- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Nelkun vm -72 lasipyyhkijän moottori
hyytyi. Ilmeisesti hiilet oli liian kaukana ankkurin päästä, ja kun “hiilivipuvarsien” välisen jousen sai kireämmälle – alkoi taas pelittää. Kysymys: hiilivipuvarsia yhteen vetävän jousen päässä oli “liippa” joka kiinnittyi toiseen vipuvarteen. Haittaako , kun sitä liippaa ei enää ole (murtui rikki) vaan jousi yhdistää nyt ne varret kiristäen hiilet ankkurin pintaan ?
t. Sahtise
@Sahtise wrote:
Haittaako , kun sitä liippaa ei enää ole (murtui rikki) vaan jousi yhdistää nyt ne varret kiristäen hiilet ankkurin pintaan ?
Haittaa, sillä se murtunut palikka oli eristeenä näiden kahden osan välillä ja ilman tätä sähkö kulkee suoraan oikosulkien piirin eikä laite toimi…
Nyt en ihan tarkkaan muista miten se alunperin kuuluu olla, mutta joka tapauksessa jousi on metallia joten se aiheuttaa välitöntä savunmuodostusta ja jousen sulamisen mikäli asennat sen suoraan hiilivarsien väliin. Itse korjasin pari vuotta sitten vienan karjalassa keskellä erämaata kuulakärkikynän jousella johon ujutin sähköjohdon eristeet päihin. Hyvin pelittää vieläkin.
Edit: Ammattilainen kerkis näköjään ensin… 😀
Mulla on sen pienen “bakeliitti-/pahvikoukun” tilalla pienen pieni nippuside – kunhan ei vedä niin piukalle, että jousi kiinni toiseen tankoon kiinni ottaa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com
Pieni O-rengaskin tuossa toimii vallan loistavasti, jos alkuperäisen bakeliittieristeen joutuu korvaamaan. Konsteja siis on…
Kiitos tiedoista ja vinkeistä !
t. Sahtise
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste