Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kaasu hirttää

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125266

    Muutoin niin mallikkaasti palvelevan 2cv6:n kanssa ongelma: kone kun lämpenee, niin kaasu alkaa “hirttää” kiinni. Kevyellä kaasupolkimen polkaisulla lähtee pois. On hoidettu vaivaa öljyämällä kaasarin vipuja, jolloin ongelma katoaa, mutta palaa sitten jonkin ajan kuluttua. Onko kokemusta kys. asiasta? Mistä johtuu? Koneessa on kaksikurkkuinen kaasari. On tarkistettu fyllit ym ettei kinnaa mistään sellaisesta.
    t. Seija

    #152253

    Helppo juttu. Ohutta voiteluöljyä kaasarin akseleihin oikealle ja vasemmalle puolella, ja voila, johan toimii. Kaasuläpän akseli se hirttää kiinni:)

    #152254

    Sama ongelma. Ollut siedettävissä määrin tähän asti ja tarkoitus puhdistaa koko kaasari sekä vaihtaa kuluvat osat uusiksi lähiaikoina kunhan saa kiireiltänsä ostettua osasetin ja sovittua ajankohdan osaavan ihmisen kanssa. Nyt sitten tänään hirttänyt ärsyttävästi koko ajan kun nämä untuvikot meinaa yrittää huomenna Herralaan…
    Joten, voisiko joku ystävällinen näppästä kuvan jos ei tähtitieteellisempää tekemistä ole perjantai-iltana ja merkata siihen kohdat joihin voiteluöljyä laitan. Tai linkittää muuten jonkun kuvan tai jotain. Tai neuvoa sanallisesti riittävän tarkasti missä nuo akselit ovat.
    Tai sitten myö tullaan vähän äänekkäästi sinne Herralaan ja ollaan noloa 😳

    #152255

    Rasvataan sitten Herralassa.
    Tervetuloa tv seppon

    #152256

    Olen joskus joutunut kiristämään kaasutangon jousta kun ei ole voitelu auttanut. Siinä on sellainen säätömekanismi, selviää parhaiten kun hetken tuijottaa jousen tangon päistä kiinnityskohtaa.

    #152257

    Rasvattiin paikanpäällä, auttoi ja nyt osataan itsekin. Kiitos! 😀

    #152258

    @Isoo-Jukka wrote:

    Jotenin huvitti, kun katsoi tekniikka-osion otsikoita allekain: kytkinpoljin jää pohjaan, kaasu hirttää, sähköt katosivat…. mitäköhän seuraavaksi?

    Ihan kiva että tuntuu huvittavalta edes jonkun mielestä, mutta eipä juuri naurata kun esim. tuon kaasun hirttämisen kanssa joutuu tekemisiin aina kun on pitempi ajo.
    Akselin rasvaamisen opin, kiitos eräiden kiltaveljien, mutta se tuntuu auttavan vain joksikin aikaa. Ongelma lienee kaksikurkkuisen kaasarin? Olisi mukava poistaa koko probleema, asia ei naurattanut lainkaan esim. Puolan ja Tsekkien vuoristorallia ajellessa urut auki, ei myöskään jättimäisen teollisuuskaupungin Lodzin läpiajossa ruuhka-aikaan.
    Uskoisin ettei se ole valmistajan tarkoitus, joka kuuluisi rättäriin, vaikka “ominaisuudestakin” joku puhui.
    Täytyy kai laittaa remonttiin koko kaasari, vai onkohan enää itse korjattavissa moinen vika. Uusi on aika tyyris, mutta olisko ainoa järkevä vaihtoehto?

    #152259

    Toinen syy kaasuläpän jumituksessa on se että ykkös kurkun akselin joutilaasta päästä
    stoppari prikka + steva kuluvat ja akseli pääsee siirtymään sivu suunnassa jolloin kaasuläppä
    alkaa nojaapaan kaasarin kurkun reunaan eikä näinollen pääse tulemaan kiinni asentoon vaan takertelee kurkun laitaan,,
    korjaus toimen pide yksin kertainen kaasari irti ja vedetään terävällä piikillä akselin viereen viiva kaasu läppään,, ruuvit löysälle..
    Viiva kaasu läppään sen vuoksi että on viivan mukaan asemoitavissa uudelleen kohdalleen,,
    koska läppä on ovaalin muotoinen eikä sovi kuin yhteen asentoon….
    Säädetään läppä keskelle kurkkua sellaiseen kohtaan missä ei kanita kumpaankaan reunaan ja viivan mukaan kiritään siihen kohtaan kiinni,,
    akselille rasvaa.. Akselin sivu suuntaan painavan voiman aiheuttaa siellä vipu päässä akselin kaulalla oleva palautus jousi joka pyrkii kääntymään sivuttain jousto voimansa turvin ja työntää akselia sivu suunnassa….
    😯 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #152260

    Ongelma on varmasti kiusallinen enkä siitä huvittunutkaan vaan perustavaa laatua olevien ongelmien muodostamasta otsikkokejusta foorumissa. Ensin hirttää kaasu, sitten kytkinpoljin jää pohjaan ja lopuksi sähkötkin katoaa (sori, kieroutunut huumorintaju?).

    Onneksi meillä on avuliaita kiltalaisia ja itsekin jeesaan aina kuin tietoa on.

    Mulla on muutama hyvänoloinen käyetetty 2-kurkkuinen kaasari, jos haluat kokeilla toista yksilöä.

    #152261

    Kiitos kaikille neuvoista! Niistä ollut apua. Myös Veijo auttoi, joten kiitoksia hänellekkin. Pyörät pyörii ja vankkuri kulkee, kaikille hyvät syksyn jatkot! t.Seija

    #152262

    Mulla oli akselin jousi poikki ja sama ongelma pidemmilä matkoilla.T.Matso

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.