Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Never-rusting story 2CV6/83
- Tämä aihe sisältää 103 vastaukset, 19 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11.4.2022 at 17:44 MikaVeee toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.4.2009, 22:08 #124971
Kuljinhan on 83 kuutonen, ajettu n. 77tkm. Kulkimessa on mm. 123-sytkä, 600 9:1 mukit ja on muuten vielä alkuperäisessä maalissa.
Noniin, ikuisuuden on ollut haaveenani rakentaa sätkä joka ei ruostu. Aikoinani raktentelin ja korjailin pahasti ruostuneen rungon uusiksi, hieman paksummasta pellistä uudet palat. Hiekkapuhallus onnistui hyvin rungon sisäpuoleltakin, pinta- ja pohjapellin irroitus helpotti asiaa. Päälle kuumasinkitys, kuten myös tankin päällä olevalle sillalle. Pyörien pultit vaihdoin aikoinani sinkittyihin. Bensaputken vedin jostain ruostumattomasta materiaalista.
Nyt on taas kärpänen purrut. Ostelin vähän happopultteja, -muttereita, prikkoja sekä muoviprikkoja. Vaihtelen niitä pikkuhiljaa sitä mukaa kun tulee vehjettä ruuvailtua.
Lasikuituiset takalokasuojat myös odottavat masentamistaan.
Osia on käynyt hiekkapuhalluksessa, h-puhallus on tosin väärä tapa, paljon “hellempiä” keinoja on olemassa. Tosi suuri työ hioa kaikki osat tasaiseksi väkivaltaisen “haulkkoammunnan” jäljiltä.
Osat:
5 kpl vanteita, akun pellit (pohjapelti oli halki, hitsausta), laturin hihnakoppa, konepellin tuulihaka, valopukki, propellin ritilä sekä etupuskuri kiinnikkeineen. Seuraavaksi menevät sähkösinkitykseen ja sen jälkeen pulverimaalattaviksi, ehkä muutama osa jopa kromataan (alle REILU kerros kuparia).Valopukista vielä sen verran että tein pukin juureen hieman vahvistusta, niin heppoisen oloinen oli ja yksi pultinreikä lisään kumpaankin heti tolpan taakse jotta pysyy tukevammin paikoillaan. Kiva kun etulokasuojat ovat vähän tukevammin paikoillaan. Lamppujen kiinnityskauhoja muokkasin, lampiut tulevat vanhanajan tyylisesti 10 cm lähemmäs toisiaan.
Pientä muutakin kivaa on tuossa ohimennen tullut tehtyä, tietty bensasuodattimen bensaletkujen vaihto (punottuihin) ja klemmarit happoklemmareiksi. Alemman bensaletkun saa näppärästi vaihdettua kun ottaa bensapumpun irti.
Ja muuta kivaa, ei niin aiheeseen liittyvää: 8-pallo vaihdevalitsimen jatkeeksi, tarkoitus vaihtaa kaikki paitsi h4-valot ledeiksi. Takavilkut on jo. Eivät vie sähköä niin eikä tarvitse vaihtaa niin usein. Uudehkon katonkin tuossa liimailin notkealla liimalla. Uudet iskarit tuli vaihdettua. Öljyt, laturin remmi, tulpat, suodatin tietty. Olen suunnitellut niskatukien vaihtoa, tai ehkäpä penkkien vaihtoa. Kävi hyvin kun sain ottaa tuttuni hyljätystä autosta etupenkit ilmaiseksi, kuskin penkkiin pitää tosin laittaa pieni paikka. Ei tainnut heppu tietää että oli Recaron valmistamat penkit…
Ja lisää seuraa kun projekti etenee…
18.4.2009, 04:19 #150482Sitten vielä kuveja iloksi 🙂 . Itsekkin olen tuosta luistanut… 😳 Mutta korjausta tulee asiaan. Mutta mukavan kuuloinen projekti, kun on ilmeisesti ajokuntoinen koko ajan, tai ainakin melkein?
18.4.2009, 08:45 #150483No, tällä hetkellä ei voi ajaa kun ei ole vanteita alla 😀 Mutta samalla taitaa tulla ylimaalaus, tässä muita pintakäsittelyitä odottaessa. Kuvatuksia on heikolla kännykkäkameralla, mutta en ole vielä ottanut mistään “fotoalbumia”. Mikäs olisi hyvä pakka niille ?
18.4.2009, 08:54 #150484Miks 8 pallo? Laita mielummin 2 nen. Noi biljardi pallot on niin painavia että ne hajottaa sätkän vaihdekepin ajanmittaan, mutta saahan niitä uusia.
-Olli
18.4.2009, 09:04 #150485Olikos se kakkonen sininen ? Vanhassa sätkässä oli mooooonenmonta vuotta pallukka (3) mutta ei kyllä haitannut tai hajottanut ketään/mitään. Ja tosiaan jos joskus hajoaa, niitä saa uusia. Tuo isompi pallo on paljon mukavampi käteen tällaiselle mämmikouralle.
Biljardikaupassa ei ollut hyllyssä kun kasia ja sisustus on musta joten sopii väritykseen. Toinen vaihtoehto olisi taas tuo kolmonen, eli punainen.
18.4.2009, 10:45 #150486Nuppi, Nuppi vaihdekepin Nuppi….piiitäää olla sininen…kuin kuljinkin..
terv. Kari
nuppi on sumujen saarilta, kiitokset Dagollenuppi on myytävänä…auton saa kaupantekijäisiksi
18.4.2009, 11:36 #150487Minkä merkkinen tuo “kiekka” mittari on,, kuvasta ei saa niin tarkkaa selkoa??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.4.2009, 11:57 #150488No hyvin se 8-pallo on sopinut mun käteen kaikki sätkäkilometrit ja jatkossakin pidän sen!
18.4.2009, 12:12 #150489Mittari on Jaeger, kaksipyttyisille, olen nähnyt kaksi….molemmat ovat olleet minulla…toinen voi olla Joensuussa erään
nuoren pakuprojektissa???18.4.2009, 12:24 #150490Tuo pallo ei ole biljardipyöryläinen, se on jostain saarten kokoontumisesta, Dooriksella taitaa olla samanlainen…
terv. Kari18.4.2009, 17:54 #150491Ohhoh, sain aikaiseksi pari kuvaa ja jopa pientä seli-seliä 😯
http://picasaweb.google.com/valimaa.mika/NeverRusting_story#
18.4.2009, 20:35 #150492Näen että Karilla on kaksi ehkä sätkässä tärkeintä työkalua mukana, ja hyvin käsillä… 😀
18.4.2009, 21:17 #150493Joo, toisella voi teipata kartturin suun ja toisella kumauttaa jos teippauskaan ei riitä 😀 Mitäs muuta niillä sätkässä tekis 😛
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.4.2009, 13:39 #150494@kari80 wrote:
Nuppi, Nuppi vaihdekepin Nuppi….piiitäää olla sininen…kuin kuljinkin..
terv. Kari
nuppi on sumujen saarilta, kiitokset Dagollenuppi on myytävänä…auton saa kaupantekijäisiksi
Jep. Sehän kävi hyvin molemmille, kun saimme sopivat osat, vai mitä?! Lisäksi viime saunakeikka oli SUURET kiitokset ansaitseva. 😀
23.4.2009, 17:24 #150495Vas vetarin keski- ja uloin kumi vaihtoon. Katon pesu. Takajarruvalot ledeiksi.
***kuvissa näkyvät osat sinkitykseen ja sen jälkeen pulverimaalaukseen 8) ***
Ikävä juttu että pajassa on niin kiiru että osat saa takasin vasta parin viikon päästä.
Ral 9003 ja ral 9005 kirkkaina ovat osien tulevat värit.
Pyöreät etuvalot ovat saapuneet huonossa kunnossa pelipaikalle. Kunnostusta. Maalit veks umpioista. Sinkkimaali päälle.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.