Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › 2 CV 6 kone ja asennus
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.8.2009, 08:14 #125294
Ostan ko. koneen asennettuna tai koneen korjauksen – näissä asioissa peukku keskellä.
Vaihdossa tuo oma vanha kone tai siitä korjaten.
Veto on tallella ja kulkee, mutta puskee kierroksilla öljyä kampiakselilta, huohotin toimii.Auto on tallissa Ylöjärvellä ja työkaluja löytyy, mutta ei mahdollisia erikoistyökaluja.
Itse voin auttaa tai olla pois pyörimästä jaloista.Auto kulkee tarvittaessa, eli sillä voi ajaa, jos korjauspaikka ei miellytä.
Katso myös myydään palsta, eli kaikki vaihtoehdot auki.
Laku 040-5516100
10.8.2009, 05:30 #152676Kampiakselin tiivisteen saa kyllä vaihdettua konetta purkamatta.
Ropeli irti, puhdistetaan tiiviste ja sen ympärisö, porataan tiivisteeseen pari pientä reikää vastakkaisille puolille, reikiin kierretään sopivat peltiruuvit, joista saa pihdeillä tukevan otteen, tässä vaiheessa kannattaa tiivistettä tuurnan ja vasaran avulla naputella vähän sisäänpäin, jotta se liikahtaa ulkokehältään, ruuveista vetämällä tiiviste irti ja uusi tilalle.
Huohottimen toiminta kannattaa vielä tarkistaa.10.8.2009, 06:36 #152677Huohottimen juuri putsasin ja se toimii ok. Meinasin mennä sen paikalleen ruuvaamaan.
Mielestäni se kampiakselin stefa ei voi tulla millään ulos ja uusi mennä vahingoittumatta sisään.
Mennään nyt sitten uudella silmällä tilannetta tarkastamaan.
10.8.2009, 07:46 #152678Testasitko sen huohottimen toiminnan laittamalla läpi näkyvän muovi letkun
mittatikun putkeen ja toinen pää vesipulloon lattialle,, veden pitäisi pysyä
letkussa ylempänä kuin pullossa kaikilla,, myös koneen huippu kierroksilla??? ❓ 💡
Muuten öljy tunkee ulos sieltä kärkikotelom takaa nokka akselin kaulalta..?? 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂10.8.2009, 08:00 #152679@Laku wrote:
Mielestäni se kampiakselin stefa ei voi tulla millään ulos ja uusi mennä vahingoittumatta sisään.
Kyllä se vaan tulee pois, ja uusikin menee paikalleen. Juurikin Masan kuvailemalla tavalla…
Nimim. pari kertaa tuon suorittaneena, yllättävän simppeli ja nopea homma..!
10.8.2009, 08:52 #152680Kiitos kaikille ja erityisesti Masalle vastauksista. Huohotin toimii oikein kaikilla kierroksilla.
Yritin aiemmin kysellä ja hakea tätä kampiakselin stefan vaihtoa, vaan en löytänyt tietoa mistään. Taisi aktiivit olla Tsekeissä.
Mielestäni voisi siirtää ohjeen tekniikka osioon.
Sitroselta saa tiivisteen ja antoivat mitatkin – hintakaan ei päätä huimannut karvan yli Euron ja sama vaihto-ohje kuin Masalla.
10.8.2009, 10:34 #152681Tästä tulikin mieleen, että näitä perusohjeita pitäisi alkaa siirtämään 2CV-WIKIn puolelle, mutta tuo Wiki ei valitettavasti ole oikein saanut tuulta siipiensä alle vaikka systeemi on ollut jo ainakin vuoden valmiina.
Tutustuttuaan periaatteeseen, uusien aiheiden lisäys kuvineen käy helposti.
Wikiniksitalkoita voisi alkaa pitämään vaikka Killan korjaustapahtuman yhteydessä?
2CV-WIKI on täällä (niksiosuus, on muutakin): http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;
12.8.2009, 08:11 #152682Tiiviste on nyt paikallaan ja uudet öljyt ja suodatin.
Kampiakseli pysyy kuivana.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.