Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 41)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124553

    Pannaanpa nyt tännekin ylös mitä on tullut tehtyä ja mitä ehkä vielä tulossa, kun rupesi tuntumaan tällaiselta miniprojektilta.

    Sitruuna tuli hankittua keväällä ja sain sen onnistuneestui katastettua ja palautettua liikenteeseen 10 vuoden seisonnan jälkeen.
    Harjoitusajoa kertyi 3300 kilometriä kesän aikana, koska kuljin oli 95 %sti käytössä. Saman verran tosin kertyi “mopoon” kilometrejä, mutta Alfa sen sijaan oli levossa.

    Vaihdettu / korjattu toistaiseksi:
    – starttimoottori , myyjä sahasi/poltti hakupäivänä vanhan, tönäten käyntiin. 75,00
    – uudet renkaat 440,00
    – Äänimerkki katsastukseen 20,00
    – Valokatkaisin katsastukseen, puolikkaat ei toimineet, vika katkaisijassa 110,00
    – Sisäverhoilu, oli raavittu peltipinnalle, ilmeisesti vanhat homeessa 60,00
    – Ulkopeilit uudet, repsikan puolella ei ollutkaan – glamouria 80,00
    – Takajarrut, eli uudet kengät, vanhoissa pinta pellillä, läpi katsastuksesta 26,00
    – Etujarrut putsattu, pintaa oli kuin uusissa, kengät palautettu Sitroselle
    – Takapyörän laakerit 70,00
    – Takatukivarsi vasen uusi vanha Sitroselta 50,00
    – Äänenvaimennin, keskipönttö eli taka 25,00
    – Ruostesuojausta korjailtu, ei varsinaisia ruostevikoja, runko kuin uusi – massattu koko pohja
    – Availtu pohjasta reikiä, joista on tarkoitus sisään kertyneen veden poistua, esim rungossa pensatankin lähistöllä
    – Bensamittarin anturi oli poikki, tinautettu ja dremelöity entiselleen 30,00
    – Bensatankkiin pistetty hiekoitussoraa ja hyrskytelty ruosteita pois.
    – Bensasuodatin jouduttu vaihtelemaan useamman kerran aiemmin jo 10,00
    – Penkit kunnosteltu, vieläkin tosin on paranneltavaa
    – Rakenneltu häikäisysuojat savuplexistä
    – Puhdistettu lattia sisältä ja vedetty Ferrexiä pintaan
    – Nopeus/matkamittarin vaijeri vaihdettu 16,00
    – Vahvistettu lisäpaloilla polkimien kiinnitys rintapeltiin, ny kytkin toimii
    – Ohjaus, voi olla, että joutuu uusimaan hammastangon helat/vermeet toistaiseksi vain avattu hammastanko ja rasvattu, hiukan on vilppiä, palataan myöhemmin
    – koneen tiivisteet 15,10
    – uusi öljynlauhdutin 116,50
    – Vetoaxelit vaihdettu 100,00
    – Etulaakerit vaan rasvailtu, kuulostellaan, yhden stefan vaihdoin
    – Konehuoneen puhdistus/siivous/ fixailu maalia ym 20,00
    – Matot vanhojen penkinpäällisten tilalle
    – Muutettu edellisen johdosta häikäisysuojien rakenne alkuperäiseksi ja teetetty uudet häikäisysuojat harmaasta nahasta suutarilla 70€, no mutta on hienot.
    – muita pikku kilkkeitä 85,00
    – Etumaski on muovia ja on nyt maalattu mustaksi ja Citikka viikset hopealla
    – Puskurit on hiottu ja pohjamaalattu samoin peräpelti, maalia ja tarpeita 30€
    – Katon lukitussalvat ja aukaisumekanismi osat on 20,00. Tämä tehty , mutta tarvinnee purkaa ja muuttaa originaaliksi, kun ei pelitä ton katon kanssa, mikä mulla on
    – Äänieristystä ostettuna rintapeltiin sisäpuolta varten, taakse mattoa 35,00
    – Radion asennus

    Niin, olis tuossa talvipyörätkin vantiksilla, mutta kummit on niin surkeet, ettei niitä viitti alle viritellä, muutenhan tuo olisi oiva talvipeli.

    Siinähän sitä, täydennetään listaa ja päivitetään tarpeen mukaan.

    #147903

    Moi. Näytti kyllä mukavan näköiseltä tuo harmaa sätkä kun sen siinä tallin ovelta näin jaoksen työkaluja hakiessani.

    #147904

    Paljon on tehty!

    Sellaset katon tapit pitäis löytyä. Häikäisysuojakin vois olla (meikkipeilistä en varma).

    Talvirenkaitakin on, mutta en tiedä ovatko verrattomasti parempia kuin omasi.

    #147905

    ^panin yv:tä Isoo-Jukalle

    #147906

    Päivitin tuota ensimmäistä viestiä vähän esimerkiksi hankintojen osalta.

    Rupee näyttään kohta niin hyvältä toi tekniikka, että tästä sais vaikka museopelin, mutta kuka nyt semmoista kesäajoautosta menee tekemään.

    Toi konehuone pitää kyllä siistiä.

    Milläs noi imusarjat (ja pakosarjat) sais puhtaaksi / kiiltäväksi? Ei nyt mitään Alfan V6:sen tasoa, mutta sinne päin, kun joutuu peltiä kuitenkin nosteleen rättärimiehille.

    #147907

    Hiomapaperi ja teräsharja on aika kova sana, mutta ei siitä kyllä mitään suurta hyötyä ole, kun uusi maalikin häviää siitä hetkessä. Tai kestää se imupuolella, mutta pakopuoli palaa maalista puhtaaksi hetkessä ja alkaa jälleen ruostumaan. Näin kävi, vaikka käytin kuumankestävää maalia. Musta kestää vähän paremmin kuin hopea.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147908

    Itse olen käyttänyt jotain valkoista kuumankestomaalia (olikohan Finnspray tms.) ja on kestänyt melko hyvin 20 v. Silloin tällöin olen pensselillä lisäillyt hilseileviin kohtiin uutta färiä. Tietenkään täsmälleen samaa maalia ei ole tänä päivänä kaupassa.

    Varmaan kelvottomia spray-maalejakin tässä suhteessa löytyy. Würthin teollisuuspuolen tuotteiden luulisi olevan laadukkaita.

    Myös vanha kunnon alumiinisilikonimaali “HORNA” pitää pintansa melko hyvin.

    Pohjat pitää tietysti olla ruosteettomat. Nyt kokeilisin ensin happokäsittelyä pakopuolen pintaan.

    #147909

    http://www.thermotec.com/exhaust-insulating-wrap.html

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #147910

    Hieman eri asia kuin maalaaminen tuo Kimmon vinkki, mutta tuolla voisi tosiaan saada pakosarjan kuumemmaksi ja ehkä sitä kautta myös tehostettua lämmönvaihtimen toimintaa. Joskus koetin eristää pakoputkea ennen lämmönvaihdinta ja olin tuntevinani lämmitysilman kuumempana.

    U.S. Parts oli merkitty Suomen edustajaksi.
    http://www.usparts.fi/category.php?cat=1&group=14

    Joka tapauksessa jenkkiharrastajille kelvannee vain paras ja avaruusoloissa testattu ? 😉

    #147911

    Isompia koneita harrastavien piireissä tunnetaan myös nimike “Black Satin”, joka sopivast googlaten johti seuraavaan sivustoon. Kai tällä on muitakin lähteitä.

    http://www.roadmachine.fi/excoat.html

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #147912

    Kiitos kiitos, käynpä tsekkailemassa tänään, mitä esim Motonetistä löytyy.

    Toi Black Satin kuulostaa aika helpolta tavalta tonne pakopuolelle. Puhdistuskokeilen sitä fosfori/sitruunahappoa.
    Täytyy vielä miettiä ja tutkia tuota imupuolta.

    Lähtökohtahan oli siistin näköinen, nyt taitaa karata taas “siistin” näkösen puolelle.

    No tällä ei nyt ole kiire sinällään, teen nyt noita osavaihtoja, että saan kamaa pois tallin lattialta ja pääsen itsekin nousemaan istumatöihin, ennen kuin pakkaset alkaa pyyhkiä lattiaa pitkin.

    #147913

    Yhdellä kaverilla on tämän näköinen imu/pakosarja

    Hänen poikansa oli pinnoittanut sen ollessaan työkomennuksella Ruotsissa.

    #147914

    No toi rupee oleen jo mallia “siisti”.

    Löysin Motonetista jotain speciaaliliuotinta. Olikohan se joku Anitriitti tai vastaava. Myytiin vain varaosatiskiltä.

    Pakopuolelle 650 astetta kestävää maalia, no katsotaan myöhemmin, mitä tulee

    #147915

    Päivitinpäs tota listaani taas.

    Ihme homma. Auto kun seisoo muutamia päiviä, niin ei bensapumppu (sähköinen) syötä bensaa kaasariin, ihan kun olis joku ilmalukko, eli ei siis hörähdä käyntiin.

    No kun nykäsee bensaletkun irti ja pumppaa hiukan bensaa letkusta ulos ja pistää letkun kiinni kaasariin, niin johan lähtee.

    Jossain kohtaa annoin huikat suoraan kaasariinkin sekin toimii.

    Kesällä en moista huomannut kun Sitruuna oli ajossa joka päivä.

    No oonhan mää tietty tässä nyt temunnut tuon tankin kanssa, mutta kaikki on kiinni niin kun pitäiskin. Ja kaasariin en ole koskenut, suotimen tosin olen vaihtanut, sen metallisen verkon.

    #147916

    Se sähköinen bensa pumppu pitää asentaa rungon tasalle alas,, niin ei ikinä mitään käynnistys ongelmaa.. Jos on ylhäällä valuu
    bensa tankkiin päin pikkuhiljaa ja la ilma täyttää pumpun,, aivan niinkuin alkuperäisen mekaanisenkin pumpun..
    💡
    Saattaa olla muukin kuten liitosten vuoto syynä,, huonopa tuota näkemättä on sanoa?? 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 41)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.