Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › elektroninen sytytys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
20.2.2010, 10:06 #124743
Minulla on 2 cv6 vm 77 korjausprojekti menossa ja jäin miettimään sytytyksen modernisoinitia. Sain viime viikonloppuna koneen käymään ja ihan nätisti se lämpimänä käykin, mutta kylmänä aivastelee. Nyt on kyllä ollut poikkeuksellisen kylmää täällä, viime yönä
-32. En aiokkaan nyt yrittää käynnistellä. Huomasin Auto-Meccan ( ? ) sivuilla havainnollisen ohjeen elektronisen sytyksen asentamisesta. Mitä mieltä olette, kannattaako laittaa. Minulla sitikan käyttö tässä elämän tilanteessa on jatkossa kesäajelua auringonpaisteella….Kommentoikaa
20.2.2010, 10:54 #148892Tuossa muutama keskustelu aiheesta. Itselläni ei tuollaista ole, eikä sattuneesta syystä tule, mutta pari tuollaista on tullut asennettua ja säädettyä, vallan simppeli on paikalleen tällätä…
Moni kehuu, joitakin on hajonnut, takuu niiden kanssa on toiminut kivasti..!
20.2.2010, 12:52 #148893Moderaattoreille: Tästä 123-aiheesta voisi tehdä pysyväisartikkelin tekniikka-osioon, eli ns. sticky otsikko, koska tämä aihe ponnahtaa esille useamman kerran vuodessa…?
Ja sitten tuosta yskimisestä kylmällä, siitä ei pääse täysin eroon elektronisellakaan sytytyksellä, koska kyse on enemmänkin laihasta seoksesta. Siihen auttaa ryyppy tai bensan suoraruiskutusjärjestelmä 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.2.2010, 13:50 #148894@Akaile wrote:
Moderaattoreille: Tästä 123-aiheesta voisi tehdä pysyväisartikkelin tekniikka-osioon, eli ns. sticky otsikko, koska tämä aihe ponnahtaa esille useamman kerran vuodessa…?
No kenellä olis aikaa ja innostusta??
Niin kerää tuolta viestien joukosta oleellisen asiakoosteeen,,
niin laitetaan info korvamerkki siihen… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂20.2.2010, 14:36 #148895@Akaile wrote:
Ja sitten tuosta yskimisestä kylmällä, siitä ei pääse täysin eroon elektronisellakaan sytytyksellä, koska kyse on enemmänkin laihasta seoksesta. Siihen auttaa ryyppy tai bensan suoraruiskutusjärjestelmä 😀
Uskoisin ettei kenelläkään ole suoraruiskutusta Rättärissä, epäsuoraa ruiskutusjärjestelmää kylläkin on muutama tässäkin maassa… Suoraruiskutuksessa bensa ruiskutettaisiin suoraan palotilaan, epäsuorassa imusarjaan…
Ja niin, on kyllä pakko myöntää ettei enää ole pariin vuoteen yskähdellyt, muu kuin kuski tuolla pakkasessakaan..! Viimeksi tuli tuo testattua torstaina, pakkaslukeman näyttäessä -19, niin vain ekalla jäi kiltisti käyntiin… Hieman tuo pahaa teki, useamman viikon kuitenkin on “koskemattomana” näissä pikkupakkasissa ollut, koneessa turhan paksut öljyt, mutta yllättäen piti parkkipaikka tyhjentää niin mitäpä siinä muutakaan voi kuin repiä koneet käymään..?
Jonkin verran kyllä piti hakea kylmäkäynnistyssäätöjä että pääsi niin yksimisistä kuin käynnistysongelmista eroon, mutta nykyään alkaa olla jo varsin kivat asetukset ruiskussa…
20.2.2010, 14:57 #148896Mites tuon ruiskutussysteemitietouden wikittäminen, tai vaihtoehtoisesti tuotteistaminen niin että siihen valtavasti aikaa ja vaivaa käyttäneet voisivat myydä tietopaketin halukkaille ja halukas voisi sitten ostaa ja ruuvata samanlaiset osat kulkimeensa ja laittaa valmiiksi säädellyn ohjelmiston mustaan laatikkoon? Ihan joka halukas ei kuitenkaan osaa ja jaksa tehdä sitä tutkimustyötä ja säätöjen hakua itse.
20.2.2010, 15:06 #148897Kuten muistelen kirjoittaneeni ruiskutarinoissa, ihan vapaasti saapi apinoida, ja käyttämäni bensakartat saa pyytämällä käyttöönsä. En niitä mitenkään panttaa, enkä niistä mitään pyydä…
Jotain opastusta säätämiseenkin voin yrittää tarjota, jos vaan saadaan aikataulut yms soviteltua..?
Se, että saa jonkun lähtökohdan mistä lähteä säätämään on jo kiva alku, mutta kuitenkin jokaiselle moottorille pitää lopulta kartat säätää omikseen, sen verran yksilöitä on sek moottorit että asennukset..!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.