Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Takakynkän stopparikumit
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.3.2009, 17:39 #124897
Moi. Korista ovat molemmat kumit kaikonneet vuosien kuluessa ja nyt vähän isommassa peruskorjauksessa täytynee heidät palauttaa. Alkuperäisiä saanee tilaamalla, mut onko ideoita korvata aidot paremmin pysyvillä tahi kuinka olette asian ratkaisseet. Tarkempi ingenjööri voi vaikka hoksata puuttuvan kumin katsastuksessa.
15.3.2009, 18:31 #149993KUMITYYNY, YLEISMALLI, 40 X 30 MM
Sopii käytettäväksi ovipysäyttimenä, jalustakumina tai läpivientikumina. Toimitetaan
kappaleittain ilman muttereita ja aluslaattoja. Ilmoitettu korkeus on pelkän kumiosan korkeus.
Kierre M8.
Ulkohalk. 40 mm.
Korkeus 30 mm.
Tuotenro 63107
2,69 €Tämä on Ruotsalaisen “autotarvike”firman kuvastosta, mutta vastaavia saa varmaan jokaisesta autotarvikeliikkeestä. 😯
15.3.2009, 18:38 #149994Tukevan stopparin rungot jämäkästä kulmaraudasta ei helpolla lahoa. 😉 T.Matso
15.3.2009, 20:38 #149995Tiinan ruostumista ajatellen toteutin tuon siten, että ne stoppareiden peltirakenteet ovat vain pulteilla sisälokareissa kiinni. Eli pistehitsauksistaan porattu irti ja alla ollut laho vaihdettu, tämän jälkeen maalia ja reippaasti rasvaa väliin ja pulteilla paikoilleen. Helppo irroittaa ja tarkistaa tilanne/lisätä rasvaa. Ja pysyneet ovat paikoillaan, Ruotsin reissulla pari kertaa kovalla kuormalla otti stopparit koko komeuden vastaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.3.2009, 08:35 #149996@Akaile wrote:
Tiinan ruostumista ajatellen toteutin tuon siten, että ne stoppareiden peltirakenteet ovat vain pulteilla sisälokareissa kiinni. Eli pistehitsauksistaan porattu irti ja alla ollut laho vaihdettu, tämän jälkeen maalia ja reippaasti rasvaa väliin ja pulteilla paikoilleen. Helppo irroittaa ja tarkistaa tilanne/lisätä rasvaa. Ja pysyneet ovat paikoillaan, Ruotsin reissulla pari kertaa kovalla kuormalla otti stopparit koko komeuden vastaan.
No jopas. Tuohan pitää copy-pasteta heti käyttöön. Ihmettelinkin jo, millä noitten tarvikelokareiden jo valmiiksi hitsatut peltilämiskät saa kestämään, kun niissä on jo ennen paikalleenlaittoa ruostetäpliä saumassa…
Minkäkokoisia pultteja olet käyttänyt kun kesti? Oliko 8.8 vai hifiversio pultista? Laitoitko jokaisen pisteen kohdalle vai… montako pulttia kaikkiaan?
16.3.2009, 12:59 #149997Meiltä kun petti jäälohkareeseen takajousituksen silmukka Raid Poronkusemalla, runteli tukivarsi koko topparitelineen, jonka seurauksena myös jarruputki katkesi. Eli kohtalaisen järeetä tekoa saa rakenne olla, jotta toppaa.
16.3.2009, 15:52 #149998Taitaapi olla ihan M7 pulteilla nuo mun stopparit asennettu, 4-6 pulttia per puoli, muistikuva sen verran hatara. Jos nuo pettää niin helppohan siihen on asentaa järeämmät pultit tilalle. Jokatapauksessa, kyllä tuokin viritys enemmän kantaa kuin jo puoliksi irti lahonnut 😉
(Toinen kuljin on kulkenut niitä ilman jo kohta 20 vuotta….)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.4.2009, 10:48 #149999Heps.
Onkos kellään muistissa tahi helposti mitattavissa kuinka korkea alkuperäinen stopparikumi on? Toi Jalppiksen tötsä oli 30mm mut paikallisessa höpönetissä vastaava oli n.60mm korkea. Oman mielikuvan mukaan alkuperäinen on lähempänä tuota 30mm.
M4.4.2009, 12:35 #150000Ei se haittaa vaikka olisi matalampi, tärkeintä on että se stoppaa jossain vaiheessa. Ja jos pelottaa, että se on liian matala niin voihan asiaa testata ottamalla jousivarvan ja iskarin irti ja testata tukivarren liikerataa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.4.2009, 13:39 #150001Niinpä. Kysymyksen juju olikin onko tuo n.60mm jo liian pitkä joka taas tuo omat ongelmat pohjaamalla ennen aikaisesti ja taajaan. Eli itse muistelisin että alkuperäinen olisi noin 30-40mm korkea ja silloin tuo Jalppiksen malli olisi sopivampi, mutta tilattava malli.
M4.4.2009, 14:46 #150002Kyllä noita kumeja saa jokaisesta hyvin varustellusta autotarvikeliikkeestä. Ei tarvii tilata… 🙄
4.4.2009, 15:48 #150003No mie väännän tään ny kulmaraudasta ( ja tähän tuo sininen hymiö) , Moponetista ja Id-liikkeestä (nimet muute…) Kuopiossa löytyy vastaava kuin “ruotsalaisen” liikkeen kuvassa oleva malli, mutta ainoastaan noin 60-70 mm korkeana.Näytästää akkiseltään aika jootiltä, saattaa alkaa kyyti tuntumaan turhan kulmikkaalta?
Eli summa summarum, kunka korkea se alkuperäinen kumi on, jos mitta olisi helposti saatavissa?
M4.4.2009, 18:27 #150004Se alkuperäisen stoppari kumin korkeus on 82 milliä.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.4.2009, 19:09 #150005No perskules, silloin tuo moponetin kumi on passeli. Kun Manu näytät päivystävän just linjoilla niin vielä tarkennus, että alkuperäisestä kiinnikkeestä (sisälokarissa oleva peltipatsas) alapinnasta 82 mm alaspäin kumia. Niinhän? Miulla kiinnikkeet hyvässä iskussa, värkkään vain vastamutterille paikan alkuperäisiin. Kiitos ja kumarrus.
M4.4.2009, 21:59 #150006Just noin mitattu… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.