Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Öljypropun halkaisija / kuparitiiviste
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.6.2009, 11:07 #125195
En löytänyt haulla, joten kysytään.
Mikä on kutosen moteurin öljypropun halkaisija, eli minkäkokoista kuparitiivistettä kysytään varaosatiskillä?
Moottorista on kyse, mutta saa antaa myös vaihdelootikon (poisto- ja täyttöpropun), jos joku ihmettelee samoja asioita. 🙄
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
[url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
[url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
[url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
[url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
[url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
[url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
[url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]21.6.2009, 17:19 #151908Käväisin irrottamassa pohjatulpan. Näyttää olevan 16mm.
Että semmoinen tiiviste joka menee M16 kierteen päälle.21.6.2009, 19:37 #151909Iso kiitos! Pääsee huomenna hakemaan kourallisen niin riittää taas hetkeksi. 🙂
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
[url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
[url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
[url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
[url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
[url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
[url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
[url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]22.6.2009, 20:13 #151910Ai kourallisen ?
En minä oo koskaan uutta ostanut. Joskus on tiivikesarjan mukana tullut vaihdettu.23.6.2009, 05:07 #151911Kupariprikkoja (tai miksei alumiinikin) voi uudistaa, kuumentamalla ne lähes hehkuviksi. Kuparissa kun on sellainen ominaisuus, että se kovenee käytössä ja sitä kautta menettää tiivisteessä arvostettuja ominaisuuksiaan. Ominaisuudet palaavat “plöijaamalla”.
Käytännössä nuo prikat ovat niin halpoja, ettei juurikaan viitsi turata. Ja mikäli prikka on suurin piirtein muodossaan, niin eipä sitä tarvitse vaihtaa/lämmittääkään. Jos oikein on kovettunut, niin roppu vain saattaa pudota tielle
23.6.2009, 06:52 #151912Minä olen pikkasen erimieltä ,ettei tarvi uusia kun ottaa auki propun. Minusta kuparitiiviste kannattaa vaihtaa joka kerta kun vaihtaa öljyt tai muuten haluaa sitä ruuvata. Ne on halpoja ja uusi tiiviste on varmenpi kuin käytetty.
23.6.2009, 19:07 #151913Näitä tiivisteitähän on kahta mallia, kupari/massatiiviste, (joka ainakin BX:n propun alla majailee, ja sama menee sätkään) pyöreä profiililtaan, “kertakäyttöinen”. Ja sitten ilman massaa, eli lituska. Beksissä ainakin lituskamalli kuulemma vuotaa, joten en ole viitsinyt edes kokeilla. Sätkässäkään tuskin tulee kokeiltua, kun kakkoskulkineen valinnan takia tallissa on aina noita massamalleja 😆 .
23.6.2009, 19:10 #151914Eipä ole vielä vuotanut, vaikka olen käyttänyt aina samaa vanhaa kuparirengasta…useamman koneen kohdalla. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.6.2009, 06:11 #151915Samoin, mutta olen kyllä kuullut joskus öljypropun pudonneen tiellekin syystä tai toisesta. Todella harvinaista kylläkin.
Itse olen silloin tällöin hionut vanhaa tiivistettä hiekkapaperilla “suoraksi”. Jos olisi ollut uusi käsillä, olisin varmaankin pistänyt sen. Vai olisinko?
24.6.2009, 10:11 #151916Kaapelin mainitsemaa kupari/massatiivistettä on tullut harrastettua, kun on vehkeiden öljypohjat ovat olleet öljyisiä. Ei tartte kiertääkään niin “viimeisilleen” peläten koska menee yli, kun uusi tiiviste tiivistyy nätisti kasaan.
Pari kappaletta tuli noita hankittua ja maksoivat yhteensä monta kymmentä senttiä. Alle puoli euroa kuitenkin.
Luonnonvarojen tuhlaamistahan tuo on joka kerta vaihtaa, mutta säästää viilaa ja lämmityskustannuksia eikä öljy palaudu niin herkästi takaisin maaperään. 😛
Yksipuolaisen ratin takaa,
Visa-mies
[url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
[url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
[url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
[url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
[url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
[url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
[url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]24.6.2009, 11:13 #151917Alkuperäinen Citroen osa 016454 on mallia usit eli siinä on lisänä kumihuullos- pitää varmasti ja jopa usean irroitus-kiinnityksen.
25.6.2009, 14:23 #151918Mää olen kans vaihtanut aina uuden tiivisteen öljynvaihdon yhteydessä. Ja aihetta sivuten: moottoriöljyn proppuna on romuvaihteistosta poimittu magneetillinen versio.
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]25.6.2009, 16:55 #151919Kyllä öljypropussa magneetti kuuluu olla…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.