Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan Turboputki

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124939

    Terve!

    Olisiko kenelläkään tarjolla ns. turboputkea? Voisin kokeilla sen vaikutuksia tuossa omassa hurjakkeessa. Olen myös vailla kutoseen sopivaa ilmanputsarikoteloa tuon putken jatkeeksi (nykyisessä kotelossa, kun sisäänmenohole on hieman tuunattu, eikä turboputki oikein istuisi siihen)?

    #150264

    Turboputkihan voi olla ihan mitä tahansa tarvike liikkeestä hankittua jousto rööriä.
    Tarvitset vain puhallin koteloon sen lähdön. Nuo lähdöt ovat olleet alkujaan Dyanessa
    ja eivät siis sinällään käy sätkään joten. Eiköhän se hela systeemi kannata askarrella itse.

    -Olli

    #150265

    Tuossa omassa pakussani mutkitteleva tuubi. Puhallin kotelo on alkujaan Dyanen osa,
    jossa lähtö on modattu.

    -Olli

    #150266

    Tarve taisi taas kerran siirtyä eteenpäin. Ajelin tänään katsastukseen vakioilmaputsarin kera ja kyllä tuntui kulku tukkoiselta (huom. että hain viimekesänä säädöt paikalleen vaparisuotimella). Kun pääsin takaisin kotiin, lähti vakiosuodatinpönttö huitsaan ja vaparisuodin palasi paikalleen. Ja täytyy sanoa, jotta jos hieman möläjää, niin kyllä lähteekin… :mrgreen:

    Oli muuten ensimmäinen sätkän katsastuskokemukseni. Huvittavaa oli inssin toteamus iskari- ja jarrutestien jälkeen: “Eihän näitä voi normaaliautoihin verrata, eihän nämä mitään normaaleja olekaan.”

    Kommentti juonsi juurensa hieman heikkotehoisista oikean puolen iskunvaimennuksista sekä juuri ja juuri pitävästä käsijarrusta.

    #150267

    Osavinkki turboputkea rakentavalle:

    Menee suoraan tuulipellin turboputken lähtöön, on tiivis, sileäpintainen (sisältä) ja taittuu mukavan tiukasti, joten ainakin dyaneen mahtuu sujuvasti.
    Hinta muutaman euron, yleismallinen viemäriputken ysikymppimutka, 50mm sisähalkaisija.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150268

    Mulla kun ei ollut tuossa tuulipellissä originaalilähtöä, niin tein naaras-naaras + pari pikkupätkää putkea vastaavan virityksen

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #150269

    Burtonilla on muistaakseni tällaisia valmiina, eikä tee tuollaista jyrkkää mutkaa. Käyn siellä kait ensi viikolla. 🙄

    #150270

    Oliskohan tuollainen.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #150271

    ostin Burtonin putken ja se on, kuten Henkka mainitsi, suorempi ja rosteria. Mikko

    #150272

    Kyllä tuo Burtonikin melko jyrkän mutkan tekee – tää vesijohtoputkiasia lähteekin siitä ajatuksesta, joka oli joskus takavuosina Killassa yksi perusohje:
    “Säästetty markka on oma markka”. 8)

    Noita mutkia löytyy 90-60-45-30-15 -asteisina, jos haluaa loivempia mutkia mahduttaa konehuoneeseen.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #150273

    Eikä jyrkkä mutka ole virtauksellisesti paha, jos sisäpinta on sileä ja ei ole ylimääräisiä kynnyksiä liitoksissa.

    Se miksi itse en tukeutunut valmiiseen siistiin ratkaisuun johtuu käyttökohteesta, eli järjestin vain viileämpää ilmaa K&N:lle. Siispä turboputki ei mene pitkänä putkena putsarikotelon kylkeen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150274

    Manun linkki on Belgiasta..70e…muutakin herkkua löytynee..
    http://www.pp-2cv.be/FR/News/News.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #150275

    http://www.ecas2cvparts.co.uk/power-tube-p-1876.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #150276

    Kaks´kurkkuisen solex -osioon jo kirjoitin tämän, mutta pistän tännekin:

    Turboputki ja vakiosuuttimet > tänään pikatiellä nuo näyttivät “karvansa” eli meno hyytyi totaalisesti pintakaasulla siinä 90-95 km/h kohdilla > öljylämpötila +120 astetta (oli unohtunut pelli lauhduttimen taakse). Kakkoskurkun varassa kotiin ja nyt illalla yskien työmaalle (ryyppy auttoi vähäsen). Turboputki pois ja ongelmat katosi > paluumatkalla kokeilin nelosella 5100 kierrosta ja 110 km tunnissa vauhtia. Totteli kaasupoljinta heti koko liikkeen alueella ilman yskimistä.

    Jotenkin meno tuntuu tukkoiselta eli ei oikein tuo 5100 (vastatuulessa 4700) maksimikierrokset nelosella vakuuta – ruuanpuute vai laatikon välitykset? Kolmosella ottaa helposti 6000.

    Suutinvaihtorumba vastassa, jos jätän turboputken käyttöön > taidan siirtää sen ruokkimaan tuulilasia ja näin tuomaan vilvoitusta kabiiniin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #150277

    Ei tartte mikään suutin rumpaa,, muuten vakio suuttimet mutta Turpoputkelle 2 kurkun suutin 2 mumeroa isompi.. 💡
    Äläkä nosta noita öljynlämpöjä noin ylös..
    Hyytyyhän se kone kun venttiilit alkaa lievästi kantamaan ja vuotamaan yli kuumalla koneella..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.