Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Iskarit ?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125249

    Kysyisin kun olen vähän hidasjärkinen, miksi iskareita tarvii ilmata. Jos minä ostan tulen uudet vaimentimet, luotan että ne pelaa heti. Ajattelin eikö ne vuoda jos kerran siellä ilmaa on ja nestettä valuisi pois. Samalla heittäisin kysymyksen eikö periaatteessa iskarit voi olla kumminpäin tahansa jos mahtuu. Ei minusta niissä lue missään että pelaa vain kuoret vaikka ylöspäin. Nyt kommenttia ja mielipiteitä, olkoon vaikka aikasemmin jo kerrottu. Ainakin syyt miksi näin.

    #152176

    Eiköhän se ilmaaminen liene sellainen varotoimi eli ei ole suuri vaiva muutaman kerran vetää iskarit päästä päähän bodauksen nimissä. Voi jättää tekemättäkin ja olettaa, että ilmaantuuhan ne siellä alla, kun jousitus tekee työtänsä.

    Asennustapoja eri merkkisille iskareille on erilaisia ja ohjeita kannattaa noudattaa. Joissakin (BOGE?) oli tosiaan vielä merkki, jonka mukaan määräytyy alapiste. iskareissa on vettiileitä ym. jotka eivät toimi tarkoitetulla tavalla, jos ne asentaa väärin.

    Mutta miksei asenna samantien oikein, jos vain tieto on oikeasta asennustavasta.

    #152177

    Juu kyllä ne iskarit kannattaa ilmata, ei ne oikeassa elämässä niin pitkää liikettä tee että ilmaantuisivat itsestään. Ja oikeinpäin kannattaa asentaa, mukana tulee usein paperilappunen missä kerrotaan mitenpäin.

    Ajelin tuossa toissapäivänä katsastuskonttorille, alla 2 km ajetut iskarit.

    Katsastuskone sanoi että etupää 0/0 , takana 13/0 eli täysin sököt.

    Hyvin näyttää heidän mittarinsa..

    #152178

    Nuo mittaukset on kyllä todella epäilyttäviä. Meikäläinen oli konttorilla uusilla kitkoilla edessä: tulos kohtalainen, mutta epätasainen (jotain 30-50%). Takana vanhat kitkat antoivat mahtavat 70%.

    Olen ymmärtänyt, että noita mittalaitteita on konttoreilla kahden tyyppisiä, joista toinen ei ymmärrä 2CV:n eikä varsinkaan kaasunestejousitettujen Sitikoiden elämänasennetta.

    #152179

    Muutaman kerran asian tunteva katsastaja on ajanut sätkän ihan suoraan iskaritesterin yli ja kun kysyin niin vastaus oli “ei se tästä mitään järkevää tulosta saa kuitenkaan”. Ja jonkun kerran kun on testattu niin eipä saanutkaan.

    #152180

    Kylla mun autoista (toinen kitkoilla ja toinen putkilla) on saatu iskari testeissa ihan jarkeen kaypia tuloksia.

    -Olli

    #152181

    Kuukausi sitten Dyanen rekisteröintikatsastus ja yli testerien mentiin pysäyttämättä. 😈

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #152182

    Tänään kitkallisesta sätkästä pyöreät nolla edestä vaikka eilen kiristin kitkat ja toimii ajossa oikein. Perjantaina putki-iskarillisestä siitäkin nolla edestä. Takaa kyllä tuli molemmista lukemia. Molemmat läpi huomauttamatta,mutta olinkin keski-suomessa josta espoon kaltainen nipotus puuttui… 😀 aken järjestelmä oli kolmatta päivää nurin ja polliisit pysäytti espoossa kotinurkilla! “ois tullu kallis reissu” jos ei ois käsin kirjoitettua lappua ollut.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #152183

    Moro !!
    Kyllä ne iskarit kannattaa laittaa oikein päin ohjeen mukaisesti. Ilmauskin kannattaa, kun niitä kuitenkin on kuljetettu ja pyöritelty ennen asennusta. ilmaus tehdään siis vetämällä ja painamalla asennus asennossa ruuvipenkissä iskari muutaman kerran päästä toiseen. Hyvä konsti myös elvyttää jo käytössä ollut iskari. Yleensä kuuluu ensimmäisillä vetotyöntö kerroilla purlahduksia sisältä, kun ilma liikkuu oikeaan paikkaan ja käteen tuntuu, miten iskarista tulee jäykempi likkeen alusta asti.
    Pakun kanssa kävin toissa viikolla katsastuksessa ja arvot oli edessä molemmissa 50/50 ja takana 53/25, joka huonompi arvo johtui jumiutuneesta massaiskarista, jonka sitten herättelin henkiin.Näyttämään ei tarvinnut mennä, korjauskehotus otteeseen.
    Mielestäni huonot arvot johtuu muun jousituksen jumituksesta/huonosta palautumisesta, ei varsinaisesti iskareista, varvanpäiden rasvaus ja jousipönttöjen voitelu parantaa varmasti tilanteen ja tekee sätkästä myös mukavemman ajettavan, kun jousitus toimii pehmeästi. 🙂
    Lasse

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.