Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkinpoljin jää pohjaan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125339

    Vuoden -70 nelkussani kytkinpoljin jää välillä pohjaan. Myöskään poljin ei palaudu stopparille saakka paitsi kunnolla polkaisemalla kytkintä.

    Otin eilen kytkinvaijerin irti. Puhdistin sen liasta ja laiton öljyä kummastin päästä.
    Vaijeria laittaessani takaisin huomasin säätövaraa jäävän alle sentin, kun kytkin otti kiinni oikeassa kohdassa (tyhjää ennen kuin kytkin ottaa kiinni on n.20mm).

    Kuitenkaan tämä toimepide ei auttanut polkimen toimintaan, vaan poljin jäi kuiten välillä pohjaan.
    Tarkoituksena oli tänään hankkia uusi vaijeri auto-artikkelista ja kokeilla sillä, mutta auto-artikkelissa ei ollut vaijereita varastossa.

    Auttaako edes vaijerin vaihto ongelmaan vai onko edessä isompi kytkinremppa?

    //Kartsa

    #153195

    Vähän kuulostaa siltä, että ongelma on itse kytkimessä…
    Kytkinvaijerin pitää normaalisti liikkua hyvin kevyesti vaippansa sisällä, jos takertelee tai liikkuu vain voimalla – vaijerin vaihto poistaa luultavasti ongelman, mutta…
    Paineasetelman korvat rikki? Kytkinhaarukka taittunut/levinnyt, joten painelaakeri ei ole oikeassa paikassa? Painelaakeri jumittaa paineasetelman korviin itsensä?

    Täällä on aiheesta ollut keskustelua, joten jos sieltä löytyisi apua > etsi oikeassa yläkulmassa…

    Jimmi

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #153196

    Missäpäin stadia Kartza vaikuttaa? jos välillä keskusta-käpylä, voin käydä polkaisemassa kytkintä ja yrittää tehdä analyysiä. Mulla tuli myös nuo jimmin vaihtoehdot mieleen, mutta on niitä yksinketaisempiakin vikoja.

    #153197

    @miki wrote:

    Missäpäin stadia Kartza vaikuttaa? jos välillä keskusta-käpylä, voin käydä polkaisemassa kytkintä ja yrittää tehdä analyysiä. Mulla tuli myös nuo jimmin vaihtoehdot mieleen, mutta on niitä yksinketaisempiakin vikoja.

    Kiven kadun ja flemarin kulmillahan minä vaikutan.
    Tosin sätkän jouduin jättämään nyt Lohjalle talliin (paremmat tilat tehä remppaa).

    Tietysti sunnuntaina voisin hakea auton takaisin, jos ensi viikolla ehdit tulla polkemaan kytkintä. 😀

    //Kartza

    #153198

    helposti jää kumiseen lattiamattoon kiinni. vähä rasvaa oikeeseen maton kohtaan tai matto oikeeseen kohtaan!

    #153199

    @Mörkö wrote:

    helposti jää kumiseen lattiamattoon kiinni. vähä rasvaa oikeeseen maton kohtaan tai matto oikeeseen kohtaan!

    Näin meilläkin. Pari kertaa pelästyin ja ihmettelin, mutta avuksi otettiin neuvo 2 eli matto oikeeseen kohtaan!

    #153200

    Jotenin huvitti, kun katsoi tekniikka-osion otsikoita allekain: kytkinpoljin jää pohjaan, kaasu hirttää, sähköt katosivat…. mitäköhän seuraavaksi?

    Erikoinen vaiva tuo pohjaanjääminen. Jos ei takertele kumimattoon ja vaijerikin ok, täytyy vivutossa/asetelmassa olla joku mekaaninen vika. Asetelman jouset haluavat kyllä palautua luonnollisesti lähtöasentoonsa ja samalla palauttavat polkimen ylös.

    #153201

    Eräässä kolaroidussa ja korjatussa sätkässä väärin taiteillut pohjapellit aiheuttavat jäykkyyttä kytkinpolkimeen..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153202

    Ei ainakaan kumimattoon jää kiinni, kun on punaista “ruohomattoa” lattialla 😉
    Itse en tänään kerennyt Lohjalle lähtemään, mutta faija lupasi käydä katsomassa jääkö esim. mattoon kiinni.

    Pitää hankkia uusi vaijeri ja vaihtaa se, niin voi ainakin yhden vika mahdollisuuden sulkea pois.

    //Kartza

    #153203

    Onkos sulla viininpunainen kuljin, useasti seissyt niillä kulmilla….keskiviikkoisin Hesanjaos kahvittelee kävelymatkan päässä…
    Linnunlaulu / sininen…kahvila…Jallukin ainankin ennen asui sua vastapäätä…

    #153204

    @kari80 wrote:

    Onkos sulla viininpunainen kuljin, useasti seissyt niillä kulmilla….keskiviikkoisin Hesanjaos kahvittelee kävelymatkan päässä…
    Linnunlaulu / sininen…kahvila…Jallukin ainankin ennen asui sua vastapäätä…

    Kyllä on viininpunainen kuljin ja usein ollut flemarin päässä parkissa.

    Heinäkuussa oli pari päivää punainen/mustapunainen kuljin tossa vastapäisen talon edessä ja viime kesänä taisi olla harmaa kuljin parkissa. Onko sitten ollut tämän Jallun kuljin.

    Pitää keskiviikkona yrittää tuonne Linnunlauluun kahville, että pääsee “verkostoitumaan” Hesalaisten kanssa.. 🙂

    //Kartza

    #153205

    Jallulla on sininen kera peppurepun…hieno..

    #153206

    Aikoinaan -72 Nelkku oireili vastaavasti ja kuinka ollakaan koko poljin putosi lopulta lattialle. Jarru- ja kytkinpoljin ovat yhdessä rakenteessa rattiakselin molemmin puolin ja “roikkuvat” holkitettuna vaakasuoran tapin molemmissa reunoissa.

    Vasen puoli murtui poikki, ilmeisesti oli ensin vääntynyt ja takelteli. Pellistä prässätty mysteerio on kiinni korissa pääsylinterin pulteilla.

    Mulla ei ole erityisen raskas kytkinjalka … 😀

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #153207

    Noniin. Kytkinvaijerin vaihto auttoi ja kytkinpoljin taas palautuu ylös.
    Kiitos kaikille vinkeistä.

    //Kartsa

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.