Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka bensaa suonissa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125017

    bensaa suonissa tuntuu riittävän Dyanessani. ei kun ajattelin vaivata pitkästä aikaa kysymyksellä, joka koskee bensapuolta.

    Tuossa kun kaupungilla ajelen ja jalan nostan äkkiä kaasupolkimelta, tuntuu kuin ilolientä edelleen tulvahtaisi reippaanpuoleisesti eteenpäinmenoa vaatimaan. Vaan kun haluaisin jo siihen paikkaan pysähtyä.
    Pumppuko lykkää polttoainetta edelleen vaikka vauhti on hiljentynyt jo?
    Ennakointi auttaa, kun kaasua vähentää ajoissa, ei hajuja ohjaamon puolelle tule. Mutta kaupungeissa kun ajelee, ei tuollainen joustava ajotapa aina ole mahdollista. Jotkut cityautot ne taitavat ripeitä kaistanvaihtoja ja äkkijarrutuksia meidän hitaiden kustannuksella tehdä- hikipisara otsalla siinä painelet eri petaaleja kuin urkuri kevätjuhlassa kun edessäsi leimahtavat punaiset lisä ja muut jarruvalot.

    Mikä lienee syynä että: kaasulta kun jalka nopeasti pois ripakassa vauhdissa – niin bensan tuoksu jo kiirehtii ohjaamoon?

    niin juu – kaasari on yksikurkkuinen – mikähän malli se nyt sitten taas olikaan?

    #150790

    Minä tarkistaisin kaasarin uimuri eli kohon venttiilin,, kuulostaa että kaasari tulvii??
    Irrotus putsaus ja koepaineistus.. Ei saa vuotaa kun keveästi painaa sormella neulaa kiinni..
    Jos vuotaa,, niin uusiksi menee.. Kannattaa myös katsoa että itse koho on ehyt ja bensan pinta oikein säädetty…
    Eipä muuta osaa neuvoa…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #150791

    Kaksikurkkuiset kaasarit on toisinaan ravistaneet kiinnitysmutterinsa irti. Tästä on joskus Nyytisissäkin varoiteltu, “takapotkun” sattuessa on saatu ajoneuvoja palamaankin. Kannattaa vilkaista onko mutterit tallessa.

    #150792

    Em. kaasari oli yksikurkkuinen…

    Muttereiden löystyessä ja/tai kaasarin jalan “vääntyessä” kaarelle käynnistä tulee epävakaata ja laihaa ilman juostessa välistä kohti palotilaa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150793

    Niimpä,, kannattaa lukea viestit tarkkaan,, jotta vastauskin olisi asiaan sopiva / liittyvä…. 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #150794

    Jos tulpat ovat nokiset, niin em. ohjeet pätee. Mikäli tulpat näyttää normaaleilta, tarkistaisin kaikki bensaletkut ja putken liitokset aina tankilta saakka. Kumiletku haurastuu jopa muutamassa vuodessa niin että saattaa alkaa tihkumaan halkeamista. Jarrutuksessa saattaa kone liikahtaa niin, että joku letku saattaa lorauttaa lusikallisen joka sitten haisee kabiiniin.
    Vai oliko asia niin, että kaasu ikään kuin ei heti palaudu? Palautusjousi saattaa olla liian löysällä, mutta se ei selitä bensanhajua… No, tutkimallahan nuo selviää.

    #150795

    @Akaile wrote:

    Em. kaasari oli yksikurkkuinen…

    Muttereiden löystyessä ja/tai kaasarin jalan “vääntyessä” kaarelle käynnistä tulee epävakaata ja laihaa ilman juostessa välistä kohti palotilaa…

    kaikki mutterit on paikoillaan ja laippakin tiivis -käyntikin on tasaista – ainoa ongelma on juuri äkkinäinen kaasun helppaus. joskus tässä ihmettelin sellaistakin – nostin kaasarin kannen varovasti ylös, niinkuin aina tehdään – ja voi ihmetys! kohon akseli oli vain toiselta puoleltaan kolossaan. toinen siinä roikkui jo uimurikammion puolella. Akseli oli kyllä oikean pituinen mutta herkkä liikkumaan. Se ei kuitenkaan irronnut kantta nostettaessa.
    Oliko edellisellä asennuskerralla hutiloitu, en osaa jälkikäteen sanoa, mutta muistelin että eräässä ultrakevyessä lentokoneessa olisin Rotax-moottorissa nähnyt samanlaisen ihmettelyn aiheen. 2-tahti Rotax oli ravistanut kohoakselin sijoiltaan. No sitikan kone ei sillalailla ravista kuin nämä ihmeelliset kakstahtiset pienkoneet.
    Tätä kaasaria en ole tutkiskellut vielä sen tarkemmin, mutta pianhan sekin nähdään kun puuhaan ryhdytään.
    Muistelenko jostain lukeneeni jostain bensapaineen rajoittimesta joka tulee letkuun välille kaasari – pumppu?
    vai voiko pumppu alkaa vanhemmiten antamaan enemmän??

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.