelkun tai Kutosen laatikosta…
siihen suoraan ami-tappiinhan sitä sovittelin. pitääpä katsoa tämä neuvomasi tavalla uudelleen. kiitos jo etukäteen.
onhan se ollut komiaa kun pitänyt oikein etunojaa ottaa kun nelosta lykkää sisään mutta säästyyhän ainakin selkä, ellei sitten liikunnan puute tuo vanteita vyötärölle. oma olkatappi ainakin pääsee vähemmällä. kiitos. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.