Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Moniko ajaa 2cv:llä?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124698

    Kuinkahan moni mahtaapi nykyään ajella 2cv:llä myös talvella?

    Äkkiä laskeskellen Joensuussa liikkuu ympärivuotisesti:
    1 x Dyane (-74.)
    4 x 2cv6 (-78, -79, -80, -84.)
    4 x Paku (Azu-62, Ak-65, Ak400-78?, Acadiane-84.)

    😯

    #148715

    Meidän perheessä talvella on liikenteessä kolme Sätkää. Hyvin tarkenee ainakin Vaasassa, jossa tänään on talven kylmin päivä ja pakkasta peräti -8,5 astetta.

    Samaista aihetta on jo käsitelty kohdassa Talvisätkäilyä… https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?t=3318&start=0&sid=41370e3b075967e91696f1b1fc5c1238

    Rättäri - Citroen 2CV
    https://www.facebook.com/groups/168107986665515/

    #148716

    Juu. Se topikki on enemmän varustelu juttuja yms. :

    Olisi mukava kuulla käytännön talvisätkäilyä koskevia tarinoita, vinkkejä ja huomioita tällä palstalla.

    Mie haluaisin vain tietää montako kuljinta kulkee talvisia teitä pitkin.

    #148717

    Nyt on sellainen tilanne, että Alice ei talveksi kelpaa, joten ei ole kuljinta tänä talvena ollut.

    #148718

    Täällä etelässä taisi olla pahimillaan -16, mutta sätkä toimi kun unelma. Tai no, ilmeisesti on hieman kosteutta jousipöntöissä kun pitää aivan hirvittävää ääntä pakkasella.
    Aamulla kun laiskana miehenä ajan töihin, niin alkaa olla edes hieman lämpöä kabiinissa kun saavun töihin. Jos olen onnekas, saan sätkän lämpimään parkkihalliin päiväksi. Kun hallista lähden, auto on mukavan lämmin, mutta kotiin saapuessani taas pirun kylmä… 😀 Termi “lämmin” on niin suhteellinen käsite.

    #148719

    Täällä Kanta-Hämeessä Ami 8 Break satunnaisessa talviliikenteessä. Ei kuitenkaan normaaleilla suolakeleillä, mutta eilen oli mukava -15° pakkanen ja useamman pakkaspäivän käyttämättömyyden jälkeen lähti käyntiin ilman lämmitystä ns. “palmun alta”. Tämä siis nyt, kun kelvoton 123 on siirretty verstaan hyllylle. Palasi jälleen luottamus talvikäynnistyksiin, viime talvena ei lähtenyt käyntiin muuten kuin lohkolämmityksestä. Lohko- ja sisätilanlämmitin, etusäleikkö ja öljynlauhdutin peitetty, pohjapelti paikallaan ja sähköpuhaltimet lämmönvaihtajien jatkeena sekä tietysti kelien mukainen kerrospukeutuminen, siinä varusteet talviajeluun. Ilmanpoistoa täytyisi vielä kehitellä, nyt lämmin, kostea ilma jäätyy takasivulaseihin, kun ei pääse pois kabiinista – tosin nyt ei tarvitse asentaa niitä muodikkaita tummennettuja sivulaseja.

    #148720

    Tänään se sitten oli käynnistys tehtävä veivillä. Johdon päässä oli sätkä, mutta joku häikkä siihen tuli kun startti pyöräytti n. puoli kierrosta ja sen jälkeen vain solenoidi naksutti. Ei lähtenyt. Veivillä pari kierrosta ja nykäisy. Ei muuta tarvinnut, hyvin käynnistyi. Saapa nähdä miten käy kun kotiinpäin tästä lähden. Täytyykö tässä vielä työkavereille ylimääräistä hupia järjestää ja kaivaa taas veivi esille.

    Masa

    #148721

    Veivin tilalle sellainen starttinaru mallia ruohonleikkuri…

    Porissa ei liikahda lehtikään – pakkasta rapiat päälle 16. Taitaa silti olla lämpenemään päin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #148722

    Taisi pelästyä veivin käytöstä kun töistä lähtiessä käynnistyi taas niin nöyrästi.

    #148723

    Tilanteesta ja kelistä riippuen, kyllä se Tinsku tuosta ruudusta tuntuu talvikeliinkin mielellään lähtevän… Mitä suolaisempi keli, sitä mieluummin siellä Xm:ää uitan…

    On sentään päässyt jo kokeilemaan talvikäynnistyssäätöjäkin ruiskussa, näemmä ovat jo aika kivasti kohdillaan. Vielä kun saisi aikaiseksi lisäilmalle kätevän syöttöratkaisun, niin sitten alkaisi olla “valmis” tuo paketti…

    Muuten on Sätkien suhteen ollut aika hiljaista täällä Jyväskylän suunnalla talvikelit, vaan eipä niitä kovin kamalasti kesälläkään näkynyt…

    #148724

    @Jasu wrote:

    Muuten on Sätkien suhteen ollut aika hiljaista täällä Jyväskylän suunnalla talvikelit, vaan eipä niitä kovin kamalasti kesälläkään näkynyt…

    Eipä niitä etelässäkään paljon tiellä näy, eilen tuli Turunväylällä Miki vastaan 😀 jo kaukaa tunnisti keltaisista polttimoista…

    Allekirjoittanut ulkoilutti sätkää talvikelissä tähän viikkoon saakka, tänään oli kylmin aamu, -15, hyvin lähti käyntiin, mutta siitä enemmän tuolla käyntihäiriö-osiossa 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148725

    Moro !!
    Täällä etelässäkin ajellaan yli talven, tosin suolakelejä vältellen. Tällähetkellä poikkeuksellisesti -8c pakkasta ja lumi maassa jo toista päivää peräkkäin, tiet tosin suolattu auki, aurausta täällä harrastetaan vain moottoriteillä.
    Uudet talvirenkaat on ostettuna ja asennettuna uusille vanteille, huomenna laitan alle, jos vaikka viikonloppuna kokeilis ajoa.
    Renkaat on Continental Winter Contact TS760, koko 135/70-R15 eli Smartin eturenkaat, maksoivat uutena (DOT 4008), asennettuna ja tasapainotettuna 90eur/kpl.
    Ajokokemuksista kerron, kun pääsen baanalle.
    Lasse

    #148726

    vastaus aiheeseen:
    lappeenannassa ehkä yksi!

    #148727

    Oulussa yksi vähemmän, toivottavasti vain hetken. Tunti sitten oli punainen peppurepullinen kulkine lyhentynyt keulastaan Teknologiakylän liittymän tienoilla. Onneksi oli kuudenkympin alueella, ja vielä sellaisessa kohtaa jossa käännytään toisten kaistojen yli eli ainakin toisella osapuolella tuossa tapaamisessa on ollut vauhtia aikalailla nolla. Ajoin tuosta ohi, mutta työmatkaliikenteen takia en voinut pysähtyä ja kysyä, olisiko sitikoitsija tarvinnut apua. Poliisi ja muut vilkkuvalolliset olivat kyllä jo paikalla, joten virallista apuakin oli saatavilla.

    Toivottavasti kuljettaja ja kulkine palaavat pian liikenteeseen. Toinen tosin varmaan tarvitsee uuden rungon, eletään toivossa, että se tarvitsija on Ranskassa tehty eikä kotimainen.

    #148728

    8) Jasun lisäksi ainakin minun Cocoriconi on ympärivuotisessa käytössä Jyväskylässä ja lähiympäristössä; mm. mökillä Vesangassa. Vuodesta 1966 kelillä kuin kelillä on liikuttu ja aiheutettu suurtakin kummastusta muiden kulkijoiden keskuudessa: kerrankin oli pakkasta -37 ja pienen sahaamisen jälkeen vanha Charlestoni lähti liikkeelle, parkkipaikalle jäi hölmistyneitä narun perässä yön yli lämmitettyjä kulkuneuvoja kylmissään ihmettelemään melkoisen savupilven perään ❗ ❗ ❗

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.