Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Dyane 4 -74

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124714

    Esittelen lyhyesti Dyane projektini tässä.

    Se on Dyane 4. -74, joka ostin eka autoks 1989(ajettiin sille pari vuotta).
    Nyt on melkein 15 vuotta sitten, kun aloitin, käydä läpi sen teknikka ja pellit.
    Kun tätä joulua löytyi sopivasti varaosa auto Nettiautosta, (Dyane 4.-72) heräsi kinnostus taas,
    saisin varamoottori ja jotkut puutuvat alkuperäis osat.

    Nyt olis tarkoitus kunnostaa -74 Dyaneni ja laittaa vaikka museorekisteriin, katotaan!
    -72 Dyanella on joku vaihtomottori, se käydän nyt läpi vähän ja koeajetaan.

    Vähän kuvia löytyy linkistä:

    http://kuvablogi.com/blog/20359/

    Fredrik 🙂

    #148787

    Varsin siistipeltinen Tiinatar!

    Onko nuo niskatuelliset penkit tuossa varaosatiinassa sätkästä vai jostain muusta autosta?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148788

    Moi taas.
    Joo, kyllä oli hyvin rasvattu yksilö kun ostin sen, se on ollut Vaasassa pari kolme vuotta ,muuten se on ollut pietarsaaren seudulla, ja ensimmäinen omistaja oli myös Pitarsaaressa .
    Kyllä hitsattiin vähän pohjassa , etuikkunan alle ym. kun se otettin kappaleks 15 vuotta sitten.
    Sitten seisoi joku 5 vuotta pressu telttassa ainoastaan pohjamaalilla, ja tietysti on tullut vähän pinta ruostetta!

    Tänään koeajettin varaosauto nurmikolla, hyvin käy vaikka sylinterit on 69mm ja 68,5, vaikutta että se pienempi kuumeni enemmän.
    En tie jos kuluttaa kone pahasti noin?
    Tietysti etsin vielä yhen 69 millisen männän koneelle

    Muistakseni on GOLfin etupenkkit liukukiskot hitsattu kiini pohjaan…

    Fredrik

    #148789

    Moi!

    Tässä vähän päivityksiä Pietarsaaresta.
    Nyt on se varsinainen projektini (Dyane -74) siirtynyt talliin taas.

    Moottori tarkastan nyt ensiks, ja yritän saada joku toimiva kokonaisuus kahden koneen osista.

    Tätä kone ei on ajettu paljon, sen jälkeen kun amatikoululla, sain kunnostettu sylinterikannet ja huonattu sylinterit.
    En on ennen avannut sätkä konen puoliskot, ja kyllä oli mielenkiintoista nähdä lohkon sisältö.
    (Olen kyllä turhaan, pelännyt avata sen)

    Voin nyt avistaa mistä ne sivuäänet tuli. 😕
    Kiertokanget tuntuu ainakin aika väljät.
    Näyttää nokkat ja kampiakselin takimmainen lakerikin aika kulunut…
    voitte itse päättää kuvista… otan mielellään komentteja vastaan!

    Lisäsin tänään uusi kansio A79/1 kuvablogini http://kuvablogi.com/blog/20359/

    #148790

    Nokista kannattaa mitata onko niissä paljon eroa toisiinsa nähden. Nelkunkoneeseen ei kannata väljää kampea laittaa takaisin, sillä ei pitkälle pääse… Uudet männänrenkaat ei ehkä olisi pahitteeksi? Mitäpä sanotte toverit: öljypumppu, kammen laakeri, nokka-akseli n. 70 000-80 000km takana?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148791

    Kuvista päätellen voisi uskoa että olis ajettu pitemmästikin?? 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148792

    Nelkullehan tuo on aika reilusti jo, varsinkin jos öljyistä ei ole huolehdittu niin runsas kiertävä ylimääräinen tavaramäärä on hyvinkin saattanut syödä tuon kammen takalaakerin tuohon kuntoon?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148793

    Lohkoista kannattaa mitata myös onko nokka-akselin läpivienti sytytyskotelolle pyöreä vai soikea. Kantapään kautta asian joskus opin, kun kuluneen koneen nokka-akseli oli syönyt etupäästä lohkon reiän soikeaksi – huomasin vasta kun öljyt oli ulostullut ja kone leikkasi kiinni – oli vielä ns. “asiakastyö”/kilta-apu eli ei oma kone. Kiltakaveriasiakas ei kylläkään noudattanut ohjettani, vaan ajeli tarkastamatta öljyjä noin 800 kilsaa ja bam.

    Oon tainnut joskus asiasta tänne aiemminkin kirjoittaa…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #148794

    Moi.
    Mittarilukema on 89800km, niin hyvin arvattu teidän puolesta pojat!
    Kyllä alkaa näyttää että nuo akselit vois käyttä vaikka ankkuriks.
    Nuo männänrenkaat on ajettu max. 2000km, muistakseni laitettiin sinne normaalit renkaat kun se huonattiin.
    Katsoin nopeasti että niiden välykset on kyllä liian suuret (öljyrengas oli jotain1,1mm). Tuo nokkaakselin läpivienti on hyvä, ja lohko muutenkin näyttää kelvollinen.
    Seurava askel olis kai nyt, avata se varaosaauton kone nähdäkseen jos se olis parempi kunnossa. Luulen että se on joku tehdaskunostettu kone, koska ylikoko 69mm.
    Hankin jo vw polon männänrenkat sille, valitettavasti ja kumma että vasen sylinteri oli huonokuntoinen ja normaali koko eli 68,5mm.

    Kysymykset nyt: Onko mahdollista löytää ylikoko männät 69mm ?
    Tai voiko vw Polon männänrenkaat lyhentää ja käyttä huonatulla alkuperäis sylintereissä, vai tuleko lian kireät?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.