Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka koukun asennus

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125156
    VS

    Terve!
    Aloin tuossa koukkua sätkään (2cv6) asentelemaan ja kysymys kuuluu jotta laitetaanko koukku kiinni puskurin kiinnityspisteisiin? Ja sitten etummainen kiinnityspiste pohjasta läpi. Täytyykö puskuria murjoa jotta mahtuu koukun kanssa paikoilleen? Ei meinaa sovi taipumaan paikoilleen enää kun koukun raudat on puskurin kiinnitysrautojen alla.
    Pitäis hakea telttaperäkärry, joten koukku olis aiheellista asentaa ennen juhannusta.

    Kiitos etukäteen!

    T: Vesku

    #151629

    Riippuu koukusta, niitä on monenmoisia. Itselläni on koukku, jonka kaikki kiinnitykset on rungossa, puskurin pulttien alla ja taaempana diagonaalituki. Omassani mahtuu kapea puskurikin olemaan paikoillaan, mutta leveän kanssa olisi jo ahtaampaa.

    #151630
    VS

    Kiitos!

    Pitänee hankkia jostain kapea puskuri.

    T: Vesku

    #151631

    No, on meillä toinen 2CV, jossa koukku mahtuu olemaan leveän puskurin kanssa. Täydellä lastilla saattaa kyllä raapia maata. Tai raapiikin.

    #151632

    …asensin juuri uuden hollantilaisvalmisteisen koukun. Kaksi lattaa menee puskuripultteihin ja diagonaaliputkelle piti porata kaksi reikää runkopalkin ulkoliepeeseen. Maalia ja Heavy Duty-ruosteenestoainetta myös runkoon.

    Tehtaan jäljiltä koukku oli surkeasti maalattu, joten pari kertaa vetelin tujumpaa väriä pintaan. Pultit asennuspaketissa normaalia 8.8 tavaraa, hainpa pulttiputkasta paremmat ruostumattomat ja nyloceilla kiinni. Ne alkuperäiset puskuripultit ja vastakappaleet jätin varastoon.

    Vaakasuuntaisen takapalkin ja varsinaisen koukun välissä on viisto osa, joka ottikin vastaan leveään puskuriin. Muutama paukautus muovivasaralla puskurin alakanttiin teki uutta muotoilua ja asettui paikalleen oikein sopivasti.

    Ensi testit kokeiltu pienen kärryn kanssa ja hyvin toimii. Kärryä ei tahdo edes nähdä vakiopeileistä ja lyhyen rakenteensa vuoksi ei tottele normaaleja fysiikan lakeja peruutettassa alkuunkaan … 😀

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #151633
    VS

    Hienoo!
    Mites nuo sähköt? 6 kpl erivärisiä piuhoja. Takavalolta varmaan ryöstetään. Vilkku, jarrut, ajovalot, maa, mut mitähän ne kaks sit mahtaa olla..

    #151634

    2 kpl vilkut,, 2 kpl parkit,, 1 kpl jarruvalo,, 1 kpl maatto ja sitten se viimenen on se 1 nasta johon kytkettiin ennen virta asuntovaunun akun latausta varten,,,
    nykyisin siihen kytketään perävaunun takasumu valo…..
    Siis yhteensä 7 napaa käytössä.. Nastojen numerot,, mikä toiminto mihinkin tulee ei nyt ole tässä käsillä,,
    enkä käy niitä ulkomuistista kertoon…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151635

    http://koti.phnet.fi/konte/Kotisivut/vk_kytkenta.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuossa jonkinlainen ohjeistus…

    #151636

    Kiitoksi Jasu,, näppärästi löysit tuon kytkentä kaavion….. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151637
    VS

    Suuret kiitokset kaikille!
    Sain myös kutosen puskurin mahtumaan pienellä moukaroinnilla..

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.