Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ratti oikealla

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124620

    Moro, onkohan kenelläkään kokemuksia ohjauspyörän/pedaalien ja muiden hallintalaitteiden siirrosta oikealta vasemmalle? Mikä tuottaa eniten päänvaivaa?
    terveisin, Kari Saksasta

    #148292

    Rättäri on varmasti aika helppo muuttaa. Vaihtaa pitää ainakin etuakseli
    putki. Myös tulipeltiä pitää muutella aika tavalla, tai sitten vaihtaa koko hoito
    jostain toisesta. Pikku hommaa varmasti riittää, esim. toisen kätisten
    verhoilujen hankkimisessa/tekemisessä. Käsijarru- ja nopeusmittarivaijerit
    saattavat sopia suoraan. Jarru putkia yms. pitää varmaan vaihdella.

    -Olli

    #148293

    Englannissa on valtavasti tarjontaa valmiiksi vääränpuoleisella ohjauksella olevista kulkimista:

    Ks. esim. http://www.2cvtv.com/

    Projektikuntoisestakin saa ainakin tarvittavat osat tuunaukseen. Muistaakseni muutoksia tulee myös pakoputkistoon ja jarrujärjestelmäänkin.

    #148294

    @karikes wrote:

    Moro, onkohan kenelläkään kokemuksia ohjauspyörän/pedaalien ja muiden hallintalaitteiden siirrosta oikealta vasemmalle? Mikä tuottaa eniten päänvaivaa?
    terveisin, Kari Saksasta

    ***
    Selvennyksenä siis vielä, että auto on ex. Belgian postin oikeanpuoleisella ohjauksella = englantilaisella ohjauksella oleva AK ja tarkoituksenani olisi saattaa se yleiseuroppalaiseksi, eli hallitalaitteet vasemmalle.
    t,Kari

    #148295

    Jos joku haluaa tehdä muutoksen toisinpäin ( vasemmalta oikealle ) niin minulta saa hakemalla sen etuakselin ja pitkän kytkivaijerin.

    #148296

    No niinpä siellä lukikin alunperin. Oikealta vasemmalle onkin helpompaa tarvikkeiden löytämisen suhteen. Rungossakin on ehkä joitain pikkueroja, mutta todennäköisesti helpohkosti ratkaistavissa.

    Melkoinen harvinaisuus kylläkin tuollainen paku, mutta ymmärrän kyllä muutoshalusi.

    #148297

    Oikealla ohjaukseen tottuu kahdessa päivässä, tien päällä se aiheuttaa ainoastaan hilpeyttä kun kartturi esim. nukkuu. Kadunvarsi parkkeeraus on helpompaa..jos haluat vaihtaa, vaihda koko tulipelti ( mittariston paikka, poljin/jarrusylinteri/akkuteline mysteeriö…ym..Pakoputki, pyyhkijänmoottori ja käsijarru ovat samat.

    ter. Kari ex oikea

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.