Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Katsastuksen Aatelia osa?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.4.2009, 14:41 #124972
Vuosi sitten iskaritestissä etupään mittauksessa tuli aivan outoja arvoja tai itseasiassa heitteleviä arvoja! Insnööri laittoi otteeseen, että korjattava välittömästi! Vika oli kolmessa eli kuudessa etupään kiinnityksen pultissa, oliva löysässä! Nyt meni sitten varsinaisen katsastuksen ajankohta hivenen yli, n 3 viikkoa… eli kun olin uudet iskarit jo vuosi sitten hankkinut niin ei muuta kun alle ja taakse myös vaik niistä ei ollut mainintaa.
Kuljin kun on Ami Superin rungolla ajattelin , että laitetaampa sitten sellaiset Superin iskarit niin tulee hyvä! Tähän saakka olin pärjännyt jo satatuhatta km kutosen vastaavilla ihan hyvin.
Vaan kunkas sitten kävikään mittauksessa?! Takaset näyttivät lukemaa 60 ja etuset tasan nollaa! Takana Lip edessä Record. Totesin insnöörille että oiskohan menneet väärin päin vaikka neuvoa kysyin ihan Hervannasta saakka!!!???
Ei ku kotiin ja iskarit toisin päin, takas konttorille jossa pääsin näyttöön saman tien ja yllätys yllätys ilman maksua! Vaan näytti mittari taasen ihan tasan nollaa!!! Zip zip zirou kuten insnööti asian osuvasti ilmaisi! Saapasteli siitä juuri ohi toisen katsastus puljun vastaava virkamies, jolta sitten “omani” pyysi konsultaatiota! (…ovat samaa yhtiötä…)
Tämä herra tutki sitten asiaa hyvin perusteellisesti etsien mahdollisia väljyyksiä jne jne. vaan ei löytynyt mitään ei. Hetken raavittuaan päätään totesi tämä vieras “nööri” että nyt annetaan järjen ratkaista asia! Tuomioksi tuli hyväksytty leima ilman korjauskehoitusta! Herrasmies sopimuksella sovittiin että käännän iskarit kuten ne Hervantalaisen ohjeen mukaan olivatkin ja ajelen katto auki aina kun siihen on tilaisuus! Tähän totesin että taidampa laittaa seuraavaan paperiin lähiomaiseksi katsastusviranomaisen, missä sellaista satutaan kysymään!
Vielä tarkennuksena, pumppasin iskareita viilapenkissä pystyssä ja vaakassa ennen asennusta…15.4.2009, 15:09 #150576Melkein ne iskarin kunnot voi testata keinuttamalla voimakkaasti edestä ja takaa,, kunnossa olevilla heijaus loppuu
yleensä pariin vaimeaan liikkeeseen…. 💡
Jos on lisäksi epäkuntoisia massavaimentimia asennettuna,, niin ne sotkee sitten hyvänkin vaimennuksen testerillä mitattaessa… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.