Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään Webheri

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125509

    Patongin puolelta: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=2759″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nostan hattua sille, joka tuon investoi ja laittaa sätkään, varmasti parempi säädettävyydeltään kuin solex. Kiinnityspuoli näyttää hyvin samalta kuin sätkässä joten tuskin tarvitsee suuria muutoksia tehdä…?

    Viriviri mukiseen koneeseen varmasti passeli, 11mm enemmän on kurkkueroa (21/24, visa 21/26=9mm enemmän tuossa)… ja vaihdettavat kurkut 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154533

    Eihä tuo rättäriin käy ilman imusarja muutos työtä..
    Siis kummallekkin sylinterille oma imukanava.. Kun kerran aukeavat yhtä aikaa..
    😯
    No tekijä mies laittaa jos jaksaa ostella tuohon sopivat kurkut / suuttimet ja niin edelleen..
    Vaivalloinen homma nyrkki pajassa..??
    😯 😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154534

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Vaivalloinen homma nyrkki pajassa..?? 😯 😉 😀

    😀 siksi sanoinkin, että nostan hattua ken sen tekee… Eihän sätkän imusarja erottele pytyille ykkös ja kakkoskurkun aukaisuakaan, molemmista höyrystyy bensaa jonka sitten imu vetäisee puoleensa? Tällöin kaasu pohjassa ajaessa imua mahtuu 21+24mm=45mm aukosta koneeseen ja tuolla Weberillä vastaava olisi 28+28=56mm täydellä kaasulla. Toki weberin tapauksessa saisi varovaisemmalla kaasulla ajella, kun molemmat raottuvat yhtä aikaa.

    Mitenkäs Jasun tojoloota kaasarissa, minkä kokoiset olivat kurkut ja aukesivatko yhtä aikaa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154535

    Normaalisti 2 kurkkuinen toimii ensin 1 kurkulla ja kaasua painettaessa lisää
    avataan sitten toista kurkkua kavariksi tarvittaessa enempi tehoja…
    Eli toiminta on portaaton jolloin bensa / ilma määrä lisääntyy portaattomasti
    sitä mukaa kun kone kerkeää ottaa kierroksia ja tällöin ilmavirtaus toimii riittävän
    nopeasti..
    Nyt jos kaksi kurkkua avautuu yhtä aikaa käy siten että kurkuissa ilmavirtaus
    jakaantuu heti kahtia jolloin virtauksen nopeus verrattuna yhteen kurkkuun
    laskee puoleen ottaen huomioon että kone ei vielä kierroksilla jolloin ilma virtaus
    nopeus on liian hidas että ilma virtaus saisi imettyä mukaansa oikean määrän bensaa…
    Näihän se ei toimi normaaleissa kaasutin käyttöisissä koneissa,, kuten myös ei noissa
    ruisku koneissakaan,, vaikka vain ilmaläpästä on niissä kyse,, jossa lalalla ohjataan läppiä
    niin avautuvat ensin 1 ja sitten 2 kurkku ja läpän asento potikka ohjaa ruiskun toimintaa..
    En osaa sitä varmaksi sanoa miten ja mihin tuo kyseinen kaasari on suunniteltu
    käytettäväksi, mutta sen rakenne on kyllä sellainen että suoraan tuollaisena ei istu
    rättäriin ilman muutos töitä…
    Kertokaa viisaammat jos olen väärässä ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154536

    @Akaile wrote:

    Tällöin kaasu pohjassa ajaessa imua mahtuu 21+24mm=45mm aukosta koneeseen ja tuolla Weberillä vastaava olisi 28+28=56mm täydellä kaasulla.

    Tuosta pitäisi laskea pinta-ala, jotta olisivat vertailukelpoisia. Meinaan silloin saisi oikeamman kuvan.

    Kyllähän tuo sätkässäkin toimii, jos suuttimet ja muuta asetukset ovat kohillaan. Voisi noin toiminallisesti verrata yksikurkkuiseen sätkän kaasariin. Virtaukset vain ovat paremmat, kun iso hole on jaettu kahtia… Käy kovempi suhina noin suhteessa.

    #154537

    Niin teoriassa,,, mutta entäpä käytännössä..
    Miksi normaalisti ei käytetä tuollaista sovellutusta..
    ❓ 😯
    Kaikkihan on mahdollista jossain koneissa jotka on alusta asti rakennettu
    kisa koneiksi ja tehot otetaan ulos isoilla kierroksilla..
    💡 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154538

    Minulla on valmiiksi sahatut imusarjan putket, senkun lyöt vaikka kumiputken väliin ja menoksi. En itse kyllä laittaisi weberiä, helpompia saa kaupan hyllystä. Unohdin mainita että yläpäähänkin pitää tietysti jostain ettiä sopiva kiinnike, tai teet ite tai joku paja leikkaa sopivat plasmalla eikä maksa paljoa pullakahveja enempää. Eikö kuullosta helpolta, ainakin teoriassa.

    #154539

    Elä välitä minä en kanssa kyllä moista työmaata ala tekemään…. :mrgreen: 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154540

    Siitä Toijotan kaasarista, siinä on molemmat kurkut milliä pienemmät kuin mitä Sätkän Solexin ykköskurkku, kummatkin kurkut ovat samankokoiset…

    Sitten tuosta läppien samanaikaisesta avautumisesta, on aivan “normaalia” toimintaa, on vain toinen ajattelumalli kuin vaiheittain avautuvat kuten Sätkän kaksikurkkuisessa. Vaiheittain avautuvilla läpillä saadaan aikaan helpommin hallittava taloudelisen alueen ajettavuus ja sitten helposti havaittava “tehoalue”, kun jalassa huomaa milloin kakkoskurkku avautuu…

    Sitten kun verrataan yhtä isoa läppää kahteen pinta-alaltaan vastaavankokoiseen läppään, sillä saadaan aikaan helpompi hallittavuus osakierrosalueelle, eli sinne kun kaasua raotellaan hieman. Isolla yhdellä läpällä tulee helposti ongelmaksi “kulmikas” ajettavuus, eli sellainen laite missä kaasua avatessa on heti kaikki pelissä, eikä laite ollenkaan sovellu käytettäväksi normaalissa liikenteessä…

    Tällaisia “joka pytylle oma kurkku” -tyyppistä ratkaisua käytetään yleisesti jos haetaan enempi tehoa moottorista, parempaa kaasuunvastaavuutta yms asioita…

    Ja Weber on erittäin helppo säädettävä, siihen saa suuttimia ja muita kilkkeitä tiettävästi parhaiten verrattuna mihin tahansa muuhun kaasutinmerkkiin.

    Eikä tätä lie ollutkaan ajateltu suoraan alkuperäisen korvauskaasuttimeksi, vaan jonkun askartelijan moottorin kaveriksi..?

    Ja mitä sitten näistä nyrkkipajoista, kyllä niissä tullee tehtyä mitä ihmeellisempiä juttuja, omat ruiskupäivityksetkin on tehty käytännössä “polven päällä” ilman mitään hienoja koneistusmahdollisuuksia, ihan perustyökaluja käyttäen eli hylsysarjaa, hitsauskonetta, rälläkkää, jne käyttäen…

    #154541

    @Jasu wrote:

    Eikä tätä lie ollutkaan ajateltu suoraan alkuperäisen korvauskaasuttimeksi, vaan jonkun askartelijan moottorin kaveriksi..?

    Jep. En minä tuota museovehkeeseen laittaisi 😀

    Ja se, että vertasin suoraan halkaisijoita, oli tarkoitukseni vain selventää, että varmasti saa soppaa menemään kurkusta läpi niin paljon kuin tarve vaatii… Ei ahdista nääs. Noin iso halkaisijamuutos on aika reipas lisäys pinta-alaan.

    Näistä nyrkkipajarassailuista on aina se hyöty, että esimerkiksi sätkän 2-kurkkuisten saatavuus tiukkoina on jo huono, joten jos tuollaisen “korvauskaasarin” saa toimimaan hyvin viriviri-koneessa, ei muutostyö tavallisen koneen jatkeeksi ole enää suuri….?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.