Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka positiivista ja negatiivista näyttöä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124904

    otsikko näyttää samalta kuin Dagen Nyheterin talousliitteen otsikot kruunun kurssista puhuttaessa. Nyt ei ole kyse siitä, vaan paljon vakavammasta asiasta:

    hankalaan pulaan olen mukamas joutunut – entisenä pakulaisena ja tikkupensalla vuosikaudet pärjännyt …pitäisi koko ongelmaa ollakaan.
    Tiinasta kuitenkin polttoaine-mittari jossain vaiheessa tätä talventapaista alkoi lakata toimimasta ja viisari ihan itsekseen näytellä vähiä bensoja, no kaikenlaista osaa on itselläkin nurkissa ja löytyikin sellainen läpyskä siihen rattiputken päälle
    ( mallia -74 ) mittaritaulun eteen, tai alle..siihen..
    Siinä oli latausmittari jo poistettu joten lienee tuo tarvitsemani kunnossa. Sehän on kyllä yleensä harvinaista että joku varaosa tulisi käytetyksi 100 prosenttiseksi – vaikka epäilyttikin edelliseen viitaten..ajattelin pienellä askartelulla selvitä oitis probleemasta.

    Mittari näyttikin mukavasti kun oli tankin jo etukäteen täyttänyt ..ja aina vaan näytti täyttä, ja aina vaan…mikäs sen mukavampaa on katsella kuin sellainen. Rento ajellessa ja kuittailla citymaastureille. 😆
    Varmuuden vuoksi poikkesin tarkistamaan tilanteen huoltsikallakin..no menihän sinne koko satsi, olisko ollut litra enää pohjalla. 🙁

    Onko näissä korjaamisen varaa? ❓ Kolvihan niihin käämeihin ei mahdu.
    Tuossa toisessa, typötyhjää näyttävässä näytti olleen joku vastus siinä ruuvien alla, tässä optimistisemmassa sellaista ei taas ollut.
    Onko tämä jonkinlaista kalibrointia vai olisko kyseessä sittenkin joku 6V – 12V juttu??
    Jos jollakulla olisi tällainen ylimääräisenä, mielelläni vaihdan se euroihin… koko panelia en välttämättä tarvitse.

    #150096

    Jos mittari kuitenkin nousee, hakisin vikaa anturipäästä. Mittarin voit kokeilla sopivalla vastuksella. Joku tuollaiset 200 ohmia anturin tilalla pitäisi näyttää n. puolta tankkia. Anturin mittaskaala on luokkaa 0-400 ohmia, tai lähelle. Jos nyt oikein muistan. 6 ja 12 volttiset mittarit näyttävät yllättäen samaa jännitteestä riippumatta.
    Ja sitten tietenkin on ne belgialaismalliset mittarit joihin kuuluva anturi antaa päinvastaisen lukeman ts. normaalianturilla näyttö toimii päin vastoin eli tyhjänä täyttä ja toisinpäin. Olisiko sinulla nyt sellainen mittari ja anturi kaputt? Minulla oli pakussa anturin vastuskäämi aivan valkoiseksi hapettunut, mutta alkoi toimimaan putsauksen jälkeen.

    #150097

    Minulla kävi viimekesänä niin, että näytti pirulainen puolta tankkia kilometritolkulla ja sitten se soppa loppuikin. Vaihdoin jo toisen mittarin, mutta tulos oli sama. Vika löytyi kun kaivoin anturin tankista ylös: oli jämähtänyt puoleen väliin ja totaalisen jumiin. En vaivautunut korjaamaan, kun oli jo kertaalleen korjattu ja takakontista löytyi vara-anturi…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150098

    Mulla on Ami8’n anturi 60-luvun alun mittarissa ja näyttää väärin päin.

    -Olli

    #150099
    eki

    Mittari on todennäköisesti ihan kunnossa, mutta sille tulevat johdot ovat vain vaihtaneet paikkaansa. Minulla oli yhdessä kulkimessa kerran samanlainen “vika”.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.