Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Vakaajien kanssa, vai ilman? No ilman jatkossakin!!!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124557
    MoA

    Ajattelin kysellä teiltä kummin paremmin: kallistuksenvakaajat vai ilman, kun sattuu olemaan rungossa sellaiset lisävarusteet? Kannattaako laitta, vai häviääkö ajotunnelma kokonaan pois? 😀

    Vain köyhillä on kiire.

    #147947

    Sulla on vissiin amin runko, jos siinä sellaiset on. Eihän runko edestä pokkea tavallisesta sätkän rungosta? Ikään kuin levenee poikkipalkin etupuolelle? 😆
    Kallistuksenvakaajat syövät tehokkaasti erillisjousituksen etuja, mutta plussana ne nimensä mukaisesti tekevät sen että sätkä ei juuri kallistele mutkissa. Itse en tavalliseen sätkään laittaisi, mutta se on makuasia.

    #147948
    MoA

    Juuri näin, amin runko se on, mutt ehkä en laita vakaajaa, koska ensimmäiseni sätkä ku kyseessä on, täytyyhän sitä päästä ajotunnelmaan heti alusta alkaen 😆

    Vain köyhillä on kiire.

    #147949

    Meillä on Ami8-tekniikka ja kallistuksenvaimennin yhdessä sätkässä. Kesällä mutkaisella tiellä se oli omalla tavallaan hauska, mutta hieman ei-sätkämäinen.

    Pelkään, että talviajo-ominaisuudet eivät ole häävit, mutta kokemusta siitä ei ole tällä sätkällä.

    Ami 8:n alustageometriassa on lisäksi perä alempana kuin 2CV:ssä ja raideväli takana kapeampi (jos käytössä sielläkin Ami8-tekniikka).

    #147950
    MoA

    Kiitos Jukka tarkemmista tiedoista. Kun kokemusta itselläni ei oo niin kaikkien teidän kiltakansan tietämys on tervetullutta 😆

    Vain köyhillä on kiire.

    #147951
    MoA

    Ideana kyselyyn oli se, että kummalla tavalla rättärikansa ajelee mieluimmin?

    Vain köyhillä on kiire.

    #147952

    Kovin harvalla on vakaajia, ikuna ollut, saati edes haaveillut. Kovakulkuisissa ihan paikallaan, mutta vakioalustalla/koneella ei oikeastaan saavuta mitään hyötyä, lähinnä mukavuuden menetystä sekä vakaajalla olevalla akselilla olevien pyörien pidon heikkenemistä…

    Asiasta on “hieman painittu” joskus joku vuosi sitten, haku ehkä saattaisi sen löytääkin jos penkoa jaksaisi. Perustelut tähän esitin kokemuksiini kilpalaitteisiin perustuen…

    #147953

    Kallistelu on kivaa!

    Mutta sitten taas vaihteeksi tuntuu erilaiselta jos ei kallistele, mutta silti ajaa sätkällä. Tai sanotaan pikemminkin , että kallistelee vähemmän.

    Oikein hyvät iskarit toimivat myös kallistuksenvaimentimien tapaan.

    #147954
    Jasu wrote:
    Kovin harvalla on vakaajia, ikuna ollut, saati edes haaveillut. Kovakulkuisissa ihan paikallaan, mutta vakioalustalla/koneella ei oikeastaan saavuta mitään hyötyä, lähinnä mukavuuden menetystä sekä vakaajalla olevalla akselilla olevien pyörien pidon heikkenemistä…
    quote]

    Mikä lasketaan sitten hyödyksi, on tulkittava asia. Mutta jos hakee pehmeyttä ja sitä kallistelua eli sätkämäisyyttä, niin vakaajia ei kannata laittaa. Jos taas haluaa vakaan ja silti mukavan, myös vakiotekniikalla, voi sen ihan hyvin sinne jättää. Kun se hänellä on siinä valmiina. Molempi parempi. Sitä runkoa en itse laittaisi nelkun alle, mutta se olenkin minä. 8)

    #147955
    MoA

    Olen jo ottanut etuakselista vakaajan pois, ja enkä meinaa laittaa sitä siihen takasin 😆

    Vain köyhillä on kiire.

    #147956

    Jos laitat vakaajia niin suosittelen takavakaajaa pelkästään. Olen ollut erään superin kyydissä mikä meni suorastaan uiden tiukkoja mutkia 120kmh nopeuksissakin…Pysyi käsittääkseni jääradassakin kiiinni mainiosti.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147957
    MoA

    Ajattelin aloittaa rättäristiurani ilman vakaajia, sitähän ei tiedä vaikka tulisi hommattua kohta toinenkin yksilö 😆

    Vain köyhillä on kiire.

    #147958

    Mulla on vakaajat sekä edessä että takana, kuljin niiaa samanlailla kuin Cx, ei sivusuunnassa. Soralla ( huom. minun perstuntumalla) ajettavuus parempi..kovempaa ajettaessa…
    terv.Kari

    #147959
    MoA

    Kun tästä tulee ns reissusätkä, ei siihen tarvita vakaajia vaan rutkasti mutkasia teitä ja kunnon keinumista 8)

    Vain köyhillä on kiire.

    #147960

    Tietäisin kyllä minne saattaisit saada tyrkytettyä eli myytyä tuon vaimentimen, jos luopua siitä haluat. Yhteystietoja sitten vaikka yksityisemmin, asianomainen on viikonlopun reissussa, illemmalla vasta kotosalla…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.