Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Sähkörättäri
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
31.3.2009, 16:02 #124899
Päätin tehdä sähkökäyttöisen rättärin. Tänään sain purettua Visan koneen pois nokalta ja totesin, että teettämäni laipat eivät sovikaan kyseisen laatikon kanssa kun mallina oli vähän uudempi laatikko. No homma etenee vähitellen. Moottoriksi tulee 3-vaiheinen 48V moottori, joka on peräisin Roclan trukista. Lisää projektista lontoontaitoisille: http://www.evalbum.com/2509
Nyt myös suomeksi juttua projektin etenemisestä http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev ja galleria http://mikky.pp.fi/images/album/2EV/
Mika
31.3.2009, 17:25 #150022Hatun noston paikka !!! Hollannin kokouksessa oli Jaappanin poika joka sähköiskulla kuljekseli…teeppä samalla niitä laippoja
useampia….tai ainakin sapluuna talteen..
Taitaa olla moni kiinnostunut…minä ainakin vaikken kettupoika olekkaan…Sponsoreita on varmaan hell..ppo saada kyseisten moottoreiden valmistajilta tai maahantuojilta…varmaan saat.
Akkufirmatkin mielellään kehuisi , tämä kulkee meittin pattereilla…!!!!Terv: Kari Loimula
31.3.2009, 18:25 #150023Ja Skotlannin kokouksessa oli 2CV Prius -hybridi, josta minulla on aika mukava esittelyvideokin.
Mielenkiintoinen projekti tällainen sähkökuljin. Toivottavasti kuulemme projektin etenemisestä vähän väliä lisää.
Mikä on tällaisen sähkökäyttöisen ajopelin käyttövoimaverokohtelu?
31.3.2009, 19:09 #15002431.3.2009, 19:17 #150025@Isoo-Jukka wrote:
Mikä on tällaisen sähkökäyttöisen ajopelin käyttövoimaverokohtelu?
No ihan normaali käyttövoimavero ainakin vielä eli 220e/vuosi
1.5.2009, 08:00 #150026Pientä päivitystä: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev
2.5.2009, 13:36 #150027Hienoa työtä!
Muutama kysymys omassa sähkösätkäkuumeen vaivaamassa mielessä:
Paljonko about painaa käyttämäsi sähkömoottori säätimineen? Kovin monelle akulle ei taida kantavuus riittää kuitenkaan jos ei takapenkkiä poista?
Kuinka kiinnostunut katsastusmies on moottorin etupään kannakkeista ja moottori-vaihteisto liitoksen lujuudesta? (Nehän periaatteessa ovat jarrutukseen liittyviä osia.)
2.5.2009, 20:04 #150028@Wonderi wrote:
Hienoa työtä!
Muutama kysymys omassa sähkösätkäkuumeen vaivaamassa mielessä:
Paljonko about painaa käyttämäsi sähkömoottori säätimineen? Kovin monelle akulle ei taida kantavuus riittää kuitenkaan jos ei takapenkkiä poista?
Kuinka kiinnostunut katsastusmies on moottorin etupään kannakkeista ja moottori-vaihteisto liitoksen lujuudesta? (Nehän periaatteessa ovat jarrutukseen liittyviä osia.)
Moottori on aavistuksen kevyempi kuin kutosen kone ja ohjain painaa arviolta 2-3 kiloa. Alkuperäinen akku on pois ja tilalla n. 200g painava DC-DC -muunnin.
En tiedä tuosta moottorin kiinnityksestä, mutta sen näkee sitten. On ainakin omasta mielestä hyvin kiinni… tai siis tulee olemaan kun vielä puuttuu panta moottorin ympäriltä.
Katsastan tuon 4 akulla ja lisään niitä tarvittaessa myöhemmin. Jossain vaiheessa tulee litiumit.
16.7.2009, 06:11 #150029Nyt on ensimmäiset koeajot ajettu. On se veikeä peli 😉 Akut ei vaan riitä mihinkään.
Uusimmat kuulumiset: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev” onclick=”window.open(this.href);return false;16.7.2009, 10:44 #150030@mikky wrote:
Nyt on ensimmäiset koeajot ajettu. On se veikeä peli 😉 Akut ei vaan riitä mihinkään.
Uusimmat kuulumiset: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev” onclick=”window.open(this.href);return false;Miten kiihtyy ja kulkee tuolla moottorilla..?
-Erkka
16.7.2009, 10:49 #150031@Erkka wrote:
Miten kiihtyy ja kulkee tuolla moottorilla..?
No ei oikein osaa vielä sanoa kun akusto ei anna tarpeeksi virtaa. No lähtee se liikkeelle 3-vaihteella kuin kutonen ja nelosella kuin nelkku 😉 Tänään saan lisää kokemuksia kiihtyvyydestä jne. Vääntöä on kyllä rutkasti kun tosiaan lähdin loivaan ylämäkeen kiihdyttämään paikoiltaan nelosella niin kyllä se sinne lähti ja silloin oli vielä invertterissä virran rajoitus päällä. Tarkoitus on laittaa toiset akut rinnalle niin sitten riittää virta kiihdytyksissä ja ajomatkasta tulee inhimillisempi.
Mika
21.7.2009, 05:42 #150032@Erkka wrote:
Miten kiihtyy ja kulkee tuolla moottorilla..?
Kun akkuja oi 4kpl niin kiihtyvyys 0-50km/h oli parempi kuin vakio kutosella, mutta sen jälkeen loppui akkujen virranantokyky. Nyt on testattu tripla-akustolla ja painoa on jo melkoisesti, mutta 80km/h tuli lasiin loivaan alamäkeen alle 10s ja sitten alkoi taas puhti hieman loppua. Käytännössä 60km/h menee tosi herkästi ja siis nuo kiihtyvyydet Ami8:n laatikon nelosella.
8.8.2009, 18:21 #150033Uraauurtavaa työtä, pidä meidät ajantasalla. Nyytisiin juttua ja kuvaa myös, kiitos.
13.8.2009, 16:16 #150034http://www.youtube.com/watch?v=62ovKSk4Oxw” onclick=”window.open(this.href);return false;
22.10.2009, 06:09 #150035Kävin 15.10.2009 muutoskatsastamassa ePelin. Nyt se on laillinen, mutta laatikko on aika heikossa hapessa ja akut ei oikein toimi kylmällä ilmalla. Kevättä ja litiumakkuja odotellessa…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.